PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?

  • 11. Data: 2008-12-26 16:48:53
    Temat: Re: Zarabiam 4000 brutto to dużo czy mało?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gj318c$89a$1@inews.gazeta.pl Tomek[TK]
    <t...@N...pl> pisze:

    > Nie wiem jak to wyliczyles, ale z kalkulatora wynagrodzen na pracuj.pl
    > wynika, ze 4000 zl brutto to troche ponad 2800 zl netto.
    Walnąłem się pisząc i nie zauważyłem tego.
    Masz, oczywiście, słuszność, choć finansowo wiele to nie zmienia.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2008-12-26 17:01:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-26, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    [...]

    > Czyli do ręki jakieś ~2350.

    2700 - 3000, zależy od rodzaju pracy i orientacji podatkowej pracodawcy.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-12-26 17:02:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-26, Tomek[TK] <t...@N...pl> wrote:

    [...]

    > Nie wiem jak to wyliczyles, ale z kalkulatora wynagrodzen na pracuj.pl
    > wynika, ze 4000 zl brutto to troche ponad 2800 zl netto.

    Jeśli w grę wchodzą też prace autorskie, to można wykręcić z tego i 3000.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-12-26 18:06:33
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    > Osoby nie mające pojęcia ile są warte na rynku pracy, dostają u mnie 1300
    > PLN brutto, więc siedź cicho, bo się wyda i ci obetną.
    > andreas

    Pan Bog widzi że oszukujesz swoich pracowników i Ci obetnie - nie powiem co.

  • 15. Data: 2008-12-26 18:13:53
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > jako _dobrzy_ rzemieślnicy, o których dzisiaj trudno.
    > Generalnie właściwa stawka to taka, za którą godzisz się pracować - bo
    > inaczej byś się nie godził, chyba że tymczasowo. Jeśli gdzie indziej
    > możesz dostać więcej za podobną pracę z podobnymi warunkami pozapłacowymi,
    > to zmień pracę albo negocjuj podwyżkę u obecnego pracodawcy.
    > doszkolić albo przekwalifikować, może otworzyć własną działalność w
    > obszarze, na którym się znasz. Jak nie da rady, pozostaje się przyzwyczaić
    > do obecnej stopy życiowej. Albo bogato ożenić :)

    Generalnie to co piszesz jest logiczne. Z pewnymi zastrzeżeniami. Np.
    Niektórzy wyglądaja na mądrzejszych i solidniejszych i fachowych niż są w
    rzeczywistości. Poza tym jedni maja wieksze poczucie własnej wartości a inni
    mniejsze.
    Zanim zacznę negocjować czy szukać nowej pracy chciałbym wiedziec jaka jest
    obecna przecietna płaca dla specjalisty i starszego specjalisty. Znam dane
    GUS ze srednia płaca w przemysle to 3200 brutto a w mojej pracy srednia to
    około 6500 brutto. Nie wiem jak to interpretować.

  • 16. Data: 2008-12-26 18:41:09
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    gadacz102 pisze:
    > Zanim zacznę negocjować czy szukać nowej pracy chciałbym wiedziec jaka jest
    > obecna przecietna płaca dla specjalisty i starszego specjalisty.

    Oj gadacz gadacz, strasznie nieprecyzyjny jestes. Na Twoja pensje sklada
    sie wiele czynnikow takich jak lokalizacja, doswiadczenie, branza itp.
    Na jakiej podstawie mamy okreslic przecietna place specjalisty, skoro
    nawet nie wiemy o jakich specjalistach piszesz?

    Znam dane
    > GUS ze srednia płaca w przemysle to 3200 brutto a w mojej pracy srednia to
    > około 6500 brutto. Nie wiem jak to interpretować.

    Moje prywatne zdanie: takie statystyki mozna sobie wsadzic gdzies.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 17. Data: 2008-12-26 18:42:35
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    Jotte pisze:
    > Walnąłem się pisząc i nie zauważyłem tego.

    Zdarza sie :)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Krzos

  • 18. Data: 2008-12-26 23:02:15
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Tomek[TK]" <t...@N...pl> wrote in message
    > Moje prywatne zdanie: takie statystyki mozna sobie wsadzic gdzies.

    Statystyki GUS na pewno tak - są dobre do analiz makroekonomicznych
    (porównania branż, zmiany w czasie itp.), nigdy w życiu do rozwiązania
    dylematu pytającego. Chodzi właśnie o to, że ma sens tylko porównywanie
    stanowisk podobnych do siebie.
    Jeśli to 6500 to średnia płac z całej firmy włącznie z prezesem, to też
    prawie nic nie mówi. Jeśli osób na podobnych stanowiskach, to dużo lepiej:
    jak się zarabia mniej, trzeba się zastanowić skąd wynika różnica - czy da
    się ją wyjaśnić różnicą doświadczenia, jakości i wydajności swojej pracy
    itd.

  • 19. Data: 2008-12-27 02:04:59
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Jotte napisal(a):

    > Hmmm, napisałeś literalnie, że ciężko znaleźć pracę bez wymaganego wyższego.
    > No to popatrz po ogłoszeniach dla murarzy, kucharzy, fryzjerek itp.
    > Potem je policz.

    rozważałem prace z półki wątkotwórcy, nie typu "weź mi tu trawę z
    marchewki powyrywaj"

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 20. Data: 2008-12-27 10:23:09
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > się ją wyjaśnić różnicą doświadczenia, jakości i wydajności swojej pracy

    Nie wiem ile zarabiają inni. Nie przegladam ich pasków od pensji.