PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie a zwolnienie z pracy

  • 1. Data: 2006-10-19 14:30:50
    Temat: Zwolnienie lekarskie a zwolnienie z pracy
    Od: "Kasia" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie jaką ilość dni musiałabym być łącznie /w ciągu kilku
    miesięcy/ na zwolnieniu lekarskim aby pracodawca mógł mnie zwolnić za zbyt
    częstą absensję? Czy są jakieś przepisy, które dokładnie określają taką ilość?
    Dziękuję i pozdrawiam Kasia

  • 2. Data: 2006-10-19 18:50:32
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie a zwolnienie z pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:061e.000000eb.45378c19@newsgate.onet.pl Kasia
    <k...@o...pl> pisze:

    > Witam serdecznie jaką ilość dni musiałabym być łącznie /w ciągu kilku
    > miesięcy/ na zwolnieniu lekarskim aby pracodawca mógł mnie zwolnić za
    > zbyt częstą absensję?
    Możliwą przyczyną rozwiązania stosunku pracy jest nie "częstość" absencji,
    lecz czas jej nieprzerwanego trwania.

    > Czy są jakieś przepisy, które dokładnie określają
    > taką ilość?
    Tak, kodeks pracy art. 53 §1.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-10-19 20:07:35
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    wiadomości
    > W wiadomości news:061e.000000eb.45378c19@newsgate.onet.pl Kasia
    > Możliwą przyczyną rozwiązania stosunku pracy jest nie "częstość"
    > absencji, lecz czas jej nieprzerwanego trwania.

    Też, ale imo niekoniecznie. Przytoczyłeś poniżej paragraf na rozwiązanie
    umowy o pracę bez wypowiedzenia bez winy pracownika. Ale pracodawca może
    dac pracownikowi normalne wypowiedzenie, gdzie jako przyczyna będzie:
    częstę absencje, które dezorganizują pracę działu, powodują wzrost
    kosztów /zastępstwa, nadgodziny/ itp. Po co pracodawca ma kogoś trzymać
    na etacie, jak nie może na tego kogoś liczyć, bo na przykład kilka dni w
    miesiącu choruje i taka sytuacja powtarza się co miesiąc. Nawet o tym w
    tym tygodniu w gazecie prawnej/rzeczpospolitej było (chyba nawet poparte
    jakimś wyrokiem sądu).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2006-10-19 20:23:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eh8lu8$h09$1@node4.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

> [...]
    > dac pracownikowi normalne wypowiedzenie, gdzie jako przyczyna będzie:
    > częstę absencje, które dezorganizują pracę działu, powodują wzrost
    Porównaj z powodem typu "utrata zaufania do pracownika" i szeroko dostępnymi
    komentarzami do takiego uzasadnienia.
    Na jaki przepis prawny powoła się pracodawca w uzasadnieniu wypowiedzenia z
    powodu zbyt częstych (wg niego) zwolnień lekarskich?

    > Po co pracodawca ma kogoś trzymać
    > na etacie, jak nie może na tego kogoś liczyć, bo na przykład kilka dni w
    > miesiącu choruje i taka sytuacja powtarza się co miesiąc.
    Zwolni go za chorobę? Jak oceniasz losy takiego zwolnienia w przypadku
    zaskarżenia go do sądu pracy?

    > Nawet o tym w
    > tym tygodniu w gazecie prawnej/rzeczpospolitej było (chyba nawet poparte
    > jakimś wyrokiem sądu).
    Chyba, nawet, jakimś - to mają być argumenty?

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-19 20:42:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > Chyba, nawet, jakimś - to mają być argumenty?

    No dobra, użyłam google :P
    http://www.prawo.egospodarka.pl/6587,Wypowiedzenie-u
    mowy-o-prace-z-powodu-choroby-pracownika,1,34,3.html

    Są tu przytoczone różne wyroki sądów na nie i na tak. Czyli wszystko
    zależy od sytuacji.

    http://www.monitorprawapracy.pl/news.php?kat=2&id=29
    95

    http://www.solidarnosc.rzeszow.org.pl/strona_glowna/
    8766/11878/9c09a15f81936495/

    i wiele wiele innych podobnych stron.

    Czyli przyczyną rozwiązania umowy o pracę mogą być częste absncje
    pracownika... o ile sąd to potwierdzi.

  • 6. Data: 2006-10-19 20:50:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eh8o0f$hdp$1@node4.news.atman.pl Nikiel ;-)
    <n...@p...fm> pisze:

    > Czyli przyczyną rozwiązania umowy o pracę mogą być częste absncje
    > pracownika... o ile sąd to potwierdzi.
    Czyli jak zwykle.
    I o to mi właśnie chodziło.

    Jotte