PracaGrupypl.praca.dyskusje › van seller, merchendiser?

  • 1. Data: 2003-10-13 09:47:12
    Temat: van seller, merchendiser?
    Od: ":o\)" <j...@p...fm>

    Czym zajmuje sie VAN SELLER i merchendiser?
    pytam, bo jestem ciekawa , pojawiaja sie takie ogloszenia w gazetkach a ja
    nie wiem co to jest....
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-13 09:56:05
    Temat: Re: van seller, merchendiser?
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 13 Oct 2003 11:47:12 +0200
    ":o\)" <j...@p...fm> wrote:

    > Czym zajmuje sie VAN SELLER i merchendiser?
    > pytam, bo jestem ciekawa , pojawiaja sie takie ogloszenia w gazetkach
    > a ja nie wiem co to jest....

    ja tez nie wiem, ale zgaduje (na podstawie znajomosci angielskiego), ze
    "van" to od polciezarowki, takiego samochodu dostawczego... "seller" to
    sprzedawca.

    wychodziloby, ze to osoba, co ma sprzedawac polciezarowki (badz inne
    samochody dostawcze).
    amerykanin raczej jednak powiedzialby inaczej - salesman.

    merchandiser - handlowiec.

    mozna oczywiscie zadac sobie pytanie, po co wsadzac angielskie slowa,
    jesli istnieja polskie odpowiedniki?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 3. Data: 2003-10-13 10:05:32
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Nina M. Miller napisał, Dnia 03-10-13 11:56:

> [...]
    (...)
    > wychodziloby, ze to osoba, co ma sprzedawac polciezarowki (badz inne
    > samochody dostawcze).

    Taaa, tylko, że ZTCW to chodzi raczej o sprzedaż *z* półciężarówek (bądź
    innych samochodów dostawczych).

    > amerykanin raczej jednak powiedzialby inaczej - salesman.
    >
    > merchandiser - handlowiec.

    Z praktyki znajomych wynika, że to raczej osoba odpowiadająca za
    należyte wyeksponowanie produktów firmy w sklepie i oczywiście za
    realizację zamówień przez sklep składanych.

    > mozna oczywiscie zadac sobie pytanie, po co wsadzac angielskie slowa,
    > jesli istnieja polskie odpowiedniki?

    Oj, nie bardzo jak widać. W sumie wygląda to na gorszą odmianę
    przedstawiciela handlowego/komiwojażera, a kto chciałby zostać
    komiwojażerem? zwłaszcza kiedy może być van sellerem lub merchandiserem?

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 4. Data: 2003-10-13 10:11:31
    Od: "PawelH" <p...@g...pl.nospam>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031013025605.4e1352da.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

> [...]
    >
    > merchandiser - handlowiec.
    >
    > mozna oczywiscie zadac sobie pytanie, po co wsadzac angielskie slowa,

    z tym sprzedawca samochodów to cbyba zartowalas:) równie dobrze moze to byc
    ktos, kto z samochodu sprzedaje selery..:)

    pozdrawiam Pawel
    PS: van seller to pracownik, prowadzacy sprzedaz towaru, który sam wozi w
    pólciezarówce. Taki system stosuje sie czesto na linii hurtownik-sklep
    detaliczny. wykorzystuja go dystrybutorzy papierosów, kosmetyków, chipsów..
    zreszta chyba kazdy codziennie widzi busy oklejone rozmaitymi logo typu
    MILO, LAY`s, CHIO, PALMOLIVE. Kierowcy tych wozów to wlasnie van selllerzy.

  • 5. Data: 2003-10-13 10:20:18
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Mon, 13 Oct 2003 12:11:31 +0200
    "PawelH" <p...@g...pl.nospam> wrote:

    > z tym sprzedawca samochodów to cbyba zartowalas:) równie dobrze moze
    > to byc ktos, kto z samochodu sprzedaje selery..:)

    pisalam przeciez, ze zgaduje :)

    > pozdrawiam Pawel
    > PS: van seller to pracownik, prowadzacy sprzedaz towaru, który sam
    > wozi w pólciezarówce. Taki system stosuje sie czesto na linii
    > hurtownik-sklep

    kiedys to sie nazywalo bodajze handel obwozny...

    ale to tak "nieswiatowo" brzmi....

    podobnie jak niektorym nie przejdzie przez gardlo slowo sprzataczka i
    wymyslaja jakichs konserwatrow powierzchni plaskich...

  • 6. Data: 2003-10-13 10:21:11

    DZIEKI
    :o)