PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy KAczynski to na pewno prezydent Polakow!?

  • 11. Data: 2006-11-11 22:38:38
    Temat: Re: Czy KAczynski to na pewno prezydent Polakow!?
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Problem jest tylko taki, że Kaczyński tego nie powiedział. Ale niektórym
    > chyba nie przeszkadza.

    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/
    news.html?in_article_id=415147&in_page_id=1770

    nie to, żebym wierzył jakimś gazetom, ale w tj wyraźniej jest napisane co i
    jak było.
    I weź pod uwage, jaki raban się podnosi w niemczech o kartofle, że jest
    bardzo mało prawdopodobne zeby pozostawiali bez echa takie pomówienie,
    jezeli to bylo pomówienie ....

    mnie tam się podoba akcja chłopaków w szkocji. ale o tym tez praktycznie
    cisza.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 12. Data: 2006-11-12 00:45:59
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Wpadki brytyjskich dziennikarzy

    Brytyjska prasa ostro skrytykowała Lecha Kaczyńskiego, który podczas wtorkowej
    konferencji prasowej z premierem Tonym Blairem miał nazwać "nieudacznikami"
    część Polaków, którzy przyjechali na Wyspy w poszukiwaniu pracy.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_061110/s
    wiat/swiat_a_10.html

  • 13. Data: 2006-11-12 08:16:21
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    > Wpadki brytyjskich dziennikarzy < ciach >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_061110/s
    wiat/swiat_a_10.html

    widzisz, jak podalem przykład z poprzedniego posta, w przypadku drobnego
    ziemniaczanego zartu zza odry podniósł się rwetes, noty dyplomatyczne i
    takie tam duperele.

    tutaj niby jest to wpadka dziennikarska, niby tylko oparte na słowie
    "feckless" (jak podaja słowniki - nieudolny, bezcelowy), ale wydane jest
    tylko oświadczenie kancelarii. Opublikowane tylko w "RP"? więc nie mozna
    przyjąć, że tez jest to informacja w pełni wiarygodna, bo jak taka by była
    to: primo, więcej (jezeli nie wszystkie) gazet by o tym pisało (nie jest to
    żadna tajna ani wybrana informacja, zeby na "giełdzie dziennikarskiej" miało
    byc zarezerwowane tylko dla jednej gazety), secundo przy "przejęzyczeniach"
    nasi "wielcy" lubią przesadzać w emocjach, a tym samym coś by było głosniej
    na ten temat słychać. Oczywiscie, może byc tak ze celowo sprawa jest
    wyciszana (chociaz celu trudno sie domyślać, a z drugiej strony to
    przeciwnicy zawsze będą, a przynajmniej powinni zgłębiać temat i pokazywać
    swoje racje).

    No chyba ze przyjmiemy za normę, że co się da, to zostawiamy z
    niedopowiedzeniami. Co w przypadku glowy państwa (mam na myśli stanowisko
    prezydenta, a nie osobę która to stanowisko piastuje) nie powinno mieć
    miejsca, a prezydent powinien być osobą co najmniej dającą przykład (sic!)

    No i do tego dochodzą te ciągłe wpadki dyplomatyczne, zwłaszcza za
    granicą....
    Powiem krótko - nie przekonują mnie argumenty "tłumaczeniowe". Jestem jedną
    z osób obrażonych (zresztą nie pierwszy raz) przez kogos, kto sie mieni
    prezydentem mojego kraju. Przykro mi z tego powodu, ale nie jest to moja
    wina.

  • 14. Data: 2006-11-12 08:46:22
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    chyba jednak działam zbyt emocjonalnie:) co nie mienia mojego nastawienia do
    głowy państwa

    tu oswiadczenie kancelarii prezydenta:
    http://www.prezydent.pl/x.node?id=1011848&eventId=70
    27353

    tu rozszerzony artykuł z daily mail (uwzględniający "błąd w tłumaczeniu")
    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/
    news.html?in_article_id=415147&in_page_id=1770

    Swoją drogą to warto zwrócic uwagę na ostatnie 2-3 zdania z oświadczenia
    kancelarii preydenta.