PracaGrupypl.praca.dyskusje › kontrola pracownika bedacego na zwolnieniu lekarskim

  • 1. Data: 2007-04-10 16:31:11
    Temat: kontrola pracownika bedacego na zwolnieniu lekarskim
    Od: "ARO" <n...@d...mejla>

    Witam.

    Kto moze i/lub ma prawo do kontrolowania co sie dzieje z pracownikiem
    bedacym na zwolnieniu lekarskim ZUS ZLA (dawne L4) ? Jak wygladaja w
    praktyce kontrole ludzi, ktorzy maja na zwolniniach lekarskich wpisany kod 1
    (chory powinien leżeć) a jak w sytuacji kodu 2 (chory moze chodzic).
    Bardziej interesuje mnie kontrola w przypadku gdy chory moze chodzic. Czy
    ten czlowiek bedacy na zwolnieniu lekarskim musi przebywac w domu jezeli
    moze chodzic?

    pzdr

    --
    ARO

  • 2. Data: 2007-04-10 16:46:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:evge2n$jpf$1@news.onet.pl ARO <n...@d...mejla> pisze:

    > Kto moze i/lub ma prawo do kontrolowania co sie dzieje z pracownikiem
    > bedacym na zwolnieniu lekarskim ZUS ZLA (dawne L4) ?
    Pracodawca i ZUS.

    > Jak wygladaja w praktyce kontrole ludzi, ktorzy maja na zwolniniach
    > lekarskich wpisany
    > kod 1 (chory powinien leżeć)
    Mogą usiłować przyleźć do domu, a ZUS dodatkowo wezwać na badania kontrolne
    (tzn. czy przyczyna zwolnienia jest rzeczywista - w przypadku schorzeń typu
    "przeziębienie" jest to nieistotne).
    Kontrole tego typu bardzo łatwo w praktyce uniemożliwić.

    > a jak w sytuacji kodu 2 (chory moze
    > chodzic).
    To już raczej tylko wezwanie na badania kontrolne przez ZUS.

    > Bardziej interesuje mnie kontrola w przypadku gdy chory moze
    > chodzic. Czy ten czlowiek bedacy na zwolnieniu lekarskim musi przebywac
    > w domu jezeli moze chodzic?
    W czyim domu? Nawet chory, który musi leżeć może to robić gdzie mu się
    podoba, prawo miejsca chorowania nie określa.

    Generalnie kontrole, o których piszesz mają na celu stwierdzenie, czy chory
    wykorzystuje je zgodnie z celem ich wystawienia. W przypadku pracodawcy ich
    uniknięcie jest dziecinnie łatwe, w przypadku ZUSu - może być różnie (może
    być trudne w przypadku schorzeń przewlekłych i pozostawiających długo
    rozpoznawalne ślady).

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-04-10 16:54:56
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    ARO wrote:

> [...]
    > ten czlowiek bedacy na zwolnieniu lekarskim musi przebywac w domu jezeli

    na przyszlosc polecam google, zwykle udziela szybszej i sensowniejszej
    odpowiedzi

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0743.htm

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25525