PracaGrupypl.praca.dyskusjelojalka

  • 1. Data: 2006-12-10 22:03:35
    Temat: lojalka
    Od: "y" <y...@o...pl>

    Witam Wszytkich,

    Otoż zawieram związek małżeński z osobą zamieszkałą kilkaset
    kilometrów od mojego dotychczasowego miejsca pracy. Z obecnym
    pracodawcą zawarłam umowę lojalnościową za szkolenia. W przypadku
    zamązpójscia za osobę z innego miasta nie musze zwracać kosztów
    szkolenia.

    Mam następujący problem.Kiedy położyć wypowiedzenie? Przed ślubem
    czy po? Czy jesli wypowiem umowę przed slubem pracodawca może się
    domagać zwrotu kosztów szkolenia?

    Czekam na porady

  • 2. Data: 2006-12-11 09:54:00
    Temat: Re: lojalka
    Od: Sadika <o...@b...pl>

    y napisał(a):
> [...]
    > pracodawcą zawarłam umowę lojalnościową za szkolenia. W przypadku
    > zamązpójscia za osobę z innego miasta nie musze zwracać kosztów

    A z jakich przepisów to wynika? Z lojalki którą podpisałaś?

    > Mam następujący problem.Kiedy położyć wypowiedzenie? Przed ślubem
    > czy po? Czy jesli wypowiem umowę przed slubem pracodawca może się
    > domagać zwrotu kosztów szkolenia?

    logicznie rzecz biorąc, jeśli ślub zwalnia cie z lojalki, to PO ślubie,
    bo przed jeszcze się nie kwalifikujesz, ale w ogóle to dal mnie dziwne
    jakieś więc mogę się mylić.

    --

    pozdrawiam
    Sadika

  • 3. Data: 2006-12-11 11:06:28
    Od: robbi <r...@n...com>

    Sadika napisał(a):

    > A z jakich przepisów to wynika? Z lojalki którą podpisałaś?

    Standardowa formulka w umowie iz jesli rozwiazanie umowy o prace
    nastepuje w zwiazku z sytuacja zyciowa i osobista praconika (moze byc
    kilka powodow wymienionych a miedzy nimi - zmienia on miejsce
    zamieszkania, zapis umowy nie dziala.

    Ja tak mam u siebie.

    > logicznie rzecz biorąc, jeśli ślub zwalnia cie z lojalki, to PO ślubie,
    > bo przed jeszcze się nie kwalifikujesz, ale w ogóle to dal mnie dziwne
    > jakieś więc mogę się mylić.

    Nie mylisz sie - ktos bierze slib i przeprowadza sie do wspolmazonka np
    200 km od miejsca obecnej pracy. Jak najbardziej jest to sutiacja
    zyciowa zmieniajaca mozliwosci swiadczenia pracy u obecnego pracodawcy.

    Po cichu dodam - wygodna furtka na nie placenie za szkolenie w przypadku
    checi zmiany pracy przed terminem wygasniecia lojalki.

    --
    pzdr
    robbi

  • 4. Data: 2006-12-11 16:41:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Dec 2006 12:06:28 +0100, robbi <r...@n...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >
    >Po cichu dodam - wygodna furtka na nie placenie za szkolenie w przypadku
    >checi zmiany pracy przed terminem wygasniecia lojalki.

    Tzn. ślub i rozwód? Trochę skomplikowana operacja i może wyjść drożej niż koszty
    szkolenia. :D

  • 5. Data: 2006-12-11 17:28:33
    Od: "y" <y...@o...pl>

    Jestesmy parą od kilku lat i miejmy nadzieje ze bedziemy zyc długo i
    szczęsliwie.

  • 6. Data: 2006-12-11 17:30:38
    Od: "y" <y...@o...pl>

    robbi napisał(a):

> [...]
    > nastepuje w zwiazku z sytuacja zyciowa i osobista praconika (moze byc
    > kilka powodow wymienionych a miedzy nimi - zmienia on miejsce

    Jednak pytanie nadal pozostaje.
    Ale czy wypowiedzenei moge dac PRZED slubem?

  • 7. Data: 2006-12-11 17:35:42
    Od: robbi <r...@n...com>

    y napisał(a):

    > Jednak pytanie nadal pozostaje.
    > Ale czy wypowiedzenei moge dac PRZED slubem?

    Po - bowiem wtedy masz wspolmalzonka. Opcja przeprowadzki do dziewczyny
    prze slubem i danie wtedy wypowiedzenia nie wchodzi w gre.

    Pamietaj tez ze pisze to tylko w oparciu o to co napisales - nie znam
    calej twojej umowy (podobnie jak i reszta grupy).

    --
    pzdr
    robbi

  • 8. Data: 2006-12-11 17:37:44
    Od: robbi <r...@n...com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Tzn. ślub i rozwód? Trochę skomplikowana operacja i może wyjść drożej niż koszty
    > szkolenia. :D

    Hehehe - jakbym Ciebie nie znal jeszcze bym pomyslal ze na powaznie
    pytasz ;D

    A co do samej operacji - malzenstwo to inwestycja dlugoterminowa o
    ujemnej stopie zwrotu ;]
    Wiec w ostatecznym rachunku bilans bylby in plus ;D

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2006-12-11 23:15:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1165788215.216046.172670@l12g2000cwl.googlegrou
    ps.com y
    <y...@o...pl> pisze:

    > Otoż zawieram związek małżeński z osobą zamieszkałą kilkaset
    > kilometrów od mojego dotychczasowego miejsca pracy.
    Nie moja wina. ;)

    > Z obecnym
    > pracodawcą zawarłam umowę lojalnościową za szkolenia.
    Trudno, słowo się rzekło - kobyłka u płotu.

    > W przypadku
    > zamązpójscia za osobę z innego miasta nie musze zwracać kosztów
    > szkolenia.
    To nieprawda.
    Nie musisz zwracać kosztów jeśli się wydasz za osobę z innego miasta i w
    związku z tym przeprowadzisz.

    > Mam następujący problem.Kiedy położyć wypowiedzenie? Przed ślubem
    > czy po?
    Po.

    > Czekam na porady
    Przeczytaj sobie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra
    Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie zasad i warunków podnoszenia
    kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-12-12 10:18:16
    Od: "alnews" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    y <y...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam następujący problem.Kiedy położyć wypowiedzenie? Przed ślubem
    > czy po? Czy jesli wypowiem umowę przed slubem pracodawca może się

    Miałam podobną sytuację.
    Wypowiedzenie (z okresem 3miesięcznym) złożyłam na miesiąc przed ślubem.
    Następnie złożyłam w kadrach pismo o tym, że wychodzę za mąż i przeprowadzam
    się do męża, w związku z tym proszę o niewymaganie spłaty lojalki zgodnie z
    rozporządzeniem itd.
    Po ślubie dostarczyłam odpis aktu ślubu. Zaświadczenia o zameldowaniu u męża
    nikt nie wymagał.
    Spłaty lojalki też nie wymagano.