PracaGrupypl.praca.dyskusje › dziennikarz freelancer a DG

  • 1. Data: 2006-11-08 16:41:17
    Temat: dziennikarz freelancer a DG
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    Witam,

    może odwiedza t? grupę jaki? dziennikarz freelancer, który założył własn?
    działalno?ć gospodarcz? i mógłby podzielić się informacj? jakie wybrał PKD
    oraz je?li jest płatnikiem VAT jakie PKWiU??
    Byłabym bardzo wdzięczna również za wskazanie gdzie w internecie można o tym
    poczytać.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-08 16:45:26
    Temat: Re: dziennikarz freelancer a DG
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 08-11-2006 o 17:41:17 szuszu <W...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > mo?e odwiedza t? grup? jaki? dziennikarz freelancer, który za?o?y? w?asn?
    > dzia?alno?ae gospodarcz? i móg?by podzieliae si? informacj? jakie wybra?
    > PKD
    > oraz je?li jest p?atnikiem VAT jakie PKWiU??
    > By?abym bardzo wdzi?czna równie? za wskazanie gdzie w internecie mo?na o
    > tym
    > poczytaae.

    Pewnie jestem archaiczny, ale wydawało mi się, że zdobywanie informacji na
    własną rękę to, ten tego, podstawowa umiejętność dziennikarza.

    --
    kilka bezsensownych słów poprzedzających link do strony
    http://tomaszplokarz.wordpress.com - już nie tylko La Linea ;)

  • 3. Data: 2006-11-08 16:51:24
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > Pewnie jestem archaiczny, ale wydawało mi się, że zdobywanie informacji na
    > własną rękę to, ten tego, podstawowa umiejętność dziennikarza.

    opisuję relacje z wypraw rowerowych i innych gł. tematyka turystyczna, a
    właściwie nie ja tylko mój mąż, "dziennikarz" to w zasadzie taki skrót
    myślowy

  • 4. Data: 2006-11-08 19:38:03
    Od: "usmiechant" <u...@b...pl>

    Użytkownik "szuszu" <W...@g...com> napisał w wiadomości

    > opisuję relacje z wypraw rowerowych i innych gł. tematyka turystyczna, a
    > właściwie nie ja tylko mój mąż, "dziennikarz" to w zasadzie taki skrót
    > myślowy

    Zamiast stosowania skrotow myslowych, poszukaj w internecie, a wlasciwie w
    archiwum grup dyskusyjnych.

    u.

  • 5. Data: 2006-11-08 20:12:26
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > Zamiast stosowania skrotow myslowych, poszukaj w internecie, a wlasciwie w
    > archiwum grup dyskusyjnych.

    szukałam

  • 6. Data: 2006-11-09 17:48:39
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Tu znajdziesz informacje, kto placi, a kto jest zwolniony. Szczegolnie -
    zalaczniki do Ustawy, na samym koncu.
    Sa tam tez PKD:

    www.VAT.pl - tu: http://www.vat.pl/att/przepisy/VAT_2005.pdf

    Z tego, co piszesz, chodzi Ci jednak o tworczosc (tj. fotoreportaze, pisanie
    tekstow i sprzedawanie ich - bo inaczej jest z praca na zasadzie zlecenia),
    a ta jest opodatkowana VAT-em.

  • 7. Data: 2006-11-09 20:46:10
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > www.VAT.pl

    dzięki za tą stronę :) w sumie ją znałam, ale jakoś wypadła mi z pamięci.

    znalazłam też ciekawą stronę: http://www.bialo-czerwona.pl/ z której
    dowiedziałam się, że PKWiU to najprawdopodobniej 92.31.22 (Usługi w zakresie
    twórczości i wykonawstwa artystycznego i literackiego) i stawka 7% VAT
    (zał.nr 3 do ustawy poz. 162). Zostało mi jeszcze PKD, myślę że to będzie
    92.31.g ( Artystyczna i literacka działalność twórcza, gdzie indziej
    niesklasyfikowana).

  • 8. Data: 2006-11-10 10:21:49
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Dziekuje Ci za informacje. Wyslalam wczoraj e-maila do do swojego Urzedu
    Skarbowego i jak bede cos wiedziala, to Ci napisze. Chodzi o to, ze ja
    pracuje na umowe o dzielo z portalem intenetowym, co miesiac iels tam
    artykulow. Niby to wolny strzelec, ale nie do konca, stad tez napisalam do
    US.