PracaGrupypl.praca.dyskusje › sprawa w sądzie o bezpodstawne zwolnienie

  • 1. Data: 2005-06-06 10:40:58
    Temat: sprawa w sądzie o bezpodstawne zwolnienie
    Od: "sergit" <s...@p...fm>

    Witam
    Mam takie pytanie: jeśli kogoś zwolnili z pracy, a według ówczesnego prawa
    nie mieli prawa, można założyć sprawę w sądzie pracy?? I do jakiego okresu
    można złożyć (chodzi mi o ile lat)
    dzięki

  • 2. Data: 2005-06-06 14:42:27
    Temat: Re: sprawa w sądzie o bezpodstawne zwolnienie
    Od: "Wielki Kot" <w...@a...pl>

    Użytkownik "sergit" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie mieli prawa, można założyć sprawę w sądzie pracy?? I do jakiego okresu

    Niezależnie od sytuacji sprawę o bezpodstawne wypowiedzenie mozesz złożyć w
    Sądzie Pracy ZAWSZE - niezaleznie od sytuacji.
    A o tym czy było to niezgodne z prawem (nieważne obecnym czy ówczesnym) czy
    tez było zasadne decyduje ZAWSZE Sąd Pracy a nie Twoje subiektywne
    odczucie...

    Niestety na złożenie pozwu w Sądzie Pracy masz jedynie 14 dni od daty
    doręczenia ci wypowiedzenia - po upływie tego terminu dupa (prawie) zbita.

    "Prawie" dlatego, że furtką jest tu złożenie wniosku (także do Sadu Pracy) o
    "Przywrócenie Terminu" na wniesienie pozwu o bezzasadne wypowiedzenie umowy
    o pracę. Jednakże istnieje w praktyce tylko jedna sytuacja, w ktorej masz
    szansę na to, że sąd przywróci ci termin na złożenie Pozwu.

    A mianowicie, Pracodawca na piśmie, które było wypowiedzeniem umowy o prace
    jest zobowiazany o pouczenia pracownika o mozliwości wniesienia odwołania
    (Pozwu) do sądu w terminie 14 dni od daty otrzymania - jezeli to uczynił -
    Sąd TERMINU NIE PRZYWRÓVCI raczej na bank, jeżeli jednak Pracodawca na
    wypowiedzeniu ci umowy o prace NIE POUCZYŁ Cię o TERMINIE mozliwości
    wniesienia odwołania do Sądu P{racy - wówczas praktycznie na 100% Sąd taki
    termin przywróci.

    Przywrócenie terminu oznacza to, że możesz złożyć pozew nawwt po upływie
    tych 14 dni - i masz na to czas 7 dni od daty doręczenia ci decyzji sądu o
    praywróceniu terminu.

    pzdr