PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop - umowa na czas określony 6 miesięcy

  • 1. Data: 2003-01-06 22:23:30
    Temat: urlop - umowa na czas określony 6 miesięcy
    Od: "Marcin" <m...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    chciałabym się dowiedzieć czy przysługuje mi urlop jeśli podpisałam umowę na
    czas określony (6 miesięcy) i jest to moja pierwsza praca, po przepracowaniu
    tego okresu nie zamierzam podpisać kolejnej umowy.

    Pozdrawiam,
    Ewa

  • 2. Data: 2003-01-07 06:39:54
    Temat: Re: urlop - umowa na czas określony 6 miesięcy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 6 Jan 2003 23:23:30 +0100, "Marcin"
    <m...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >chciałabym się dowiedzieć czy przysługuje mi urlop jeśli podpisałam umowę na
    >czas określony (6 miesięcy) i jest to moja pierwsza praca, po przepracowaniu
    >tego okresu nie zamierzam podpisać kolejnej umowy.

    Zaliczkowo 1/2 urlopu należy Ci się po pół roku pracy. Więc powinnaś
    na koniec pracy dostać ekwiwalent.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-07 10:16:06
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

    > Zaliczkowo 1/2 urlopu należy Ci się po pół roku pracy. Więc powinnaś
    > na koniec pracy dostać ekwiwalent.

    Oczywiście, że tak. Ja pracowałem 5 miesięcy na czas określony i ekwiwalent
    za niewykorzystany urlop dostałem, proporcjonalny do przepracowanego okresu.

  • 4. Data: 2003-01-07 11:21:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 7 Jan 2003 11:16:06 +0100, "Wojtek"
    <w...@p...onet.pl> zakodował:

    >Oczywiście, że tak. Ja pracowałem 5 miesięcy na czas określony i ekwiwalent
    >za niewykorzystany urlop dostałem, proporcjonalny do przepracowanego okresu.

    Jeżeli to była Twoja pierwsza praca, to nie miałeś prawa do urlopu i
    ekwiwalent został wypłacony bezpodstawnie (chyba, że w umowie miałeś
    inaczej - KP określa minimalne wymagania, pracodawca może zrobić
    pracownikowi lepiej ;))

    Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem
    6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługuj?cego mu
    po przepracowaniu roku.

    § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    czę?ci urlopu przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.

    § 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775