PracaGrupypl.praca.dyskusjePorozumienie z pracodawcą - potrzebuję pomocy.

  • 1. Data: 2005-06-06 12:43:27
    Temat: Porozumienie z pracodawcą - potrzebuję pomocy.
    Od: WolfShadow <w...@v...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Kilka informacji o mnie.
    Jestem administratorem bezpieczenstwa informacji na pelen etat i czas
    nieokreslony.
    Poniewaz firma przyjela dupe wolowa a nie informatyka, zaczely sie
    problemy z systemami informatycznymi i skargi userow na jego prace.
    Dzisiaj dostalem propozycje podpisania porozumienia na mocy ktorego
    trace 1/2 etatu abi a "zyskuje" 1/2 etatu informatyka. Fajne
    porozumienie tylko, ze ja praktycznie juz bez niego zawalam czesc roboty
    abi bo userzy wydzwaniaja do mnie o pomoc a ja nie mam serca im odmowic.
    W porozumieniu nic nie napisano o jakiejkolwiek podwyzce, natomiast
    jestem swiadom, ze z chwila podpisania zakres mojej odpowiedzialnosci
    ulegnie powiekszeniu i bedzie to na moja niekorzysc. Dla szefostwa jest
    to tylko zonglerka etatami 1/2+1/2 = 1, a dla mnie to uzeranie sie z
    prezesostwem i patrzenie na rece "informatykowi" zeby czegos nie zepsul
    bo wtedy oczywiscie za to bekne jako lepiej znajacy sie na rzeczy, ktory
    nic nie zrobil wtedy kiedy trzeba bylo dzialac :(
    "Informatyk" jest nie do wymiany gdyz ma plecy na samej gorze.
    Powiedzcie, ze nie mam przechlapane! :|
    Mam podpisac takie porozumienie?
    Jesli nie podpisze to co mi grozi?
    Pozdrawiam
    Wolf

  • 2. Data: 2005-06-06 15:23:36
    Temat: Re: Porozumienie z pracodawcą - potrzebuję pomocy.
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "WolfShadow" <w...@v...poczta.onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:d81gqc$koc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dzisiaj dostalem propozycje podpisania porozumienia na mocy ktorego
    > trace 1/2 etatu abi a "zyskuje" 1/2 etatu informatyka.
    (...)
    > Powiedzcie, ze nie mam przechlapane! :|
    > Mam podpisac takie porozumienie?
    > Jesli nie podpisze to co mi grozi?

    Na Twoim miejscu poprosilabym o okreslenie obowiazkow i dolaczenie takiego
    papierka do umowy.

    W kazdej innej sytuacji, gdy przestaniesz sie wyrabiac beda mieli do Ciebie
    sluszne pretensje.

    W zaleznosci os intenscji pracodawcy, jak nie podpiszesz mozesz dostac
    wypowiedzenie lub nic sie nie zmieni, poza tym, ze i tak bedziesz wyrabial
    pol etatu informatyka.

    Ewentualnie, moze pogadaj o podwyzce? Wykaz, ze masz wiecej obowiazkow.

    Kania

  • 3. Data: 2005-06-06 16:22:59
    Od: WolfShadow <w...@v...poczta.onet.pl>

    Kania wrote:

    > Na Twoim miejscu poprosilabym o okreslenie obowiazkow i dolaczenie takiego
    > papierka do umowy.

    Ha. Swoj zakres czynnosci mam. Ma go rowniez informatyk, ale to bedzie tak
    zrealizowane, ze beda mnie obowiazywaly 2 pelne zakresy.

    [...]

    > W zaleznosci os intenscji pracodawcy, jak nie podpiszesz mozesz dostac
    > wypowiedzenie lub nic sie nie zmieni, poza tym, ze i tak bedziesz wyrabial
    > pol etatu informatyka.

    Z ta pomoca to nie jest tak. Bo w zakresie czynnosci mam punkt dotyczacy
    pomocy informatykowi w rozwiazywaniu problemow z zapewnieniem sprawnosci
    systemow informatycznych firmy.
    W tym momencie nie moga mi nic zarzucic bo jesli informatyk poprzez swoja
    opieszalosc zawala terminy szkolen czy wdrozen to jest to tylko jego
    problem.

    > Ewentualnie, moze pogadaj o podwyzce? Wykaz, ze masz wiecej obowiazkow.

    To juz byloby proste, bo zakresy abi i informatyka licza po 3 strony kazdy.
    Niestety na kase nie ma co liczyc. Ostatnia podwyzke mialem tylko
    dlatego ...ze zlozylem wypowiedzenie. W rozmowie zaoferowano mi podwyzke
    100 zl brutto. Usmialem sie jak norka i rzucilem papierami. Dopiero po tym
    fakcie spojrzeli trzezwiej i ze 100.- zrobilo sie 450.- brutto. Wtedy bylem
    jeszcze w tej firmie informatykiem. Po 1.5 miesiaca od podwyzki "dolozono"
    mi funkcje abi (ustnie - wiec nie plumkalem), a po przyjeciu nowego
    "informatyka" zostalem abi na papierze. I dopiero dzisiaj takie zmiany :|
    No coz. O kase moge sie poszarpac. I tak juz zdobylem sobie pewnie renome
    trudnego pracownika, ktory nie daje sobie robic kolo piora. Zobaczymy :)

    Dziekuje i pozdrawiam.
    WolfShadow

  • 4. Data: 2005-06-06 18:03:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 06 Jun 2005 14:43:27 +0200, WolfShadow
    <w...@v...poczta.onet.pl> zakodował:

> [...]
    >nic nie zrobil wtedy kiedy trzeba bylo dzialac :(
    >"Informatyk" jest nie do wymiany gdyz ma plecy na samej gorze.

    Ja bym nie podpisał - będziesz zap*$^@ za siebie i za tego informatyka
    z plecami, on awansuje, będzie zbierał nagrody za Twoje zasługi, a jak
    coś zawalisz z przeciążenia pracą to będzie na Ciebie.
    Skoro uważasz, że on jest dla Ciebie tylko utrudnieniem - nie zgadzaj
    się na dzielenie obowiązków (wtedy on szybciej awansuje, a Ty możesz
    wynegocjować te dwie połówki etatu razem z podwyżką ;)).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded