PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy o prace na okres probny, a negocjacja podwyzki

  • 1. Data: 2007-11-29 09:43:09
    Temat: Koniec umowy o prace na okres probny, a negocjacja podwyzki
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Niedlugo konczy mi sie umowa o prace na okres probny.

    Jak myslicie, o jakiej podwyzce moge myslec (procentowo do aktualnego
    wynagrodzenia) w sytuacji gdy pracodawca bedzie chcial przedluzyc ze
    mna umowe?

    Mysle o 20% - to duzo/malo?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-11-29 10:43:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Rafal M pisze:
> [...]
    >
    > Jak myslicie, o jakiej podwyzce moge myslec (procentowo do aktualnego
    > wynagrodzenia) w sytuacji gdy pracodawca bedzie chcial przedluzyc ze

    Zalezy. Ja przy zatrudnieniu negocjuje poziom po okresie probnym, na
    okres probny moge sie zgodzic nawet na o 50 % mniejsze zarobki, wiec w
    tym przypadku wzrost bylby 100%. Dlatego ani duzo, ani malo. Wszystko
    zalezy od tego co umiesz i ile jestes wart dla firmy.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-11-30 15:27:20
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 29 Nov 2007 11:43:07 +0100, Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >tym przypadku wzrost bylby 100%. Dlatego ani duzo, ani malo. Wszystko
    >zalezy od tego co umiesz i ile jestes wart dla firmy.

    To też zależy od firmy, czy stosuje się taką praktykę, że po okresie
    próbnym dostaje się podwyżkę. B. często kandydaci tak zakładają i
    potem są nieporozumienia.

    Byłem np. ostatnio na rozmowie, gdzie potencjalny szef powiedział mi
    wprost, żebym się zastanowił na jakie warunki się zgadzam i nie
    kombinował sobie ile to wezmę 'na początek, a potem się zobaczy', bo
    tyle ile będzie na początek, tyle będzie do nastepnej oceny rocznej.

    --
    z/svc

  • 4. Data: 2007-12-01 16:58:42
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    > Jak myslicie, o jakiej podwyzce moge myslec (procentowo do aktualnego
    > wynagrodzenia) w sytuacji gdy pracodawca bedzie chcial przedluzyc ze
    > mna umowe?
    >
    > Mysle o 20% - to duzo/malo?

    Ja mysle ze Ty mozesz smialo myslec o podwyzce 300% -a z reszta nie
    ograniczaj sie i mysl o podwyzce 1000% przeciez myslenie nic nie kosztuje.
    Ale zapewne Twoj pracodawca mysli o podwyzce -80%

    Czy jakies przepisy reguluja sprawe podwyzki/obnizki zarobkow po okresie
    probnym?

    pozdr.

  • 5. Data: 2007-12-02 18:41:44
    Od: "S.Banach" <S...@g...pl>

    Koola napisał(a):

> [...]
    > Ale zapewne Twoj pracodawca mysli o podwyzce -80%
    >
    > Czy jakies przepisy reguluja sprawe podwyzki/obnizki zarobkow po okresie

    Jejku, kiedy wypowiedzi tych super mądralińskich się skończą.
    Ilekroć przeszukuję zasoby sieci, znajduję wątek, patrzę ..-naście
    odpowiedzi, myślę o fajnie i zaczynam czytać, a tam 50% to wypowiedzi
    super mądralińskich speców od wszystkiego i czytam sobie:

    - tnij cytaty,
    - średnie zarobki to pół samochodu,
    - odpowiadaj pod,
    - odpowiadaj nad,
    - zmień kodowanie,
    - przeszukaj archiwum,

    Dzizas ludzie wyluzować, komu potrzebne te Wasze pseudo wskazówki, och
    wielcy, przewielcy , ach och ę!!!

    A co do podwyżek, to wszystko zależy. W moim życiu zawodowym miałem
    dwa okresy próbne, w pierwszym przypadku firma dorzuciła tylko około
    10%, ale w drugim to było już około 50%, wieć jak widzisz nie ma reguły,
    wszystko zależy od polityki firmy, podaj więcej szczegółów, co za firma,
    branża, etc.

    Pozdrawiam S.

  • 6. Data: 2007-12-05 08:31:33
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Ilekroć przeszukuję zasoby sieci, znajduję wątek, patrzę ..-naście
    > odpowiedzi, myślę o fajnie i zaczynam czytać, a tam 50% to wypowiedzi
    > super mądralińskich speców od wszystkiego i czytam sobie:
    <ciach>

    Skoro przeszukiwałeś archiwum, to równie dobrze możesz powiedzieć że te
    same odpowiedzi - nie koniecznie odsyłające do archiwum - powtarzają się
    non-stop.

    Ponadto jakie ma znaczenie czy to jest firma-krzak czy Jakaś Wielka I
    Poważana W Całym Wszechświecie ? I czy się zajmuje produkcją samochodów
    czy też sprzedażą detaliczną koników polnych?
    Firma będzie inwestować w pracownika (czyli np. dawać podwyzkę) tylko i
    wyłacznie wtedy jak bedzie sie jej podobać (a dokładniej
    osobie/zespołowi czyli odbicie od decydentów).
    Co z tego że w jednym dziale ktoś dostanie 150% podwyżki po okresie
    próbnym, skoro budżet działu w którym pracujesz nie dźwignie więcej jak
    10%? Albo też twój dział ma milionowe zyski, ale musi finansować 15
    innych i dzięki temu wychodzicie na zero (czyli brak funduszy)?
    i tak dalej te przykłady można mnożyć.

    czy sądzisz że znając dokładne daną firmę, dział a tym bardziej ludzi
    rozmawiałbyś o tym na forum publicznym?

    Załóżmy jednak, że o swoich podwyżkach powie 100 osób. W rezultacie
    będziesz miał tylko i wyłącznie jedną statystykę, może nawet pomyślisz,
    że fajnie mają inni, że 15 procentom super się powiodło, kolejnym 27
    trochę gorzej , a 10% nie miało żadnych dodatkowych pieniędzy od 28 lat.

    Zaczynasz już czaić, że ma to dokładnie taką samą moc jak twoje "10% w
    jednym przypadku i 50% w drugim" ?

    Ergo, jak sobie wynegocjujesz tak będziesz miał na wydatki. ty i firma w
    której pracujesz (a dokładniej ludzie którzy tym zarządzają) będziecie
    decydować jak to będzie w twoim przypadku.

    i na koniec o samym postowaniu - wchodząc do czyjegoś domu musisz
    przyjąć, że buty po wejściu zdejmiesz (chyba że gospodarz ci pozwoli nie
    zdejmować), że czas będziesz spędzać raczej w pokoju gościnnym niż w
    sypialni albo w łazience itd. Czyli że przyjmiesz tego kogoś zasady.
    podobnie jest z grupą dyskusyjną - obowiązują pewne zasady które co do
    niektórych nie koniecznie docierają. do tego wydaje im się, że jak one
    wchodzą to moga narzucić siebie bez przyjmowania do wiadomości że już
    zasady są i najpierw się z nimi trzeba zapoznać...

    dobra, juz nie marudzę. ale pomyśl czasem dlaczego coś się dzieje :)