PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz

  • 351. Data: 2009-04-22 06:03:26
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Przede wszystkim jednak wynika to z 3 prostych czynników:
    >
    > 1. Nie można patentować oprogramowania,
    > 2. Opłaty za patenty są stanowczo zbyt wysokie,
    > 3. Procedura uzyskania patentu jest zbyt trudna.
    >
    > Gdyby te czynniki wyeliminować, prace badawczo-rozwojowe ruszyłyby z
    > kopyta.

    Przede wszystkim, historia Polski ma dużą, 200-letnią przerwę. W tym czasie
    w "cywilizowanym" świecie dokonywała się rewolucja przemysłowa. Kiedy powstawały
    pierwsze maszyny parowe Polski po prostu nie było - były 3 zabory. Choć z drugiej
    strony, gdyby zaborów nie było, to nie wiadomo jak by to wyglądało - w końcu
    to określona "mentalność" Polaków do nich doprowadziła.

    Ale myślę, że to jest inny temat do dyskusji.

    > Jest jeszcze jeden aspekt, który pominąłeś - otóż to działa na zasadzie
    > sprzężenia zwrotnego. Co mi bowiem, jako szefowi, z tego, że firma
    > zacznie inwestować w R&D i ogólnie pójdzie taką ścieżką, skoro na pewnym
    > etapie ja (statystyczny "ja"-szef) przestanę nadążać i będę musiał
    > znaleźć sobie nowe miejsce pracy?

    Mógłbyś to rozwinąć ? Za czym przestaniesz nadążać ? A inni będą nadążać,
    tylko ty nie ? Czyżbyś przyznawał, że intelektualnie odstajesz od
    przeciętnej ? To byłby pierwszy znany mi przypadek, z reguły ludzie miewają
    zbyt wygórowanie mniemanie o swoich możliwośćiach.

    > To nie jest tylko bariera mentalna - to jest po prostu pragmatyzm.

    Raczej głupota (sorry, to jest diagnoza - nie inwektywa). Czyli dokładnie
    pewien rodzaj bariery mentalnej.

  • 352. Data: 2009-04-22 08:36:58
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Oto przykład kompletnego ignoranta. Nic nie wie albo wie, że dzwoni tylko
    > nie ma pojęcia gdzie,

    Chciałbyś zakwestionować istnienie urlopu dla nauczycieli w wymiarze
    odpowiadającym okresowi ferii letnich i zimowych? Albo istnienie urlopów
    udzielanych ze względów zdrowotnych z zachowaniem wszelkich przywilejów
    pracowniczych (czyli prawo do wynagrodzenia, dodatków, premii itp.)? Może
    nie trafiłam z nazwą tego urlopu, co nie zmienia faktu, że takie istnieją i
    tak się składa, że większość grup zawodowych nie może z takich urlopów
    korzystać.
    Tak więc zsumuj sobie wszystkie przywileje danych grup i wtedy dopiero je
    porównuj. Co z tego, ze relatywnie rzecz biorąc nauczyciele zarabiają mało,
    jeśli mają takie przywileje, o jakich innym ludziom się nawet nie śni.

    > do tego umiarkowane rozumienie czytanego tekstu.
    > I tak w każdym poście.
    > Z kim, o czym i jak tu gadać?

    Już Ci to wielokrotnie powtarzano - naucz się dyskutować, albo nie pisz nic.
    Niejednokrotnie dałeś dowód temu, że w miarę normalny jesteś jedynie, gdy
    masz rację. Jednak gdy ktoś udowodni Ci, że walisz głupoty, od razu robisz
    się agresywny i (delikatnie mówiąc) niekulturalny.

    E.

  • 353. Data: 2009-04-22 08:38:31
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Szkoda sensu...

    Ech :/ Czego znów biedaku nie zrozumiałeś?

    E.

  • 354. Data: 2009-04-22 08:44:15
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > To się dowiedz.

    Po co ?

    --
    PS. nudzi mi się

  • 355. Data: 2009-04-22 08:44:34
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "gargomel" <s...@d...la.la> napisał w wiadomości

> [...]
    > was z otwartymi rękami:O)
    >
    > a dla wyjaśnienia wyjaśnię coś co tego nawet nie wymaga, więc jesli
    > tona zboża kosztuje 300zł (produkt) a tona nawozów 3000zł (koszta
    > produkcji) to jaskrawo widać że rolnik zarabiając marne grosze (często
    > gróbo poniżej pensji minimalnej) tak naprawdę nakręca ogromby bizbes
    > (środków produkcji rolnej, oraz fizm zajmujących się dystrybucją
    > żywności) a sam z tego niewiele ma,
    > więc podobnie moze byc z firmą, która będzie miałą ogromne obroty
    > (będzie napędzała zusy/usy i inne firmy) a sama będzie miała minimalny

    Cały czas nie wiadomo o co chodzi z tym porównaniem, do wyprodukowania
    tony zboży potrzeba tony nawozu? Raczej nie! Więc proszę podać dokładne
    dane, może tona nawozu pozwala na wyprodukowanie 100 ton zboża?! Bilet
    miesięczny kosztuje 100zł a bilet na samolot 1000, taka sama logika.

  • 356. Data: 2009-04-22 08:46:52
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > Może stać wiele. Tylko po co?

    Jak Ci się nie podoba praca najemna (a nie podoba Ci się - niejednokrotnie
    to podkreślasz) i jeśli wstydzisz się chodzić na żebry, a kradzież uważasz
    za nieuczciwą to jedynie w taki sposób możesz zarobić na chleb. Spróbuj
    zaprzeczyć. Natomiast Ty wybierasz darcie ryja i wiece związkowe. Problem w
    tym, że na chleb w ten sposób nie zarobisz, a i gospodarce się nie
    przysłużysz. Czasy krzykaczy już za nami. Teraz wypada zabrać się do roboty.

    E.

  • 357. Data: 2009-04-22 08:49:19
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel>

    > Próbujesz insynuować, że w Sejmie RP są złodzieje?
    >
    > Widzisz, to, czy ktoś jest złodziejem, czy nie jest, określa prawo. A w
    > Sejmie, cokolwiek by nie robili, robią to zgodnie z prawem - zatem
    > złodziejami nie są.

    Gdy złodziej określa co jest kradzieżą to ....

    --
    PS. nudzi mi się

  • 358. Data: 2009-04-22 08:49:30
    Od: m...@i...pl

    On 22 Kwi, 02:25, Wiesław Bicz <o...@o...pl> wrote:

    (.......)

    > I nie jest tak, że Polacy "lubią pracować za grosze". Można natomiast
    > powiedzieć, że Polacy nie potrafią się zorganizować tak, aby w tym
    > względzie coś zmienić. Jest nawet jeszcze gorzej - oni sobie z tego w
    > większości nie zdają sprawy. Sytuacja nie jest bez wyjścia, ale wymaga
    > wielu lat pracy "u podstaw" i mądrych przywódców. Każdy chyba jednak
    > bardzo łatwo zauważy, że z tych dwóch rzeczy niestety nie słyniemy.
    >
    > W. Bicz

    dobra analiza sytuacji w Polsce. mozna dodac ze brak zaufania
    społecznego, że to, że tamto, no ale co to zmieni tak naprawde? cała
    ta dyskusja jak zwykle na poziomie polskiego pieniactwa...

  • 359. Data: 2009-04-22 08:53:06
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl> napisał w wiadomości

    > To też Twój problem, bo jeśli ten pracodawca jest piekarzem, to chleb,
    > który dotąd był po 2 zł, teraz będzie po 4 zł.

    Ale jedzenie jest już i tak bardzo drogie, droższe niż na zachodzie, to
    skąd się biorą te ceny, skoro zarobki tak szybko nie rosną i wciąż są
    niskie?

  • 360. Data: 2009-04-22 09:05:33
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Patryk Włos" <p...@i...peel>