PracaGrupypl.praca.dyskusje › list motywacyjny

  • 21. Data: 2002-05-23 21:54:07
    Temat: Re: list motywacyjny
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik wiola napisał:
    > osobiście nie moge sie zgodzić podjełam bym pracę nawet za 1000zł brutto,
    > pod warunkiem że ta praca da mi perspektywy własnie rozwoju!!!!! chce się
    > uczyć i sądzę ze pomimo wszystko najważniejsze jest by praca dawala
    > satysfakcję!!!!! nie zaprzeczam pieniądze są ważne, ale nie są jedynym
    > kryterium dla którego się pracuje!!!!!

    Zależy od wysokości wynagrodzenia. Powyżej 100 000 EUR rocznie nie
    odczuwałbym potrzeby uczenia się w pracy czegokolwiek; Natomiast w domu
    chętnie czytałbym np. Hegla w oryginale. Trochę poważniej: pracodawcy
    chcą zwykle, żeby Twoja nauka trwała wiecznie, bo wtedy zarabianie
    pieniędzy odkładasz na przyszłość, co jest miłe ich sercu.

    Dogbert

  • 22. Data: 2002-05-24 06:16:53
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Trochę poważniej: pracodawcy
    > chcą zwykle, żeby Twoja nauka trwała wiecznie, bo wtedy zarabianie
    > pieniędzy odkładasz na przyszłość, co jest miłe ich sercu.

    Howgh! Też kiedyś myślałem: nauka, nowe umiejętności, samorealizacja i nawet
    nie obejżałem się kiedy te lata poleciały i ciągle się uczę czegoś nowego,
    aż mnie curwa móz boli, jeszcze przez ten czas możliwości na rynku pracy
    znacznie spadły, ciągle kasy minimum a inni w tym czasie zarabiali pieniądze
    i teraz moga śmiać z frajera.

  • 23. Data: 2002-05-24 08:10:37
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > uczyć i sądzę ze pomimo wszystko najważniejsze jest by praca dawala
    > satysfakcję!!!!! nie zaprzeczam pieniądze są ważne, ale nie są jedynym

    Jak rozumiem, pierwsza poważną pracę masz jeszcze przed soba ?
    Wojtek

  • 24. Data: 2002-05-24 08:58:16
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > Svobo, konkretnie w ktorych miejscach? Co Ci sie nie zgadza?

    we wogole,
    jakie znaczenie dla pracodawcy, w obecnych czsach, maja motywacje pracownika
    dla podjęcia pracy w tej a nie innej firmie? IMO - zadne. Pracownik ma
    pracowac, działac w kierunku realizacji zdefiniowanych celów. A to czy jego
    działanie będzie skuczeczne, czy bedzie potrafił ten wytyczony kierunek
    realizowac wynika z jego umiejetności i predyspozycji do wykonywania
    okresonych czynnosci.
    Umiejętnosci (wiedza + doświadczenie) można okreslic na podst. zyciorysu
    zawodowego.
    Predyspozycje w oparciu o specjalistyczne testy, czasami w trakcje rozmowy
    kwalifikacyjnej - jesli jest dobrze przygotowana.
    IMO literatura dotycząca zarzadzania, zachodnia z I-szej połowy XX wieku,
    gloryfikowała znaczenie motywacji w działaniu pracownika. A że my, w Polsce,
    zaczeliśmy te literature czytac i "przerabiac w ilościach hurtowych" w
    latach 90 -tych to dla nas temat jest jeszcze świeżutki. Ta "motywacyjność"
    sie do nas przyssała i z nami jest. I (tak jak pisał Limfo) zaczyna byc
    sztuczna i dodam, patetyczna, ambiwalentna.
    Sadze ze za jakis okres czasu , zworem zachowań z najwiekszej gospodarki, o
    motywacje pracowniak nie bedzie sie pytac.
    I na etapie rekrutacji (zatrudnienia) zostana do rozwazenia dwie cechy:
    umiejetnosci + predyspozycje.
    No chyba ze znowu cos wymyslimy :-).
    svobo

  • 25. Data: 2002-05-24 13:41:59
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    rozumiesz dobrze:)))), może to zabrzmialo dośc patetycznie, i troszkę
    przesadnie, ale niestety zdaję sobie sprawę z tego, iż jako świeży absolwent
    (pomimo pewnych najprzerózniejszych zajęć, których się imalam) MUSZĘ sie
    jeszcze wiele nauczyć.................:)
    pozdrawiam

  • 26. Data: 2002-05-24 13:46:46
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > we wogole,
    > jakie znaczenie dla pracodawcy, w obecnych czsach, maja motywacje pracownika
    > dla podj´cia pracy w tej a nie innej firmie? IMO - zadne. Pracownik ma
    > pracowac, dzia 1/2 ac w kierunku realizacji zdefiniowanych celów. A to czy jego
    > dzia 1/2 anie b´dzie skuczeczne, czy bedzie potrafi 1/2 ten wytyczony kierunek
    > realizowac wynika z jego umiejetno?ci i predyspozycji do wykonywania
    > okresonych czynnosci.

    To ja proponuje Ci nastepujacy test. Wybierz sobie jakas czynnosc, ktorej
    nie lubisz robic i rob ja codziennie przez miesiac. I ocen obiektywnie, czy
    po miesiacu jakosc wykonywania tej czynnosci nie spadla. A potem wybierz
    sobie taka, ktora lubisz i powtorz test. Widzisz analogie?

    MM

  • 27. Data: 2002-05-24 13:52:50
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Michal Mokosa" <m...@2...com.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > po miesiacu jakosc wykonywania tej czynnosci nie spadla. A potem wybierz
    > sobie taka, ktora lubisz i powtorz test. Widzisz analogie?

    Nie widze zwiazku. I co, ze niby na podst LM pracodawca zorientuje sie czy
    lubisz dana robote czy nie?

  • 28. Data: 2002-05-26 18:52:12
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Thu, 23 May 2002 23:52:17 +0200, "wiola" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    >uczyć i sądzę ze pomimo wszystko najważniejsze jest by praca dawala
    >satysfakcję!!!!! nie zaprzeczam pieniądze są ważne, ale nie są jedynym

    Chyba nie przeczytalas mojego postu dokladnie.
    Dla wiekszosci ludzi pieniadze sa srodkiem do osiagniecia pozadanych
    celow ale nie jest to srodek jedyny. Przy zalozeniu ze ide do pracy
    dla "rozwoju" i mam niska place z gory sobie zakladam ze sie kiedys
    odkuje. Znam ten sposob myslenia bo sam pracowalem na wyzszej uczelni
    w nadziei ze sie czegos ciekawego naucze i jak sie okazalo ze
    osiagnalem wszystko zmienilem prace. W tym przypadku ciag
    przyczynowo-skutkowy to nauka->praca->pieniadze->gwiazdka z nieba
    :))))

    Aha zauwaz ze jakbys miala pieniadze to moglabys wydac je na nauke
    tego i owego a tak pracujac dla danej firmy uczysz sie tego niejako za
    darmo (kompensujesz to niska placa). Zreszta przykladem sa niektore
    firmy informatyczne za male pieniadze chetnie sie do nich przyjmuja
    informatycy. Powod ? Szkolenia - czlowiek w takiej firmie zaliczy tyle
    szkolen ze po jakims czasie jest specjalista z danej dziedziny i
    ucieka do lepiej platnej pracy.

    Pzdr
    Limfo

  • 29. Data: 2002-05-26 19:20:28
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Zwracam honor, źle odczytałam Twoje intencje:)))))

  • 30. Data: 2002-05-29 18:48:52
    Od: "Ola W." <s...@p...onet.pl>

    > A w ktorym z tych glupich poradnikow to przeczytales?
    > Jesli ktos ma ciezka sytuacje, na przyklad jak u cytowanej osoby, to sa
    > jeszcze dobrzy ludzie na tym swiecie i na pewno to, co spotkalo jej
    dziecko
    > nie bedzie ujma dla niej jako pracownika. Nie bedzie tez mniej wydajna,
    > wrecz przeciwnie - bedzie znacznie bardziej wydajna, bo ma dla kogo
    > pracowac.
    > Poza tym nie zgadzam sie, ze nie wolno mowic o ograniczonej
> [...]

    Dzieki serdeczne za rade "przy okazji". Mialam potworny problem z podobna
    kwestia. Za miesiac koncze studia, zostaje w kraju sama z coreczka i szukam
    pracy. W zwizku z tym juz od dluzszego czasu czytuje poradniki, witryny
    internetowe i, jak widac, grupe, zeby w swoich poszukiwaniach byc jak
    najbardziej efektywna. Po tej nader interesujacej lekturze jedynym
    nasuwajacym sie wnioskiem bylo: musze ukryc, ze jestem "samotna" matka!
    Paranoja! Jestem dumna z bycia matka i uwazam, ze moze to swiadczyc o mojej
    zaradnosci i motywacji. Ciesze sie, ze ktos mysli podobnie :-) Bede sie
    jednak trzymac prawdy i wlasnej wersji wydarzen ;-)
    Pozdrawiam, Ola