PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego w Polsce nie ma pracy

  • 81. Data: 2003-08-04 15:20:26
    Temat: Re: Dlaczego w Polsce nie ma pracy
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    > Niestety, ale pleciesz bzdury. Najtańsza jest energia jądrowa - ale w
    Polsce
    > tego nie ma. Potem jest energia z węgla brunatnego i kamiennego i dopiero
    > potem gaz i ropa - 1.5 lub 2 raza droższa. Poza tym naprawdę chciałbyś
    > oprzeć polską gospodarkę na ropie z Rosji - to już ćwiczyliśmy. W każdym
    > normalnym kraju starają się opierać na krajowych źródłach energii - na
    ogół
    > taniej i bezpieczeniej. Nie ulega wątpliwości, że w Polsce trzeba
    zmniejszyć
    > produkcję węgla, ograniczyć zatrudnienie, zmniejszyć koszty wydobycia itp
    > itd. ale nikt normalny nie postuluje skasowania węgla - to czysta
    ideologia.

    Ale w tym problem ,że o dużo taniej jest sprowadzić węgiel niż wykopać go
    w Polsce...Niestety mamy bardzo dużo złóż...ale niestety większość bardzo
    głęboko i nieopłąca się jej wydobyć. Są przecież rentowne kopalnie, tych
    nikt przecież nie mówi ,żeby zaknąć...

  • 82. Data: 2003-08-04 15:45:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Makaron von Knedelek <a...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > głęboko i nieopłąca się jej wydobyć. Są przecież rentowne kopalnie, tych

    Niestety, ale nie jest taniej. Tanio jest dowieźć statkiem do portu - zgadza
    się. Ale z portu trzeba ten węgiel rozwieźć po kraju i tutaj robią się
    koszty. Cena zaimportowania węgla i dowiezienia do elektrowni to gdzieś 40
    dolarów za tonę, a w Polsce cena 32 dolarów za tonę powoduje opłacalnośc
    wydobycia.

    Jakoś USA też kopie węgiel mimo iż na pewno taniej jest sprowadzić z
    Australii.

  • 83. Data: 2003-08-04 16:04:21
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

> [...]
    > wydobycia.
    >
    > Jakoś USA też kopie węgiel mimo iż na pewno taniej jest sprowadzić z

    To wyjaśnij mi jak to jest ...mieszkam w Gdyni i sprowadzenie węgla z
    Australi wyjdzie mojej elektrowni taniej niż zwiezienie jej z drugiej
    strony Polski
    Uważasz ,że powinien w niej spalać się węgiel polski ,dlatego ,że musi
    wspierać polskie kopalnie? ...czy może dużo tańszy węgiel z innej części
    świata?

  • 84. Data: 2003-08-04 17:27:38
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Uważasz ,że powinien w niej spalać się węgiel polski ,dlatego ,że musi
    > wspierać polskie kopalnie? ...czy może dużo tańszy węgiel z innej części

    A dlaczego chcesz dać zarobek kopalni w Australii (i bez tego są obrzydliwie
    bogaci), a nie kopalni w Polsce.

  • 85. Data: 2003-08-04 18:24:30
    Od: "Daniel Wasyliszyn" <d-wasyl@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Tylk w tych krajach z zdaniem tych ludzi sie liczy a nie olewa strajki po
    200 dni widzeliście zeby ktoś w Francji strajkował 200 dni a ONI i TAK
    robią swoje

  • 86. Data: 2003-08-04 18:31:25
    Od: "Makaron von Knedelek" <a...@c...pl>

    > A dlaczego chcesz dać zarobek kopalni w Australii (i bez tego są
    obrzydliwie
    > bogaci), a nie kopalni w Polsce.

    Bo to jest proste dla mnie... Bo ja zapłace więcej za prąd, a że chce mieć
    prąc i cieplo jak jak najtańsze to wolałbym,żeby kupili z Australii. To tak
    jak kupowanie tego samego produktu z dwóch różnych sklepach.
    Kupuje gdzie taniej.
    I to całkiem normalne ,że np z Gdyni nie pojade do Sanoka po
    telewizor, jeśli kupie go tam taniej o 5zł... takiego proste,
    rozsądne rozumowanie...

  • 87. Data: 2003-08-04 18:32:46
    Od: "Daniel Wasyliszyn" <d-wasyl@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    W tym kraju nie ma związków zawodowych są tylko paratczycy.Jak Solidarnośc
    która była związkiem zawodowym stała sie partią to kto wtedzy rządził panowi
    i panie

  • 88. Data: 2003-08-04 18:38:23
    Od: "Daniel Wasyliszyn" <d-wasyl@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    KAzdy polak dopłaca miesziecznie 680 zł do wegla pasuje to wam czyli za
    ponad 7000 zł mozemy pojechac na wakacje.

  • 89. Data: 2003-08-04 18:40:02
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > wydobycia.
    >
    > Jakoś USA też kopie węgiel mimo iż na pewno taniej jest sprowadzić z

    a to sobie zobacz, ile energii w USA uzyskuje sie z wegla kamiennego,
    hyhyhyh.

    tylko, ze u nich potezne elektrownie wodne, takie jak tama hoovera to
    jeszcze w latach trzydiestych tego wieku budowali.

    a potem budowali elektrownie jadrowe.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 90. Data: 2003-08-04 19:33:25
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Makaron von Knedelek napisał:

> [...]
    > punktu A do punktu B za 10% kosztów przejazdu pociągu...
    > Będzie 1 kierowca (ewentualnie 1 osoba do sprzedarzu i sprawdzenia
    > biletów) + koszty utrzymania autobusu (bęzyna ,amotryzacja ,etc)
    > ALE PO CO? Lepiej pociąg z 2-3 wagonami (w tym jeden klasay I do przewozu
    > kolejarzy i ich rodzin...bo normalnego człowiek nie stać na taki bilet...a
    > jak stać to
    > i stać na samochód)
    > Z tego co słyszałem ...mają być utrzymane połączenia w których
    > jeździ koło 50 osób.... Przeceiż tyle bez problemu zmieści się jak nie w 1

    Znów, zwyczajowo, się nie zgodzę - widziałem jeden z takich pociągów do
    likwidacji - lokomotywa i dwupiętrowy długi wagon [trzy wejścia] -
    żadnych luksusów, bo likwidacji przeważnie podlegają pociągi regionalne
    a nie ogólnokrajowe. 3 maja [sobota i to deszczowa i zimna], na trasie
    Suwałki - Białystok powoli zbierał ludzików, aż zrobił się tłok z
    osobami stojącymi [a wagon jest pakowniejszy od pullmana, bo zabiera w
    jednym rzędzie 4 osoby x 2 - piętro]. Dodatkowo - sam koszt takiego
    pociągu ktoś już wczesniej wyliczył - nie był jakoś oszałamiający, a z
    tego co widziałem na pewno ten koszt był zbliżony do zysków - pomijając
    kwestie zniżek, nie tylko dla kolejarzy, ale dla studentów i uczniów w
    wakacje. Pytanie - czy sprawiedliwe jest gnojenie PKP w ramach
    ustawowych zniżek dla proliberalnych studentów? ;) Do tego zapewne
    dochodzą koszty amortyzacji i trakcji [!], które w pewnej części przejdą
    na pozostałe pociągi [przed kosztem trakcji nie da się uciec].

    Może projekt uzdrawiania gospodarki należy zacząć od odebrania
    socjalistycznych zniżek dla studentów nie podróżujących do szkół? ;)

    Flyer