PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie.

  • 1. Data: 2003-01-06 19:23:00
    Temat: Umowa zlecenie.
    Od: "aster" <t...@t...pl>

    Witam,

    Mam pytanie do specjalistów kadrowo-płacowych.
    Zostałem zatrudniony w pewnej firmie na umowę
    zlecenie. Chciałbym żeby mi ktoś pomógł obliczyć
    ile rzeczywiście powinienem dostać pieniędzy,
    tzn. jaką kwotę netto. Za cały grudzień zeszłego
    roku (2002) miałem ustaloną kwotę miesięczną
    3100 brutto. Faktycznie pracowałem od 06.12.2002.
    Ile faktycznie powinienem dostać ? Ile wynosiłaby płaca
    netto gdybym pracował cały miesiąc, czyli od 01.12.2002 ?
    Czy taką samą kwotę dostanę za styczeń tego roku ?
    Nie mogę sobie z tym poradzić, po raz pierwszy pracuję
    na umowę zlecenie. Nie wiem co pracodawca musi mi naliczyć
    a czego nie musi.
    Proszę o pomoc.
    Dzięki z góry

    Pozdrawiam
    aster

  • 2. Data: 2003-01-07 13:13:59
    Temat: Re: Umowa zlecenie.
    Od: Robert Drozd <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl>

    Stało się to Mon, 6 Jan 2003 20:23:00 +0100, gdy "aster" <t...@t...pl>
    napisał:

> [...]
    >Nie mogę sobie z tym poradzić, po raz pierwszy pracuję
    >na umowę zlecenie. Nie wiem co pracodawca musi mi naliczyć

    Co do netto<->brutto:
    Przecież wystarczy wejść do google'a i wpisać np. "kalkulator
    wynagrodzeń".

    Tak czy inaczej:
    http://www.infostaff.com.pl/www/dodatki-kalkulator.p
    hp
    (btw. jako współautor tych kalkulatorów chętnie przeczytam uwagi na
    priv)

    Co do niepełnego miesiąca - policz sobie liczbę dni przepracowanych,
    podziel przez wszystkie dni, i powstały ułamek pomnóż przez 3100.

    Swoją drogą, jakim cudem przyjąłeś przy zatrudnieniu taką kwotę, jeśli
    nawet nie wiesz ile będziesz dostawał na rękę, czy masz opłacany zus
    itd.?

    Robert

    --
    Robert Drózd <rdrozd(na)sgh.waw.pl>
    Don't tell us what happened: tell us why it matters.

  • 3. Data: 2003-01-08 20:47:20
    Od: "aster" <t...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Drozd" napisał w wiadomości:
    > Co do netto<->brutto:
    > Przecież wystarczy wejść do google'a i wpisać np. "kalkulator
    > wynagrodzeń".

    Tak też robiłem, ale zbyt dużo "śmieci" zostało znajdowanych ...

> [...]
    hp
    > (btw. jako współautor tych kalkulatorów chętnie przeczytam uwagi na

    Napiszę w weekend na priv'a.

    > Co do niepełnego miesiąca - policz sobie liczbę dni przepracowanych,
    > podziel przez wszystkie dni, i powstały ułamek pomnóż przez 3100.

    Policzylem, porównałem wszystko się zgodziło, tzn. obliczenia, kasa nie :(

    > Swoją drogą, jakim cudem przyjąłeś przy zatrudnieniu taką kwotę, jeśli
    > nawet nie wiesz ile będziesz dostawał na rękę, czy masz opłacany zus
    > itd.?

    ZUS jest opłacany, nie ma tylko chorobowego.
    Jak wspominałem w poprzednim poście - nie byłem nigdy zatrudniony
    na umowę zlecenie. Nie znałem dokładnie wyliczeń przy tego typu umowie.
    Podczas ustalania kwoty wynagrodzenia mowa była o stawce godzinowej
    i wyliczona przybliżona suma miesięczna. Na umowie miałem natomiast
    wpisaną kwotę na miesiąc brutto, podpisałem. Byłem święcie przekonany
    że wyjdzie kwota jaką wczesniej ustalałem (suma stawki godzinowej). Wyszło
    trochę inaczej, mój błąd. Trzeba na przyszłość uważać.

    > Robert

    pozdr
    aster