PracaGrupypl.praca.dyskusjevan seller, merchendiser? › Re: van seller, merchendiser?
    From: "PawelH" <p...@g...pl.nospam>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: van seller, merchendiser?
    Date: Mon, 13 Oct 2003 12:11:31 +0200

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031013025605.4e1352da.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    > ja tez nie wiem, ale zgaduje (na podstawie znajomosci angielskiego), ze
    > "van" to od polciezarowki, takiego samochodu dostawczego... "seller" to
    > sprzedawca.
    >
    > wychodziloby, ze to osoba, co ma sprzedawac polciezarowki (badz inne
    > samochody dostawcze).
    > amerykanin raczej jednak powiedzialby inaczej - salesman.
    >
    > merchandiser - handlowiec.
    >
    > mozna oczywiscie zadac sobie pytanie, po co wsadzac angielskie slowa,
    > jesli istnieja polskie odpowiedniki?
    >
    > --
    > Nina Mazur Miller
> [...]

    z tym sprzedawca samochodów to cbyba zartowalas:) równie dobrze moze to byc
    ktos, kto z samochodu sprzedaje selery..:)

    pozdrawiam Pawel
    PS: van seller to pracownik, prowadzacy sprzedaz towaru, który sam wozi w
    pólciezarówce. Taki system stosuje sie czesto na linii hurtownik-sklep
    detaliczny. wykorzystuja go dystrybutorzy papierosów, kosmetyków, chipsów..
    zreszta chyba kazdy codziennie widzi busy oklejone rozmaitymi logo typu
    MILO, LAY`s, CHIO, PALMOLIVE. Kierowcy tych wozów to wlasnie van selllerzy.