PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co z tym zrobic ...

  • 1. Data: 2005-06-06 11:52:44
    Temat: Co z tym zrobic ...
    Od: "Jester" <j...@r...net>

    Witam,
    mam nadzieje, ze nie okaze sie, ze temat juz przerabiany, bo w googlach nic
    nie znalazlem.
    Otoz dostalem propozycje pracy w firmie angielskiej. Praca na miejscu w
    Polsce, jednak warunkiem jest posiadanie dzialnosci gospodarczej, zeby
    oczywiscie moc wystawic fakture. Nie jest to konieczny warunek - moge byc
    zatrudniony przez nich w Anglii i beda wtedy wszystko za mnie placic. No i
    mnie nurtuje taka rzecz wlasnie, jak wszelkie oplaty typu ZUS i inne piekne
    skladki zdrowotne i temu podobne. Bo teoretycznie pracuje w Polsce, jednak
    zatrudnia mnie fimra angielska. Jak to jest? Z jakim US sie rozliczam? Na
    jakich zasadach? Zdaje sie, ze wychodzi lepiej zalozyc DG choc nie jest to
    najprzyjemniejsza rzecz w naszym kraju... Co o tym sadzicie? Jakie
    rozwiazanie jest lepsze...?
    Pzdr
    Blazej

  • 2. Data: 2005-06-06 12:00:51
    Temat: Re: Co z tym zrobic ...
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    Decyduje, jak sądzę, miejsce wykonywania pracy.

    Eddie

  • 3. Data: 2005-06-06 12:19:31
    Od: "Jester" <j...@r...net>

    W sumie miejsce wykonywania pracy to Polska, ale jesli bym nie chcial
    zakladac GD a oni jednak chcieliby mnie zatrudnic jako "Przedstawiciela
    Handlowego" u siebie w firmie z miejscem wykonywania pracy w Polsce ... to
    co wtedy ? O ile wogole tak mozna zrobic oczywiscie...

  • 4. Data: 2005-06-06 12:29:05
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jester napisał(a):
    > Witam,
    > mam nadzieje, ze nie okaze sie, ze temat juz przerabiany, bo w googlach nic
    > nie znalazlem.

    Jest co nieco w archiwum pl.soc.prawo.podatki.

    > Otoz dostalem propozycje pracy w firmie angielskiej.
    (...)
    . Bo teoretycznie pracuje w Polsce, jednak
    > zatrudnia mnie fimra angielska. Jak to jest? Z jakim US sie rozliczam? Na
    > jakich zasadach?

    MSZ decydująca tu będzie umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej
    Ludowej a Rządem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Północnej
    Irlandii w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie
    podatków od dochodu i zysków majątkowych, podpisana w Londynie dnia 16
    grudnia 1976 r.
    <http://www.pb.pl/content.aspx?sid=6755&guid=96E7E7C
    C-CA53-4122-AC3C-3B56D677B3FC>
    Sprawdź dla pewności w stosownym papierowym dzienniku ustaw, bo może się
    okazać, że na www jest jakiś brzemienny w skutki błąd np. interpunkcji.
    W skrócie... jeśli jesteś "fizycznie" w Pl, to polskie prawo i polski
    US. I IMO - jeśli będą ci płacić wg tamtejszych stawek, to rychło
    wpadniesz w progi podatkowe... więc chyba lepiej firma i np. podatek
    liniowy 19% -> no chyba, że możesz sobie odliczyć dużo odliczyć.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-06-06 12:35:18
    Od: "Jester" <j...@r...net>

> [...]
    > wpadniesz w progi podatkowe... więc chyba lepiej firma i np. podatek
    > liniowy 19% -> no chyba, że możesz sobie odliczyć dużo odliczyć.

    Wielkie dzieki. Popatrze i poczytam, przekalkuluje ...

    Blazej