PracaGrupypl.praca.dyskusjemolestowanie w pracy

  • 1. Data: 2004-08-08 02:13:23
    Temat: molestowanie w pracy
    Od: "BkackAngel" <b...@g...pl>

    mam male pytanie, co sie uwaza za molestowanie w pracy?
    pracowalam kiedys ok 2 miesiecy w pewnej firmie jako sekretarka.
    mialam szefa i szefowa.
    mojemu szefowi zdazalo sie klepac mnie po pupie. (kkulturalnie mowiac)
    ja jako mloda 20 letnia gaska nie wiedzialam jak sie zachowac, wiec
    postanowilam to wyciac z scenaruiusza:| nikomu o tym nei mowic, nawet sobie.
    i chyba nawet nei zareagowalam.
    gdyby to byl jakis obcy typ, to bym zwrocila uwage, upomniala i powiedziala
    ze ma sie odczepic.
    ale ... chyba mnei zamurowalo i nie wiedzialam czy mam cos powiedziec czy
    nie.
    ale chyba powinnambyla?
    co powinnambyla zrobic w takiej sytuacji, co powinnam robci kiedy sie to
    powtorzyw innej firmie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-08 03:49:13
    Temat: Re: molestowanie w pracy
    Od: "Peter Zin" <p...@y...ca>

    > co powinnambyla zrobic w takiej sytuacji, co powinnam robci kiedy sie to
    > powtorzyw innej firmie?

    Stara, to juz ci sie nie zdazy. Teraz najwyzej to mozesz sie sama poklepac.

  • 3. Data: 2004-08-08 07:51:10
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Sun, 8 Aug 2004 04:13:23 +0200
    "BkackAngel" <b...@g...pl> wrote:

    > co powinnambyla zrobic w takiej sytuacji, co powinnam robci kiedy sie
    > powtorzyw innej firmie?

    Trzepnac goscia po gebie, a jak nie pomoze postraszyc, ze zalozysz mu
    sprawe o molestowanie seksualne (dobrze by bylo gdybys miala swiadkow).

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 4. Data: 2004-08-08 09:04:41
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "BkackAngel" <b...@g...pl> wrote in message

    > mam male pytanie, co sie uwaza za molestowanie w pracy?

    kodeks karny mowi tak:
    Art. 197. par. 1. Kto przemocą, groźbą bezprawną
    lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    par. 2. Jeżeli sprawca, w sposób określony w par. 1,
    doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej
    albo wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Art. 199. Kto przez nadużycie stosunku zależności
    lub wykorzystanie krytycznego położenia doprowadza
    inną osobę do obcowania płciowego lub do poddania się
    innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    kazdorazowo jednak sad decyduje o znaczeniu czynu
    IMHO "klepanie w tylek" przez szefa jest czynnoscia
    o znamionach molestowania

> [...]
    > ze ma sie odczepic.
    > ale ... chyba mnei zamurowalo i nie wiedzialam czy mam cos powiedziec czy

    to wskazuje wlasnie na wykorzystanie zaleznosci jaka jest stosunek
    pracodawcy i pracownika

    > co powinnambyla zrobic w takiej sytuacji, co powinnam robci kiedy sie to
    > powtorzyw innej firmie?

    przede wszystkim jasno postawic granice, powiedziec
    ze sobie nie zyczysz jakichkolwiek kontaktow fizycznych-
    o ile sobie nie zyczysz- i stanowczo reagowac, byc pewna siebie,
    unikac przepraszajacego tonu, poinformowac jakie kroki podejmiesz
    w przypadku powtorzenia sie sytuacji
    prawdopodobnie szef nie bedzie probowal powtorzyc takich
    zachowan
    w razie czego skontaktuj sie z najblizszym Centrum Praw Kobiet
    lub jakakolwiek instytucja zajmujaca sie mobbingiem czy
    molestowaniem w pracy.

  • 5. Data: 2004-08-08 09:33:17
    Od: "BlackAngel" <b...@g...pl>

    ok dzieki za odpowiedzi:) to bede wiedziec..
    jest jedna rzecz ktorej nie umiem, czesto nie umiem uniknac przepraszajacego
    tonu i mimo iz ktos zrobi cos co mi sie niepodoba to zdarza mi sie probowac
    temu zapobiec wlasnie w przepraszajacy sposob i brakuje mi pewnosci siebie.
    Jak moge nad tym popracowac? nie potrafie byc za bardzo stanowcza i druga
    osoba jest w stanie to wyczuc i wykorzystac :(

  • 6. Data: 2004-08-08 09:43:02
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "BlackAngel" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak moge nad tym popracowac? nie potrafie byc za bardzo stanowcza i druga
    > osoba jest w stanie to wyczuc i wykorzystac :(

    wlasnie dlatego to napisalam ze wiem z doswiadczenia zawodowego
    jak trudno byc stanowczym w takiej sytuacji; trudno tez byc stanowczym
    a nieagresywnym

    jezeli to problem ogolny i dotyka wiele dziedzin Twojego zycia
    to proponuje konsultacje z psychologiem, jednak najbardziej
    proponowalabym warsztat z asretywnosci lub moze Wen-Do,
    przy czym uwazaj na pseudotrenerow i obietnice zmiany
    Twojego zycia po pieciogodzinnym warsztacie

    w razie czego napisz na priv dam Ci jakies namiary
    gg 2207118

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-08-08 10:10:21
    Od: Deltak <d...@o...pl>

    > w razie czego napisz na priv dam Ci jakies namiary

    Czy to sa jakies tajne informacje?

    Deltak

  • 8. Data: 2004-08-08 10:24:29
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    "Deltak" <d...@o...pl> wrote in message

    > Czy to sa jakies tajne informacje?
    >
    > Deltak

    ach oczywiscie ze nie! nie chcialam tylko zasmiecac grupy
    dociekaniem z jakiego BlackAngel jest miasta i tak dalej

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-08-08 12:24:13
    Od: Deltak <d...@o...pl>

    > ach oczywiscie ze nie! nie chcialam tylko zasmiecac grupy
    > dociekaniem z jakiego BlackAngel jest miasta i tak dalej

    Moj poprzedni post trafil do czarnej dziury :(
    Ale widze ze masz informacje o wiekszej ilosci miast.

    Pytanie z innej beczki:
    Czy wyzywajace ubieranie sie kobiet jest molestowaniem seksualnym?

    Deltak

  • 10. Data: 2004-08-08 12:41:25
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl>

    > Pytanie z innej beczki:
    > Czy wyzywajace ubieranie sie kobiet jest molestowaniem seksualnym?

    chyba trudno ocenic co jest "wyzywajace"
    zapewne przyjscie do biura w samej bieliznie jest wyzywajace
    natomiast krotka spodniczka juz niekoniecznie
    IMHO decyduja o tym intencje osoby ubierajacej sie
    poniewaz niektorzy KAZDE ubranie moga uznac za
    wyzywajace pod warunkiem odpowiedniego nastawienia
    wobec danej kobiety

    nie ma jasnej definicji molestowania poniewaz nie jest ona
    mozliwa do stworzenia; IMHO swiadome prowokowanie
    na przyklad glebokim dekoltem moze miec jakies
    cechy molestowania lecz jeszcze raz podkreslam
    znaczenie intencji wlascicielki stroju oraz relatywizm danej sytuacji

    W kazdym wypadku nalezy chyba zachowac zdrowy rozsadek