PracaGrupypl.praca.dyskusje › badania lekarskie pracownika, który zwiał

  • 21. Data: 2012-06-20 18:26:50
    Temat: Re: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > Swoją drogą jest to sq....syństwo ze strony prawa pracy, bo nie mogę
    > nikogo
    > zatrudnić bez badań, szkoleń itp. a z kolei nie mam żadnej gwarancji, że
    > te
    > koszty już dzień po zatrudnieniu okażą się bez pokrycia.
    >
    > T.

    Według twojego toku myslenia - to najweiekszym skurwysyństwem jest w ogóle
    istnienie prawa pracy.

  • 22. Data: 2012-06-20 18:28:37
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > A kim Ty jesteś, żeby cokolwiek oceniać?

    > BTW - żenujące jest w tej dyskusji to, że bronicie niedojrzałego gnojka,
    > który sam nie wie czego chce i nie stać go nawet na to, by normalnie i
    > zgodnie z prawem rozwiązać umowę. Gdybym to ja wyrzucił go bez słowa, to
    > raban byłby taki, że głowa mała. Ale najwyraźniej sami też macie na koncie
    > takie szczeniackie zachowania, skoro nie widzicie w nich niczego
    > niewłaściwego, za to mnie oskarżając o naciąganie czy oszustwo.
    >
    > T.

    Dobra, dobra - nie zmieniaj tematu. Napisz na jakich warunkach miał umowę o
    pracę. Co miał robić i co w zamian miał dostać od ciebie - wtedy ocenimy czy
    gnojek czy nie.

  • 23. Data: 2012-06-20 23:10:11
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    Z ciekawością przeczytałem dyskusję i jestem zdziwiony odpowiedziami.
    Rzeczywiście, nie ma podstaw domagać się zwrotu poniesionych kosztów,
    ale zamiast napisać to wprost wywiązała się filozoficzna dyskusja i
    próbujecie Tomaszkowi udowodnić, że to on jest naciągacz i wyzyskiwacz.
    Jedna osoba tylko napisała, że takie jest ryzyko pracodawcy.

    A problem jest i to nie mały. Żeby zatrudnić pracownika trzeba poświęcić
    sporo czasu i wysiłku, oderwać od pracy osoby, które mogłyby w tym
    czasie robić coś innego.
    Sam proces rekrutacji angażuje kilka osób i trwa kilka - kilkanaście dni,
    potem badania lekarskie
    szkolenie BHP
    podpisanie umowy, pozbieranie różnych dokumentów
    odzieży robocza
    szkolenie stanowiskowe
    przyuczanie do pracy
    rejestracja w ZUSie

    Koszt są wymierne i niewymierne, w sumie spore, a gościu się zawija i
    mówi sorry to nie dla mnie, do widzenia, jutro nie przyjdę.
    I pozostaje kolejna robota do wykonania - odkręcić to wszystko z powrotem.
    Rozumiem irytację Tomaszka.

    Adam

  • 24. Data: 2012-06-20 23:12:11
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-19 14:59, Tomaszek pisze:
> [...]
    > przyszedł rano do zakładu, powiedział współpracownikom, że rezygnuje i
    > wyszedł nie spotkawszy się nawet z osobą zarządzającą i nie wyjaśniając
    > powodów swojego postępowania. Pomijam sposób załatwienia sprawy pod
    > względem
    > poziomu kultury, bo nie to jest tutaj ważne.
    > Interesuje mnie natomiast, czy można żądać od niego zwrotu kosztu wykonania
    > badań pracowniczych jako rekompensaty straty finansowej.
    > Zakład poniósł te koszty bezsensownie, nie osiągnąwszy żadnych korzyści z
    > pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał

    Niestety nic nie możesz zrobić w takiej sytuacji. To są koszty
    prowadzenia firmy. Podobnie jak koszty różnych szkoleń, koszty zakupu
    sprzętu specjalnie pod kątem danego pracownika, koszty innych inwestycji
    w człowieka, który decyduje się odejść z pracy.
    To, że opuścił miejsce pracy kilka dni po zatrudnieniu nie ma znaczenia.
    To, że zrobił to bez słowa wyjaśnienia może wkurzać, bo z pewnością
    rozbił Wam cały plan pracy, ale to też jest ryzyko prowadzenia firmy.
    Ale nic nie możesz zrobić, jeśli nie poniosłeś z tego tytułu żadnych
    strat (koszty badań nie są stratą, bo i tam musiałbyś je pokryć).
    Niestety, tak jak zauważyłeś, prawo pracy bywa pokręcone i bardziej bije
    w pracodawcę, niż pracownika. Jemu wolno wyjść bez słowa z roboty i mieć
    wszystko w nosie, bo mu się znudziło. Ty nawet nie masz prawa pomyśleć,
    by postąpić z nim w taki sam sposób ;-)
    My, by uniknąć takich sytuacji, jak ta z kosztami badań lekarskich
    zatrudniamy nie od razu na umowę o pracę, ale na zlecenie. Na miesiąc
    lub dwa. Wówczas nie ma obowiązku robienia takich badań, a jest czas, by
    poznać potencjalnego pracownika.

    N.

  • 25. Data: 2012-06-20 23:13:10
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-20 18:28, Heinz Kalter pisze:

    > Dobra, dobra - nie zmieniaj tematu. Napisz na jakich warunkach miał
    > umowę o pracę. Co miał robić i co w zamian miał dostać od ciebie - wtedy
    > ocenimy czy gnojek czy nie.

    Na razie to jedynie Ty zmieniasz temat.
    Czy ktoś Cię prosił o ocenę cudzego pracownika albo warunków jego umowy
    o pracę? Nie, więc po co mieszasz w dyskusji?

    N.

  • 26. Data: 2012-06-20 23:46:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adamw777 wrote:
    > ale zamiast napisać to wprost wywiązała się filozoficzna dyskusja

    taka uroda tej grupy dyskusyjnej.
    albo sie przyzwyczaisz i przezyjesz, albo zgniesz

    > Koszt są wymierne i niewymierne, w sumie spore,

    dlatego trzeba staranniej dobierac kandydatow zanim sie ich zatrudni.

    prawdopodobienstwo ze wtopisz i tak jest zdecydowanie mniejsze niz to ze
    nie zobaczysz kasy z wystawionej faktury

  • 27. Data: 2012-06-21 00:14:20
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > taka uroda tej grupy dyskusyjnej

    Nie zgadzam się, większość wątków ma rzeczowe odpowiedzi, natomiast po
    kilku wypowiedziach często schodzi na inny temat.
    W tym wątku - odwrotnie, dyskusja trzyma się tematu, tylko wypowiedzi są
    nie konkretne.

  • 28. Data: 2012-06-21 08:42:56
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > Na razie to jedynie Ty zmieniasz temat.
    > Czy ktoś Cię prosił o ocenę cudzego pracownika albo warunków jego umowy o
    > pracę? Nie, więc po co mieszasz w dyskusji?
    >

    > N.

    No własnie ty sie tutaj wtraciłeś nie wiadomo po co - my chcielibyśmy sie
    dowiedzieć jakie atrakcje zaproponował pracodawca, że pracownik uciekł przed
    podjęciem obowiązków. Jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia to się nie
    odzywaj - pilnuj swojego wątku poniżej.

  • 29. Data: 2012-06-21 08:47:26
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

> [...]
    > zatrudniamy nie od razu na umowę o pracę, ale na zlecenie. Na miesiąc lub
    > dwa. Wówczas nie ma obowiązku robienia takich badań, a jest czas, by

    Czy pracownik "zatrudniony" u was na zlecenie wykonuje normalne obowiązki?
    Pracuje pod nadzorem? W okreslonych godzinach - wyznaczonych przez
    pracodawcę? Czy takie same obowiazki i zadania wykonują pracownicy starsi
    stażem a zatrudnieni na umowe o pracę?

  • 30. Data: 2012-06-21 08:47:43
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-20 23:13, Nixe pisze:

    > Na razie to jedynie Ty zmieniasz temat.
    > Czy ktoś Cię prosił o ocenę cudzego pracownika albo warunków jego umowy
    > o pracę? Nie, więc po co mieszasz w dyskusji?

    Bo kij ma dwa końce. :-)
    Jest od groma pracodawców którzy przyjmują niby do pracy obiecują góry a
    po miesiącu nie płacą albo zwijają interes i szukaj wiatru w polu.
    Nauczeni zły mi doświadczeniami pracownicy zachowują się tak jak
    zachowują. Zakładając że jesteś w porządku (bo nie mamy podstaw żeby
    twierdzić inaczej) musisz cierpieć za naciągaczy.
    Każdy za kogoś cierpi. Takie czasy. :-)

    PS. A może jednak podasz jakieś szczegóły. No chyba że to _służby_ to
    nie mam pytań :-)