PracaGrupypl.praca.dyskusjePolskie kadry IT a jakość produktówPolskie kadry IT a jakość produktów
    From: "Przemek" <p...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Polskie kadry IT a jakość produktów
    Date: Wed, 8 Nov 2006 22:24:12 +0000 (UTC)

    Dzień dobry!

    Chciałbym się podzielić pewnymi swoimi spostrzeżeniami i problemem który
    dostrzegłem w polskiej branży IT. Nie od dziś wiadomo, że wielkim skarbem
    naszego przemysłu informatycznego są kadry. Polskich inżynierów zazdroszczą
    nam firmy na całym świecie, które zresztą bardzo chętnie Polaków zatrudniają.
    Trochę podróżowałem po Zachodniej Europie i widziałem nie raz, że nasi ludzie
    jeśli chodzi o kwalifikacje i zaangażowanie w pracę biją tamtejszych
    inżynierów na głowę (z nielicznymi wyjątkami). Nawet biorąc pod uwagę
    tamtejsze firmy, bardzo często to polscy, rosyjscy, ukraińscy, czescy
    inżynierowie są w nich siłą napędową i stanowią najbardziej kompetentne ogniwo.
    Jednak gdy popatrzymy na produkty z firm naszych i zachodnich to widać coś
    zupełnie innego. Znów z nielicznymi wyjątkami, zachodnie firmy, pomimo dużo
    niższych kompetencji swoich pracowników, dostarczają produkty wysokiej
    jakości, niezawodne, działające, zaś polskim firmom trudno wprowadzić na rynek
    coś co naprawdę działa i ma szansę osiągnąć jakość produkcyjną. Dlatego
    polskie firmy tak naprawdę najlepiej sprawdzają się jako centra outsourcingowe.
    Dlaczego tak jest? Gdzie leży problem? W kadrze kierowniczej? Metodach
    zarządzania? Złej metodyce projektowej? Przecież każdy, kto widział pracę w
    polskiej firmie i zachodniej, wie, że gadanie o niskiej wydajności naszych
    pracowników to kompletne bzdury. Polski pracownik robi swoją robotę 2 razy
    szybciej i 3 razy lepiej. Co w takim razie jest nie tak?

    Pozdrawiam!
    Przemek