PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziecko GreenCardowca [OT] › Re: Dziecko GreenCardowca [OT]
    From: "kerberos" <kerberos(USUN)@poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziecko GreenCardowca [OT]
    Date: Fri, 24 May 2002 13:05:29 +0200

    > Przepraszam ze [OT] ale wiem ze bywaja tu ludzie pracujacy w Niemczech na
    > GreenCard.
    > Pytanie jest nastepujace:
    >
    > Czy po urodzeniu dziecka przysluguje jakis zasilek z tego tytulu i gdzie
    > nalezy sie o niego ubiegac?
    > Z tego co mi ktos powiedzial, to mozna pobierac tzw. "Kindergeld", az
    > dzieciak osiagnie wiek szkolny - w wysokosci ok. 100EUR miesiecznie albo
    > mozna dopisac dzieciaka do mojej Steuerkarte i placic nizszy podatek, ale
    nie
    > mozna laczyc tych dwoch rzeczy.
> [...]

    Jezeli zgodzisz sie troche poczekac to powiem Ci jak to jest w praniu.
    Niedlugo bede
    to przechodzil. Sam fakt posiadania dziecka nalezy zglosic chyba w
    Einwohneramt.
    Steuerklasse raczej nie mozna zmienic. Ja przynajmniej nie moge bo nie ma
    nic bardziej
    atrakcyjnego niz Steuerklasse III, natomiast zasilek na dzieciaka sie
    dostaje, ile dokladnie
    mozesz zobaczyc pod linkiem.

    http://www.vaeterinitiative.de/kinderge.htm

    Mam nadzieje ze pomoglem.