PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim terminie umowa ?

  • 51. Data: 2007-07-12 22:23:21
    Temat: Re: w jakim terminie umowa ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:16:43 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Proszę użyć mózgu i osadzić na gruncie prawa pracy termin "regulamin
    >pracodawcy".
    >Chodzi - ułatwię zrozumienie - o umocowanie i/lub definicję zawartą w
    >konkretnym rozwiązaniu legislacyjnym, jasne?

    Mhm. To prosze sobei znaleźć katalog wszystkich regulaminów pracodawcy
    i wybrać ten, który pasuje do tej sytuacji.
    Dla ułatwienia dodam, że regulamin pracodwacy, zgodnie z zasadami
    leksykalnymi jezyka polskiego, to taki, który ustala pracodawca.

    Nie jestem. Spróbuj udowodnic.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 52. Data: 2007-07-12 22:23:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:27:25 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >Nic dodać nic ująć. Jeżeli pracodawca nie podpisze umowy w dniu rozpoczęcia
    >pracy popełnia wykroczenie.

    I co z tego wynika dla pracownika?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 53. Data: 2007-07-12 22:24:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:17:20 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Sam spróbuj.

    Wybacz, ale to pracodawca będzi eoskarzony, ciężar dowodu po stronie
    wnoszącej.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 54. Data: 2007-07-12 22:24:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:36:34 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >Prosimy grupowiczów o niekarmienie troli. Przecież Adam Płaszczyca bredzi
    >tylko po to żeby wszcząć awanturę :-)

    Ale masz jakieś prawne podstawy swego twierdzenia?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 55. Data: 2007-07-13 06:23:39
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Nie _potwierdza_ na piśmie. To dotyczy sytuacji, kiedy umowa została
    > zawarta ale nie ma jeszcze formy pisemnej mimo rozpoczęcia pracy.
    > Odpowiedni artykuł podałem w innym poście.

    Dokładnie tak. Bo chyba jest logiczne, że pracownik bez porozumienia z
    pracodawcą nie może rozpocząć pracy. Wielkie zdziwienie zapanowałoby w
    firmie gdyby pojawił się jakiś gość i zaczął pracować bez porozumienia z
    kimkolwiek. Taka sytuacja jest chyba raczej niemożliwa.
    Skoro pracownik dogaduje się co do pracy z pracodawcą i formy zatrudnienia,
    w tym poście chodzi o umowę o pracę, przychodzi do pracy i widzi, że takiej
    umowy nikt nie daje mu do podpisania to może czuć się oszukany. W końcu
    jest to pogwałcenie jego praw pracowniczych bo kodeks pracy zapewnia go, że
    dostanie podpisaną umowę w dniu rozpoczęcia pracy. Uważam, że w takim
    przypadku bez żadnych konsekwencji pracownik może podziękować pracodawcy za
    współpracę i pójść w swoją stronę.

    Poza tym umowa ustna to bardzo kruchy i łatwy do złamania sposób zawierania
    umów. Podam przykład który przeżyłem na własnej skórze.
    Dogadałem się kiedyś z nowym pracodawcą co do warunków pracy i
    wynagrodzenia. Nie było mowy o żadnej premii tylko ostateczna suma.
    Zwolniłem się od poprzedniego pracodawcy przychodzę do nowego a tu mi mówią
    że umowa będzie w terminie późniejszym bo musi przyjść z centrali firmy. Po
    około dwóch tygodniach przyszła. Oczywiście musiałem podpisać z datą
    późniejszą niż rozpocząłem pracę bo jest jakiś tam termin zgłoszenia
    pracownika do ZUS. Potem okazało się, że na umowie jest kwota niższa niż
    uzgadnialiśmy. Dyrektor to tłumaczył że u nich jest taki system
    wynagradzania pracowników i musi być premia. Ciekawe dlaczego nic nie
    wspomniał o tym wcześniej. Zapewniał mnie, że nie mam się czego obawiać i
    że na pewno będę otrzymywać umówioną kwotę. Faktycznie otrzymywałem w
    pierwszym miesiącu okresu próbnego. W drugim miesiącu już nie otrzymałem.
    Dyrektor wytłumaczył mi to tak, że zakład wypracował niższy zysk niż zwykle
    i po obcinano wszystkim premie. Ale podczas umawiania się nie było żadnej
    mowy o obniżaniu zarobków. Już tam nie pracuję bo wypowiedziałem umowę.
    Dlatego uważam, że nie można pozwalać pracodawcom na zwlekanie z
    podpisaniem umowy. Podpisujemy to pracujemy. Nie to nie bo później moze się
    okazać że warunki pracy uległy zmianie.

  • 56. Data: 2007-07-13 06:36:31
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > Dlatego uważam, że nie można pozwalać pracodawcom na zwlekanie z
    > podpisaniem umowy. Podpisujemy to pracujemy. Nie to nie bo później moze się

    A swoją drogą, to miałeś pecha. Ja przez większość swojej kariery
    pracowałem na umowę z premią uznaniową i _nigdy_ mi jej w żaden sposób
    nie obcięto.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 57. Data: 2007-07-13 07:34:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:52:07 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

    >"Pracodawca, który nie potwierdza na piśmie zawartej z pracownikiem umowy o
    >pracę popełnia wykroczenie przeciwko prawom pracownika (art. 281 pkt 2
    >kp)."
    Prawda.

    >Dlatego też pracownik nie musi wykonywać żadnej pracy jeśli
    >pracodawca nie podpisze z nim takiej umowy najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    >pracy. Może powiedzieć dla pracodawcy "Bywaj zdrów" i odejść bez żadnych
    >konsekwencji.

    Fałsz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 58. Data: 2007-07-13 07:35:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007 08:23:39 +0200, Gienek <g...@s...pl>
    wrote:

> [...]
    >późniejszą niż rozpocząłem pracę bo jest jakiś tam termin zgłoszenia
    >pracownika do ZUS. Potem okazało się, że na umowie jest kwota niższa niż

    Patrz, a jak się zapierałeś, że udowodnić się da.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 59. Data: 2007-07-13 07:36:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007 23:18:01 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Płaszczyca, przestać bredzić i trollować - przedstaw rzxeczową argumentację
    >opartą o uregulowania prawne, a nie pieprz o dowodzeniu w sądzie.

    Ależ przedstawiam, szanowny anonimie. Pracownik ma marne szanse na
    dowiedzenie przed sądem, że umowa którą zawarł z pracodawcą była taka,
    jaką on przedstrawia, a nie taka, jak to zeznaje pracodwaca.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 60. Data: 2007-07-13 16:08:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pbad9359kefg4ukutf2ma8a54r3uv5mq4m@4ax.com Adam
    Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> pisze:

> [...]
    > Dla ułatwienia dodam, że regulamin pracodwacy, zgodnie z zasadami
    > leksykalnymi jezyka polskiego, to taki, który ustala pracodawca.
    Napisałem wyraźnie - na gruncie prawa pracy. Nie znasz go więc nie kombinuj,
    bo gadasz jak Lepper.
    Ja mam za ciebie znajdować usprawiedliwienia bzdetów, które wypisujesz?
    Nie bądź śmieszny.

    > Nie jestem. Spróbuj udowodnic.
    Dobra, zejdę do twojego poziomu i będzie spokój - spróbuj udowodnić, że nie
    udowodnię.

    A na serio, to nie znajduję już żadnego sensu w dyskutowaniu z tobą. Brak ci
    wiedzy, prorokujesz wyroki sądów - szkoda mi czasu na to, niczego się od
    ciebie nie da sensownego dowiedzieć.

    --
    Jotte