PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wycena programu o kodu ?

  • 1. Data: 2005-06-06 09:25:11
    Temat: Wycena programu o kodu ?
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

    Witam !!!

    Mam taki problem napisałem pewną aplikacje i powiedzmy że już ustaliłem jej
    cene, jednak klient chciałby także kupic kod źródłowy. Teraz nie mam
    zabardzo pojęcia jak taką usługę wycenić, wiadomo program programem ale kod
    to już inna sprawa. Reasumując :

    Pyt.1. Jak wycenić kod źrodłowy ? (ilość godzin * zł) tylko właśnie ile ?
    Powiedzmy że jeżeli ktoś za godzine pisania programu bierze 50zł to ile za
    napisanie kodu (stawka w godzinach) ?

    Pyt. 2 Jak wycenia siępisanie programu (tylko programu) ilość godzin * zł
    czy też może spotyka się inne techniki ?

  • 2. Data: 2005-06-06 09:32:40
    Temat: Re: Wycena programu o kodu ?
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    tk napisał(a):

    [ciach]

    Jesli szukasz precezyjnej kwoty to raczej zapytaj na grupie
    poswieconej jezykowi, w ktorym napisałeś aplikacje.
    Na pl.comp.lang.delphi czesto sie przewija to pytanie.

    Jednak zrodel sie nie sprzedaje, a jesli juz to liczy sie slono.
    Cena uzalezniona od tego jak duzy jest to program a i czesto od tego jak
    bogaty jest klient. Wiec raczej wycena spoczywa na Tobie.

    Do czego to program? Co robi? Bazodanowy a jesli tak to jaka architektura?

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 3. Data: 2005-06-06 10:15:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 6 Jun 2005 11:25:11 +0200, "tk"
    <k...@o...net.pl> zakodował:

    >Mam taki problem napisałem pewną aplikacje i powiedzmy że już ustaliłem jej
    >cene, jednak klient chciałby także kupic kod źródłowy. Teraz nie mam

    Co sprzedajesz? Licencję na program, czy sam program wraz z prawami
    autorskimi?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2005-06-06 10:22:37
    Temat: 10x cena binarium Wycena programu o kodu ?
    Od: LbdPal <r...@w...pl>

    Proponuje zaczac od ceny binarium x 10
    mozesz tez wziaj jeszcze nieco x 2
    za napisanie wyjasnien i dokumentacji di kodu :)

    wszystko za 12 krotnosc - to wlasciwa cena

  • 5. Data: 2005-06-06 10:41:00
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bogaty jest klient. Wiec raczej wycena spoczywa na Tobie.
    >
    > Do czego to program? Co robi? Bazodanowy a jesli tak to jaka architektura?

    Pogram został napisany dla pewnej firmy zajmującej się skupem złomu. Czyli w
    dużym skrócie można powiedzieć wygląda to tak :

    1. Przyjedzie klient z towarem - należy mu wystawić fakture vat,
    2. Wydrukować dodadkowe dokumenty jeśli istnieje potrzeba (jest ich
    kilkanasccie ale to nie istotne teraz tu mówić o nich),
    3. Dodadkowe statystyki sprzedaży (tu już według życzeń firmy, kilkadziesiąd
    pytań SQL),
    4. Możliwość aktualizacji cen zdalnie ale tylko po LAN-ie,
    5. Wszytko oparte jest o relacyjną baze danych.
    6. Środowisko - Delphi 7

    W firmie tej pracują także dwóch informatyków i podczas powstawania
    aplikacji wpadli na pomysł aby również kod udostępnić ale po cenie programu
    :)

  • 6. Data: 2005-06-06 11:44:58
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

    > Pięknego dnia Mon, 6 Jun 2005 11:25:11 +0200, "tk"
    > <k...@o...net.pl> zakodował:

    > Co sprzedajesz? Licencję na program, czy sam program wraz z prawami
    > autorskimi?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    > GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded
    > If you cannot make sth good, make it looking good. - Bill Gates

    Jestem raczej początkujący w sprzedaży oporogrmaowania jaka jest rożnica
    pomiędzy licencją na program a program wraz z prawami autorskimi?

  • 7. Data: 2005-06-06 13:11:53
    Od: Staruszek <s...@u...cad.pl>

    tk wrote:

    > W firmie tej pracują także dwóch informatyków i podczas powstawania
    > aplikacji wpadli na pomysł aby również kod udostępnić ale po cenie
    > programu
    > :)
    Oooo, to niezłe. To dla niech zrób specjalną wersją 'pociągniętą'
    obfuskatorem:)

    --
    -=:| Staruszek GG:320000 |:=-

  • 8. Data: 2005-06-06 14:18:10
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    tk napisał(a):

    > W firmie tej pracują także dwóch informatyków i podczas powstawania
    > aplikacji wpadli na pomysł aby również kod udostępnić ale po cenie programu
    > :)

    Pfff... lamerzy.
    Ciekawe czy oni by tak chetnie udestepnili sój kod źródłowy, gdyby
    zamienić sie miejscami...

  • 9. Data: 2005-06-06 14:27:35
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    tk napisał(a):

    > Jestem raczej początkujący w sprzedaży oporogrmaowania jaka jest rożnica
    > pomiędzy licencją na program a program wraz z prawami autorskimi?

    Mowiac ogolnie taka, ze
    udzielajac licencji dajesz im *.exe i nic ponadto. Pracują, rozkoszuja
    sie nowym programem i juz.
    Sprzedajac prawa autorskie pozwalsz im grzebac w kodzie (dajesz im
    źrodla), pozwalasz im zmieniac program wedle wlasnych potrzeb i-wazne-
    nie bedziesz w przyszlosci roscil do tego praw ani pretensji.

    Sprzedajac progsa musisz miec legalna D7, to wiadomo, bo sprzedajac
    wchodzisz w obszar komercyjnego wykorzystania srodowiska D7.

    Co do tych informatykow, to nie wiem czym jest podyktowana chec
    kupienia kodów zrodlowych skoro kazdemu, nawet poczatkujacemu
    programiscie wiadomo, jak trudno wgryźć sie w czyjs kod i sposob
    rozumowania (i sposob kodowania). Czesto szybciej bedzie usiasc i
    napisac cos samemu i od nowa nizli rozgryzac kazda zmienna, i kazda
    linijke kodu. Ale to takie moje gdybanie...

    I teraz moja rada: niewykluczone, ze ci dwaj informatycy to cwane
    bestie. Jesli sprzedasz im kod zrodlowy (o zgrozo!) to pewnie po
    niewielkich przerobkach albo i bez zadnych przerobek panowie informatycy
    zaczna go oferowac w sprzedazy innym firmom, dzialajacym w tej samej
    branzy (dokumenty i procedury sa pewnie bardzo podobne).

    Zastanow sie nad tym. Jesli napisales ciekawy program, ktory sprawdza
    sie w jednej firmie, to wpraw go w ruch i zaproponuj go podobnej firmie.
    Mozesz zacząc na tym zarabiac, czego szczerze zycze.

  • 10. Data: 2005-06-06 15:45:31
    Od: "tk" <k...@o...net.pl>

> [...]
    > w jednej firmie, to wpraw go w ruch i zaproponuj go podobnej firmie.
    > Mozesz zacząc na tym zarabiac, czego szczerze zycze.

    Dzięki za info.. mam jeszcze jedno pytanko program oparty jest o baze
    access`a i teraz firma ktora kupuje soft musi mieć accessa (znaczy się
    licencje) nawiasem mówiąć program działa bez zainstalowanego accessa ale
    korzysta z bazy.