PracaGrupypl.praca.dyskusjeopoznienie z wypłata pensji

  • 1. Data: 2005-05-04 13:14:24
    Temat: opoznienie z wypłata pensji
    Od: "carsonix" <c...@o...pl>

    witam...

    mam konkretne i krotkie pytanie.
    Otoz moj byly pracodawca w polowie kwietnia wreczyl mi wypowiedzenie, mialem
    pracowac tylko do konca miesiaca ale oczywiscie juz bez wykonywania pracy,
    czyli zwyczajnie mialem siedziec w domu.
    pensje otrzymywalem zawsze w ostatni dzien miesiaca, bo chyba tak mowia
    przepisy.
    dzisiaj mamy 4 maja a ja pieniedzy nadal nie otrzymalem. mimo ze mamy w tym
    samym banku konto (inteligo) i pieniadze mialem praktycznie od razu. wiec
    tutaj gadki o dlugim weekendzie nie dzialaja, bo ksiegowanie nastepuje od
    razu i gdyby zrobila mi przelew kase mialbym od razu.
    chodzi mi o to ze widocznie chce mi uprzykrzyc zycie i pogrywa ze mna, ale
    czy ma do tego prawo?
    czy ja mam prawo domagac sie jakis odsetek z tytulu nieterminowego
    wyplacenia pensji?
    te pieniadze sa mi bardzo potrzebne, mam inne zobowiazania i mnie sie nikt
    nie bedzie pytal tylko tez mi dowala odsetki i tym to sie skonczy.

    pomozcie prosze, co moge zrobic. nie chce sie stawiac zabardzo, bo nie
    otrzymalem jeszcze swiadectwa pracy i tak dalej, wiec nie chce zeby mi tam
    byla szefowa "nabrudzila".

    pozdrawiam

    sławek

  • 2. Data: 2005-05-04 14:23:18
    Temat: Re: opoznienie z wypłata pensji
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    carsonix napisał(a):

    > pensje otrzymywalem zawsze w ostatni dzien miesiaca, bo chyba tak mowia
    > przepisy.

    Nie, art. 85 KP - nie później niż w ciągu 10 pierwszych dni następnego
    miesiąca kalendarzowego (przy wynagrodzeniach płatnych z dołu).

    pozdrawiam

    Zbyszek