PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w Unii - dylematyRe: Praca w Unii - dylematy
    From: "Grupmen" <g...@3...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Unii - dylematy
    Date: Sun, 02 May 2004 15:14:36 GMT

    Użytkownik "Witek" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:Xns94DC69506D8ECwitekmailmd@217.30.129.166...
    > Witam,
    >
    > Jestesmy w Unii - ciekawi mnie jakie sa mozliwosci pracy dla Polakow w
    > krajach Unii, ale tych nowoprzyjetych - jak Litwa, Czechy, Wegry czy
    > Estonia.
    >
    > Czy mozemy sie tam zatrudnic, zalozyc firme... od dzisiaj? Bo zdaje sie
    > ze wszystko co mowiono w mediach to o pracy na "zachodzie".

    Tak jak mogłeś przed wejściem do UE tak możesz i teraz.
    Przedtem tylko musiałeś starać się o wizę pobytową z prawem do pracy w
    ambasadzie, a teraz w ambasadzie nic już nie załatwiasz, a wszystko na
    miejscu.
    O ile wtedy mogli ci odmówić wizy i miałeś sprawę jasną, tak teraz mogą ci
    odmówić prawa pobytu, a bez pobytu nie załatwisz sobie nic, bo raczej
    tendencja jest taka, aby adres był "miejscowy" bo gdyby co, to mimo
    wspólnego rynku, wspólnych policji i ułatwień, nikomu nie bedzie się chciało
    ścigać Ciebie po Unii.

    Generalnie wspólnota wspólnotą, ale problemy nadal mogą być. Politycy
    ustalili zaledwie, aby nie robić sobie wiekszych problemów. Pozwolą Tobie na
    pracę w Czechach, Węgrach czy Litwie tylko wtedy kiedy na prawdę jesteś tam
    potrzebny i chcesz robić coś czego nie chcą robić "tubylcy".

    Zalezy jaką firmę chcesz założyć ? Zakład fryzjerski ? Usługi naprawy obuwia
    ? Usługi budowlane ? Próbuj !

    Pozdrawiam
    Grupmen