PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 51. Data: 2005-10-14 20:08:39
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 22:05:51 złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl> napisał:

    > Dnia 2005-10-14 20:28 , walcząc mozolnie z klawiaturą Raf256
    > Socjalizm to bardzo dobry system - tyle że w teorii. Natomiast w
    > praktyce wychodzi tak jak piszesz.

    Praktyka wynika z załozeń. Co jest dobrego w teorii socjalizmu?

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie

  • 52. Data: 2005-10-14 20:14:38
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Jotte <diotdm$8dm$1@news.dialog.net.pl> Friday 14 of October 2005 20:30

    > Dlaczego wyciąłeś sugestię o jaki rodzaj definicji prosiłem?

    "Zdefiniuj "socjał w polskim wykonaniu". (obiekt, właściwości,
    metody ;))."

    a teraz napisz to proszę ponownie, bardziej po polsku...

    > Kim są te "nieroby" i jak ich utrzymujesz?

    Są to
    - pracujący na czarno udający bezrobotnych - parę stówek więcej - czemu nie
    - są to tacy którzy mogli by mieć pracę, ale co tam panie będę pracował za
    800, jak za nic nie robienie mam niewiele mniej - na wódkę też starcza
    - górnicy którzy pracują po to abyśmy wszyscy tracili, im więcej węgla PL
    produkuje tym więcej obywatele tracą, genialne czyż nie? a nie przerwiemy
    tego do populiśmi jak kaczyński chcą mieć głosy ciemnych mas np. z śląska

    > Tu zgoda, pod warunkiem że odróżnisz bez pudła lenia od osoby nie mogącej
    > znaleźć zatrudnienia mimo chęci podjęcia pracy

    każdy może wykonywać jakąś prace,
    a) im mniejsze obciążenia socjalne tym więcej miejsc pracy bo więcej
    pracodawców
    b) zawsze sam możesz zostać pracodawcą, czyż nie?! no może gdyby nie ten
    socjał bo te 200...1000 na dzieńdobry choćbyś był na minusie to faktycznie
    kłoda pod nogi

    > A teraz małe pytanka. Jutro na ryj wylatujesz z pracy, bo tak się Twojemu
    > właścicielowi spodobało (w końcu jest liberałem, nie?). Czy:
    > - nie poszukasz w prawie pracy przepisu upraweniającego Cię do zachowania
    > okresu wypowiedzenia,

    nie, mam wiele zajęć ciekawych, mając więcej czasu może sam założę DG (nie w
    Polsce, oczywiście)

    > - zrezygnujesz z odprawy jeśli będzie Ci przysługiwać,

    dlaczego? jeżeli taka była umowa między mną a pracodawcą... z drugiej strony
    nie potrzebuję aby państwo wymuszało to na pracodawcy

    > - odrzucisz zasiłek dla bezrobotnych aby nie być nierobem utrzymywanym
    > przez mających zatrudnienie,

    tak, odrzucę go ponieważ cały czas robię też prace dorywcze więc
    autoamtycznie on się odrzuuca

    > - nie wykorzystasz (jeśli masz) znajomości w celu znalezienia
    > zatrudnienia, - nie podejmiesz pracy na czarno mimo, iż nie masz innej
    > możliwości zarobkowania?

    mam wystarczająco możliwości zarobienia, natomiast gdybym nie miał żadnej
    innej, dzięki choremu socjałowi coraz więcej osób ucieknie faktycznie w
    szarą lub czarną strefę, lub za granicę, zostawiając w PL nieudolnych
    nierobów - ciekaw jestem jak oni utrzymają się niby nawzajem

    --
    Rafał Maj

  • 53. Data: 2005-10-14 20:14:40
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Raf256" napisał w wiadomości

    > Załóżmy że jesteś dobry z czegoś (btw, z czego?) chcesz założyć
    > włąsną działalność, założysz ją gdy
    >
    > a) na start dostaniesz od państwa 5,000 pln
    >
    > b) na start płacisz 20% dochodów
    >
    > c) na start płacisz 20% dochodów, plus 200...800 pln, choćby
    > firma upadła i jakbyś zdychał z głodu - i tak masz płacić, bo przecież
    > dzieci stokrotki (strzałka\o/) czekają głodne, a pan Matrix to widać
    > burżuj bo firmę mu się zachciewa zakładać - więc go trzeba solidnie,
    > po Polsku, udupić.

    Poczytaj wątki niejakiej Kiry. Ponoć wszystko się da zrobić,
    prowadzić działalność w Polsce - też.

    Urzędy pracy i ich praca na rzecz przeciwdziałania bezrobociu: dają
    dotacje na założenie własnej DG, a chciałabym przeczytać statystyki,
    ile osób faktycznie z tego skorzystało i utrzymało się przynajmniej
    3-4 lata na rynku. Tymczasem, obok pracownika za darmo w postaci
    osoby do 25 roku życia (stażowe) oraz prac interwencyjnych dla osób
    powyżej 50 roku życia (czyli takich, których i tak nikt nie chce zatrudnić,
    chyba że na ciecia), to jedyna alternatywa dla pozostałych z przedziału.

    A Ty przestań jęczeć, bo głośniej jęczysz niż ci bezrobotni, nawet ci,
    którzy uważają, że im się coś należy.

    Ciekawe jaka kwota kosztów zatrudnienia byłaby dla Ciebie
    dopuszczalna??? 0 zł??? Pewnie za dużo i wolałbyś, żeby Ci pracownik
    dopłacił. Niektórzy tak właśnie robią i proponują pracę za darmo
    "no bo przecież nic pan(i) po studiach nie umie, a mnie kosztuje
    wyszkolenie pracownika. ale kawę i herbatę będzie pan(i) miał(a)
    za darmo" ;|

    --
    Koziorozec

  • 54. Data: 2005-10-14 20:14:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:t6c523-q74.ln1@raf256.com Raf256
    <s...@r...com.invalid> pisze:

    > Dopuszczam bez sprzeciwu, bo dzięki liberalizmowi - nie znajdę się.
    No dobra, myślisz że wiara czyni cuda - niech będzie, Twoja sprawa.

    > Każdy może być pracodawcą.
    I nie ma przymusu bycia pracodawcą.

    > Dzięki kaczyńskiemu będzie jeszcze gorzej,
    Wiem. Zatem zostawmy to.

    Jotte

  • 55. Data: 2005-10-14 20:16:10
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Koziorozec <dip2i8$hsq$1@inews.gazeta.pl> Friday 14 of October 2005 21:56

    > [...]

    > Kurde! To idź na etat i nie miaucz tutaj!

    Co to ma do rzeczy? Zresztą pracuję etatowo.

    > Skoro bezrobocie jest takie wspaniałe, że tylko siedzisz/leżysz
    > do góry brzuchem i od czasu do czasu narzekasz, że nie masz
    > pracy, a z urzędu cały czas na Twoje kont spływa zasiłek, to
    > może rzuć w cholerę tę robotę/DG i zostań bezrobotnym!!!

    Właśnie - w Kaczolandzie to będzie najbardziej opłacalne

    > Ile - wg Ciebie - procent bezrobotnych pobiera teraz zasiłek
    > dla bezrobotnych???

    ile odbiera jakieś komunistyczno-socjalistyczne świadczenia? na pewno dużo,
    oprócz samych zasiłków są jeszcze różne dopłaty i inne takie

    --
    Rafał Maj

  • 56. Data: 2005-10-14 20:19:16
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    > Właśnie, a ch*j mnie oni obchodzą?
    >
    > Dlaczego ja, my mamy płacić za to że ZUS zawalił sprawę?

    Kompletny brak wiedzy o zasadach ubezpieczeń...

    > I to jest liberalizm, a socjalizm na którym mniej bystrzy w wątku
    > się opowiadają jest tego odwrotnością.

    Czyli jak się rozpoznaje socjalistę???
    Odp.: Po głupim wyrazie twarzy.

    --
    Koziorozec

  • 57. Data: 2005-10-14 20:21:36
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Matrix" napisał w wiadomości

    > przybij five stokrotka :)
    > my bezrobotni musimy sie trzymac razem

    Z taką bezrobotną to Ty lepiej się nie trzymaj...
    Źle na tym wyjdziesz.

    --
    Koziorozec

  • 58. Data: 2005-10-14 20:22:31
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl>

    Dnia 2005-10-14 22:08 , walcząc mozolnie z klawiaturą Tomasz Płókarz w
    pocie czoła napisał/a:

    > Praktyka wynika z załozeń. Co jest dobrego w teorii socjalizmu?

    nie. Praktyka wychodzi z charakteru ludzi. Zwłaszcza tych którzy się
    dorwą do władzy. Co dobrego? No cóz.. choćby to że _teoretycznie_ nie
    powinno być w nim głodu i nędzy. To mi się podoba. A Tobie nie?
    Powiem szczerze, że choć nigdy nikomu nie zazdroszczę, to lekko się
    "zjeżyłem" jak podali ile ten ostatni "kosmiczny turysta" wyłożył za
    przejażdżkę w kosmos. I to w świecie, gdzie codziennie tyle ludzi
    _zdycha_ (dosłownie) z głodu.
    Wiem, wiem.. jego kasa - jego zachcianki. Ale nie podoba mi się to.. i już.

  • 59. Data: 2005-10-14 20:23:13
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "michał sałaban" napisał w wiadomości

    > tobie przydałoby się opłacić lekarza psychiatrę.

    Może jakaś grupowa ;)) zrzuta na 'szczytny' cel??? ;))))

    --
    Koziorozec

  • 60. Data: 2005-10-14 20:23:17
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    Jotte <dip3jv$e3f$1@news.dialog.net.pl> Friday 14 of October 2005 22:14

    > I nie ma przymusu bycia pracodawcą.

    Czyli każdy ma wybór - i tak powinno być.

    W socjaliźmie nie ma wyboru - zamiast dysponować własnymi pieniędzmi, dajesz
    je państwu na "przechowanie" (po drodze zniakają), finansujesz wbrew sobie
    jakieś akcje "charytatywne", itd itd

    --
    Rafał Maj