PracaGrupypl.praca.dyskusjeProśba o wycenę pracy administratora sieci.

  • 1. Data: 2005-05-04 12:18:58
    Temat: Prośba o wycenę pracy administratora sieci.
    Od: "Tomek" <t...@g...com>

    Dzień dobry,

    Chcaiłbym się zapytać szanownych grupowiczów (administratorów) o
    pomoc w optymalnym wycenieniu pracy którą będzie wykonywał
    przyszły administator w firmie w której pracuję. Nie chciałbym nic
    narzucać, jednak nie jestem zorientowany w poziomie płac za tego typu
    usługi i liczę na wiarygodne dane.

    Z ważniejszych kwestji dodam, że rozliczenie miałbo by się odbywać
    raz na 3 miesiące, a praca miałaby charakter "zdalny" w 95% (5% na
    miejscu, gdy w grę wchodzi jakaś awaria). (Firma znajduje sie w
    Warszawie - pracownik również pochodzi z Warszawy)

    Wszystkie opisy sa bardzo ogólne (tak jak moja wiedza) więc bardzo
    proszę o zrozumienie. (do wszystkich kategorii można śmiało dodać
    coś ala "upgrade serwera w przypadku pojawienia się dziur/nowszych
    wersji")

    Zakres obowiązków związanych z zarządzaniem: (wszystko już stoi)
    firewalla, serwera pocztowego, serwera www, bazy mysql,
    serwera dns, serwera ftp, serwera proxy, serwera dhcp, oraz
    administrowanie nimi:

    Firewall:
    monitoring bezpieczeństwa sieci (potencjalnych włamań)
    śledzenie zmian/dziur w oprogramowaniu i ich aktualizacja
    zarządzanie dostępem do Internetu komputerów sieci LAN
    konfiguracja dostępu do sieci LAN z zewnątrz
    reagowanie na usterki związane z czynnikami zewnętrznymi (przerwa w
    dostawie prądu, problemy z funkcjonowaniem sieci)

    Proxy:
    zarządzanie uprawnieniami poszczególnych użytkowników w zakresie
    dostępu do www (monitorowanie i blokowanie stron xxx, mp3, filmy...)

    DHCP:
    konfigurowanie nowych stacji roboczych (static IP, arp-proxy)

    Poczta:
    zakładanie/modyfikacja adresów pocztowych
    zakładanie/modyfikacje list dystrybucyjnych
    ochrona antyspamowa i antywirusowa
    zarządzanie powiadomieniami na poczcie
    reagowanie na bieżące usterki (zarządzanie kolejką wiadomości)

    WWW:
    tworzenie kopii zapasowych stron (baza_1 + baza_2)

    DNS:
    zarządzanie domenami domena1.pl/ domena1.com.pl/ domena2.pl/
    domena2.com.pl
    (rejestracja, delegacja domen, przygotowanie dokumentów, aktualizacja
    wpisów)

    Mysql:
    backup bazy danych (baza_1 + baza_2)

    ftp:
    zarządzanie dostępem do struktury katalogów www (tylko z LAN)

    Dziękuję za informacje i pozdrawiam,
    --
    Tomek Jarosiński

  • 2. Data: 2005-05-04 14:18:19
    Temat: Re: Prośba o wycenę pracy administratora sieci.
    Od: "Ktoś" <m...@o...pl>

> [...]
    > proszę o zrozumienie. (do wszystkich kategorii można śmiało dodać
    > coś ala "upgrade serwera w przypadku pojawienia się dziur/nowszych

    Witam,
    Wydaje mi się, że pominął Pan najważniejszą rzecz, a mianowice system
    operacyjny na jakim to wszystko stoi??
    Od tego dużo zależy bo w Linuxie nie wszystko jest takie proste jak w
    Windzie??
    Zatem pensja też jest jakoś zależna od tego czym się administruje!

  • 3. Data: 2005-05-04 14:30:44
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Ktoś napisał(a):
    > Od tego dużo zależy bo w Linuxie nie wszystko jest takie proste jak w
    > Windzie??
    Dyskusyjny poglad;P

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 4. Data: 2005-05-04 14:33:57
    Od: "Tomek" <t...@g...com>

> [...]
    > Windzie??
    > Zatem pensja też jest jakoś zależna od tego czym się administruje!

    Faktycznie to może byc istotne.

    2 serwery:
    1. firewall (iptables), proxy (squid), dhcp, arp proxy
    2. www, poczta (qmail), ftp (proftpd), mysql, named
    Oba serwery maja zainstalowany linux slackware (2.4.x)

    Liczba osob korzystajacych z tych uslug: okolo 60

    Pozdrawiam,
    Tomek