PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?

  • 21. Data: 2008-12-27 10:30:36
    Temat: Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Jeśli to 6500 to średnia płac z całej firmy włącznie z prezesem, to też
    > prawie nic nie mówi. Jeśli osób na podobnych stanowiskach, to dużo lepiej:
    > jak się zarabia mniej, trzeba się zastanowić skąd wynika różnica - czy da
    > się ją wyjaśnić różnicą doświadczenia, jakości i wydajności swojej pracy
    > itd.

    Nie wiem ile zarabiają inne wykształciuchy w mojej firmie na
    niekierowniczych stanowiskach i głupio ich pytać. Szukam innego punktu
    odniesienia. Może ktoś wie gdzie znależć jakies dane porównawcze. Po
    analizie mojego budzetu domowego moge powiedzieć ze 3000 zł netto to wcale
    nie jest dużo.

  • 22. Data: 2008-12-28 13:54:49
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "gadacz102" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > odniesienia. Może ktoś wie gdzie znależć jakies dane porównawcze. Po
    > analizie mojego budzetu domowego moge powiedzieć ze 3000 zł netto to

    Zarobków kolegów z pracy nie znasz, do rynku nie dasz się porównać bo nie
    podałeś kluczowych informacji. Ciężko Ci będzie pomóc, wróżek tu nie ma. Na
    pytania o znormalizowane zarobki na stanowiskach niekierowniczych możesz
    dostać tylko jedną odpowiedź: 1/3 samochodu. Jakiego - to zależy. Są jeszcze
    serwisy typu wynagrodzenia.pl, ale tu ta sama uwaga co do statystyk GUS.

  • 23. Data: 2008-12-28 13:58:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj80jd$ns5$1@atlantis.news.neostrada.pl strach
    <s...@g...pl> pisze:

    > Zarobków kolegów z pracy nie znasz, do rynku nie dasz się porównać bo nie
    > podałeś kluczowych informacji. Ciężko Ci będzie pomóc, wróżek tu nie ma.
    Nie szkodzi. Wrzuć mu to:
    http://42.pl/u/1pig

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2008-12-28 14:11:16
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

    > Znam dane GUS ze srednia płaca w przemysle to 3200 brutto a w mojej pracy
    > srednia to około 6500 brutto. Nie wiem jak to interpretować.

    Wartość średnia nic tu może nie mówić.
    Znacznie więcej powiedziałaby dominanta.
    Jackare

  • 25. Data: 2008-12-28 18:40:02
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 28 Dec 2008 15:11:16 +0100, "Jackare" <j...@...pl> wrote:

    >Wartość średnia nic tu może nie mówić.
    >Znacznie więcej powiedziałaby dominanta.

    Dominanta akurat jest tu najmniej użyteczną ze wszystkich możliwych
    wielkości.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 26. Data: 2008-12-30 14:48:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wartość średnia nic tu może nie mówić.
    > Znacznie więcej powiedziałaby dominanta.

    Mediana

  • 27. Data: 2008-12-30 15:14:51
    Od: "dzikus" <d...@w...pl>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pracuję na niekierowniczym stanowisku na ktorym wymagane jest wyższe
    > wykształcenie. Interesują mnie opinie podobnie zatrudnionych lub takich
    > którzy płacą takim jak ja. Powiem szczerze ze martwi mnie że trudno jest
    > cokolwiek zaoszczedzić a wziecie kredytu mieszkaniowego przy takich
    > dochodach tez wydaje mi sie ryzykowne. Czy nalezy pracować na 2 etaty lub
    > po pracy mieć jakiś swoj prywatny sposób na zarabianie pieniedzy? A może
    > znow wynegocjowałem mniej niż srednia na rynku?

    Zarabiam 3200 netto i uwazam, ze to optymalne minimum. Nie mam wyzszego
    wykszt. aczkolwiek piastuje stanowisko odpowiedzialne za IT calego ogromnego
    zakladu ;) Wg. Ciebie to malo czy duzo? ;P Kuzyn po zawodowce ma firme
    budowlana i zarabia minimum 2x wiecej niz ja (chyba zarabia za malo, albo za
    malo zdziera z klientow?) Inny znajomy swiezo upieczony mgr zarabia 1500zl
    przy stawianiu plotow (i po co mu bylo studiowac?) Znajoma ma tyt. dr-a
    ekonomii i zarabia 2,5-3,5 tys zl (robi to co lubi i nie marudzi) Twoje
    kompleksy na tle wyksztalcenia tylko uswiadamiaja mnie, ze jestes kiepski w
    swoim zawodzie i zarabiasz wrecz za duzo :]

    Wiadomo, ze kazdy chcialby zarabiac jak najwiecej. Gadanie, ze za takie
    pieniadze nie idze wziasc mieszkania w kredyt itd jest z deka przesada. Fakt
    faktem, zalezy jakie kto prowadzi zycie pozazawodowe, ale kredyt na
    mieszkanie nie bierze sie tez na rok/dwa!

    Moze nalezalo by ograniczyc piwko/imprezki/panienki? ;) Jesli uwazasz, ze
    malo zarabiasz, to tak jak napisales - zakasaj rekawy i dorabiaj! Ew.
    poszukaj bogatej nazeczonej.I na koniec - ciesz sie z tej wyplaty, bo
    niektorzy nawet polowy tego nie maja, a musza wyzywic rodzine...

  • 28. Data: 2008-12-30 16:54:02
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > marudzi) Twoje kompleksy na tle wyksztalcenia tylko uswiadamiaja mnie, ze
    > jestes kiepski w swoim zawodzie i zarabiasz wrecz za duzo :]

    A ty robisz laskę swojemu szefowi i jestes dobry w swoim zawodzie.
    Wykształcenie nie jest tu potrzebne. Pupilek.

> [...]
    > poszukaj bogatej nazeczonej.I na koniec - ciesz sie z tej wyplaty, bo
    > niektorzy nawet polowy tego nie maja, a musza wyzywic rodzine...

    Sam sie ciesz. Ja chce wiedzieć jak poznac sytuacje na rynku bez ciągłego
    zmieniania pracy. I dlatego zadałem pytanie na grupie.

  • 29. Data: 2008-12-30 22:02:37
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Tue, 30 Dec 2008 17:54:02 +0100, "gadacz102"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >A ty robisz laskę swojemu szefowi i jestes dobry w swoim zawodzie.
    >Wykształcenie nie jest tu potrzebne. Pupilek.

    Panie i panowie, za chwilę będziecie świadkami jawnej i krzyczącej
    niesprawiedliwości.

    ...PLONK.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 30. Data: 2008-12-30 22:08:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:vh6ll41bbdnghvjnpgddo38olnrmhfapek@4ax.com Maciej Bojko
    <m...@g...com> pisze:

    > Panie i panowie, za chwilę będziecie świadkami jawnej i krzyczącej
    > niesprawiedliwości.
    > ...PLONK.
    Nigdy w życiu nie widziałem, aby ktoś zadał ludziom tak okrutny cios
    konfigurując sobie jakąś tam opcję we własnym czytniku.
    To doprawdy bestialstwo, Maciej Bojko nie będzie widzał czyichś postów, jak
    to znieść????

    --
    Jotte