PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak pracy czy... (długie)

  • 21. Data: 2002-05-26 19:34:46
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: "konopia" <k...@p...onet.pl>

    > Chyba nie do końca wiesz, co piszesz. Pracuję u "dużego" dłużej niż dwa
    > lata.

    Sorki ale...................
    Wyjatek potwierdzajacy regule?

  • 22. Data: 2002-05-26 19:41:05
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Limfo napisał:
    (...)

    > [ciach...]
    >
    > Bylem u rodziny na tzw. scianie wschodniej na wsi - wiecie co oni na
    > to?
    > 1. Ludzie w miastach nie wiedza co to bezrobocie.
    > 2. Nie martw sie czy ci zaplaca ciesz sie ze masz robote.
    > Takie dictum uslyszalem od nich, prostych ludzi.
    (...)

    Bo widzisz, to jest tak: tam, gdzie byłeś ludzie są prostolinijni i
    uczciwi - po prostu nie przyjmują do wiadomości tego, że jak robota
    zrobiona, to można nie zapłacić, chociażby z opóźnieniem.
    Ale my - miastowe cwaniaczki połapaliśmy się, co jest grane - i pytamy:
    robota jest kochanieńki? No to fajno, a kasa, to niby kiedy będzie?
    Za stary misiek jestem, żebym młodzianków nie ostrzegł. Nie raz
    widziałem, jak szefuńcio stękał, że nie ma kasy na wypłatę, a kupował
    sprzęt nurkowy, surfingowy, sadził ogród wokół firmy albo wyposażał się
    w rydwan menadżerski za 200 000, zwany przez pospólstwo samochodem.
    I mędzi taki potem, że siła robocza droga. Pewnie, że droga!
    Szczególnie, jak komuś potrzeba tej "siły roboczej" 200 koni
    mechanicznych (przepraszam eurozwolenników za nieprzeliczenie na
    jednostki SI).

    Dogbert

  • 23. Data: 2002-05-26 19:50:11
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz T. Żuchniewicz napisał:

    > I co z tego, że z wyższym się pytam? Co z tego?

    (...)

    Młotek jest tańszy od obrabiarki numerycznej. Pracownik z wyższym -
    nawet jeżeli nie nabył wielu umiejętności, to przynajmniej ma lepszy
    procesor - to, czego się od niego wymaga, zrobi szybciej i lepiej niż
    misio z małym rozumkiem. Tyle tylko, że ten procesorek, na kształt
    oprogramowania do SETI - robi coś w tle - analizuje, czy go nie ruchają
    - jak ruchają, to zapala się czerwona lampka. Misiek bez wyższego ma
    zwykle przepaloną żarówkę w tej lampce, dlatego dłużej wydaje mu się, że
    jest fajno.

    Dogbert

  • 24. Data: 2002-05-26 20:00:44
    Od: "Tomasz T. Żuchniewicz" <t...@m...to>

    Dnia 2002-05-26 21:50, Użytkownik No Name napisał:

> [...]
    > - jak ruchają, to zapala się czerwona lampka. Misiek bez wyższego ma
    > zwykle przepaloną żarówkę w tej lampce, dlatego dłużej wydaje mu się, że

    "Misio z małym rozumkiem" to wg ciebie kto?
    Bo odnoszę wrażenie że to ci wszyscy co nie mają wyższego...

    Ale niestety nie mogę się z tobą zgodzić. Widziałem w firmie w której
    pracuję, porównywanie wyników pracy ludzi po średniej/pomaturalnej z
    wynikami ludzi po wyższym. Było trzech z wyższym, trzech ze średnim.
    W efekcie jeden z wyższym wypadł po 3 miesiącach; drugi po 9 miesiącach.
    Jeden pracuje do dziś. Ze średnim jeden wyleciał po 3 miesiącach ale
    dwóch pracuje z czego jeden awansował już dwa razy w przeciwieństwie do
    swego kolegi z wyższym. Drugi ze średnim zmienił dział i nie wiem co robi.

    --

    Tomek

    tel: +48501-300-166 GG: 1316898

    Bladą nieudolność wiszącą na drzewie.<<<
  • 26. Data: 2002-05-26 20:08:16
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:acre6h$48f$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "wiola" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > adekwatne do osiaganych efektow, nie do wyksztalcenia czy kwalifikacji.

    kwalifikacje = przygotowanie potrzebne do wykonywania zawodu, jakichś
    czynności, kompetencje a co za tym idzie efektywność.

  • 27. Data: 2002-05-26 20:15:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Pomimo, ze retoryczne, odpowiem. Nie uwazam tak. Wynagrodzenie powinno byc
    > adekwatne do osiaganych efektow, nie do wyksztalcenia czy kwalifikacji.
    > Mozesz bye doktorem prawa np. karnego, ale nie obronisz klienta przed sadem.
    > I co? I chcialbys pomimo tego, zeby klient zaplacil Ci za to, ze jestes
    > doktorem prawa zamiast za efekt Twojej pracy (klient idzie do paki)?

    You know, yes and no. Niemcy mają równie piękne: Jain (Ja und nein).
    Umowa o pracę jest umową starannego działania, nie skutku, za efekt
    odpowiada pracodawca, a przynajmniej kierownik. Brak efektu z powodu
    barana (przepraszm rogaciznę) szefa nie może skutkować brakiem zapłaty
    dla pracownika. Jeżeli wnioskować dalej, płacenie za efekty implikuje:
    duży efekt = duża płaca. Każdy pracodawca jednak wie, przy jakiej
    wartości efektu relacja ta ulega nasyceniu - czyli przy jakiej sumie
    zaczyna walić misia w rogi. Więc tak, czy inaczej relacja jest raczej
    nieokreślona, nie można się na nią powoływać i czynić podstawą
    wynagradzania.
    Według współczesnej wiedzy o wynagradzaniu uzależnienie wysokości płacy
    od efektów pracy, np. prowizja, ma charakter demotywujący, więc
    szkodliwy dla pracodawcy. Podobnie twierdzą psychologowie: tam, gdzie
    spodziewamy się nagrody, działamy gorzej. Czyli współczesna wiedza
    raczej przychyla się do opinii naszej miłej koleżanki, że lepiej dobrze
    zapłacić za robotę w sposób stały i godny (tak, by nie było to obiektem
    rozważań i optymalizacji) niż manipulować wynagrodzeniem, powołując się
    na "efekty".
    Zaś, co do prawnika: prawnik jest self-employed, firma, wolny zawód, a
    nie Twój pracownik, nie Ty kierujesz prawnikiem w sądzie. W Polsce
    prawnicy biorą za godziny, czy się to komu podoba, czy nie (mnie nie). W
    USA mają procent np. od wygranej kwoty. Nawet połowę i więcej. Brak
    wyniku - brak kasy. Jest wynik - no! gdyby w Polsce pracownicy mieli
    taki udział w wynikach, jak prawnicy w USA, to zaprosiłbym Ciebie do
    dowolnie wybranego salonu i poprosił o wybranie sobie godnej limuzyny i
    bynajmniej, nie byłoby mi szkoda grosza, bo to miłe zrobić komuś prezent.

    Dogbert

  • 28. Data: 2002-05-26 20:19:39
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > Szczególnie, jak komuś potrzeba tej "siły roboczej" 200 koni
    > mechanicznych (przepraszam eurozwolenników za nieprzeliczenie na

    Ludzie opamiętajcię się, "prywatnym" apetyt zawsze bedzie rósł jak tylko
    zobaczą większe zyski, czy to w postaci mniejszych podatków czy tańszej siły
    roboczej. Do nich dołączyły też większe firmy, które dziś kalkulują jak
    obniżyć koszty, aby prezes mógł dalej Lancią się rozpierdal..., no to co
    Kowalskiego na bruk nie ?! I tak to dziś funkcjonuje, że wysłanie 100CV
    nikogo już nie ratuje, nieważne z jakim wykształceniem i doświadczeniem !!!
    Ilu robotę dostanie, pytam się na 200 aplikacji, gdzie do obsadzenia 1
    stanowisko ? Rachunek jest prosty 199 będzie przeklinało, w jakim kraju
    żyjemy a 1 powie potem na grupie, że jak się chce to można !!!
    Taka nasza mentalność, dopóki system nie przetrąci Ci kręgosłupa będziesz
    gadał że "praca jest tylko trzeba chcieć". Ciekawe tylko jak długo ktoś taki
    będzie tak myślał ? chyba tak długo dopóki "prywatny" nie nauczy go, gdzie
    jego miejsce na ziemi !!!

    Wrangler

  • 29. Data: 2002-05-26 20:20:01
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    > kwalifikacje = przygotowanie potrzebne do wykonywania zawodu, jakichś
    > czynności, kompetencje a co za tym idzie efektywność.

    No wlasnie efektywnosc niekoniecznie idzie z kwalifikacjami w parze.
    Kwalifikacje, to wiedza (teoria). Mozesz je rozumiec jako teoria +
    doswiadczenie. Ale i to nie daje gwarancji wysokiej efektywnosci. Ten sam
    czlowiek w przypadku rozmow handlowych w jednej firmie moze zawalic
    wszystko, i nic nie sprzeda, a w drugiej, sprzeda cala produkcje na 2 lata
    naprzod. Efektywnosc to efekt, ktory ktos osiaga w praktyce, nie sa rowne
    kwalifikacjom. Chociaz oczywiscie wysokie kwalifikacje podnosza
    efektywnosc - temu wcale nie zaprzeczam.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 30. Data: 2002-05-26 20:23:54
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ale niestety nie mogę się z tobą zgodzić. Widziałem w firmie w której
    > pracuję, porównywanie wyników pracy ludzi po średniej/pomaturalnej z

    Na przykład taki przykład: Pan kopie rowy na kabel. Pan nie umie napisać
    programu w C++ i nieprędko się tego nauczy. Drugi pan pisze w C++ i
    cośtam administruje. Pan może szybko nauczyć się kopać rowy nakabel i
    robić to dobrze.
    Ja również znam ludzi ze średnim, co lepsi są w pracy od inżynierów;
    Jako organizatorzy. Jako inżynierowie nie zawsze. Bill też nie ma
    dyplomu, a głupi nie jest. W telewizorze pokazują jednego pana, co
    daleko zaszedł, a szkoły też nie dokończył. Chodzi mi generalnie o
    wykształcenie - formalne, czy nie, czy wyuczone na "polu walki" - nie o
    dyplom jako taki.

    Dogbert