PracaGrupypl.praca.dyskusje › obliczanie płacy zasadniczej

  • 1. Data: 2010-01-25 12:57:34
    Temat: obliczanie płacy zasadniczej
    Od: a...@i...pl

    Witam,
    pracuję w firmie gdzie zasadnicza obliczana jest według dni kalendarzowych np.
    przy 5 dniach nieobecności jest to 25/30 x zasadnicza. Zakończyła mi się umowa
    po okresie wypowiedzenia 03.01.2010. Czy powinienem otrzymać wynagrodzenie za
    te 3 dni 3/30 x zasadnicza. W księgowości mówią, że przy niepełnych miesiąca są
    brane tylko dni robocze. Może tak być?

  • 2. Data: 2010-01-25 13:07:11
    Temat: Re: obliczanie płacy zasadniczej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    a...@i...pl pisze:
    > Witam,
    > pracuję w firmie gdzie zasadnicza obliczana jest według dni kalendarzowych np.

    Jak masz podaną pensję w umowie o pracę? Jako kwotę miesięczną, czy
    jako stawkę godzinową? Zakładam, że jest to stawka miesięczna.

    > przy 5 dniach nieobecności jest to 25/30 x zasadnicza. Zakończyła mi się umowa

    Niedobrze. Jak nie będzie cię cały miesiąc (np. 20 dni pracy), to
    dostaniesz 10/30? Prawidłowy wzór, to X-5/X, gdzie X to liczba dni
    pracujących, a 5 to liczba nieobecności.

    > po okresie wypowiedzenia 03.01.2010. Czy powinienem otrzymać wynagrodzenie za
    > te 3 dni 3/30 x zasadnicza. W księgowości mówią, że przy niepełnych miesiąca są
    > brane tylko dni robocze. Może tak być?

    IMHO tak właśnie być powinno.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-25 13:08:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > IMHO tak właśnie być powinno.

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem: zgadzam się z księgowością.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-25 13:28:21
    Od: a...@i...pl

    >   Nieprecyzyjnie się wyraziłem: zgadzam się z księgowością.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dzięki... księgowość ma zawsze rację ;)

  • 5. Data: 2010-01-25 16:56:52
    Od: Marcin <k...@o...pl>

    W dniu 2010-01-25 14:28, a...@i...pl pisze:

    > Dzięki... księgowość ma zawsze rację ;)

    W przypadku przepracowania części miesiąca (urlop,
    rozpoczęcie/zakończenie umowy w trakcie miesiąca) czas pracy pomniejsza
    się według godzin roboczych.
    w styczniu jest do przepracowania 160 godzin (poniedziałek - piątek, 8
    godzin dziennie)
    powiedzmy że stawka 5000zł

    5000 / 160h = 31,25zł za godzinę
    Teraz bierzemy liczbę godzin przepracowanych i mnożymy przez stawkę za
    godzinę. Wychodzi Twoje wynagrodzenie.
    Jeżeli według grafika nie pracowałeś 1, 2 i 3 stycznia to nie masz
    wynagrodzenia.

    Pomniejszanie czas przepracowanego po dniach kalendarzowych obowiązuje
    tylko przy absencjach chorobowych.
    Nie ma pomniejszania po dniach roboczych - dlaczego? Bo każdy pracownik
    może mieć inne dni robocze i po różną ilość godzin pracować w tych dniach.

    Marcin