PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")

  • 381. Data: 2009-06-23 12:15:42
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1qggl$u6a$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> pisze:

    > Ale czas się zmienił i teraz jest, a że wyskoczyć trudno - to kwestia
    > właśnie systemu, podobnie jest z podatkami, nie łatwo w dużym kraju z
    > dużymi stałymi zobowiązaniami zmienić system.
    Co więc robić?
    Bo od diagnozy do metody leczenia droga daleka.

    --
    Jotte

  • 382. Data: 2009-06-23 12:25:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h1qggl$u6a$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > Co więc robić?
    > Bo od diagnozy do metody leczenia droga daleka.

    Powoli wychodzić z systemu. Czyli tym, którzy nabyli prawo, wypłacać
    emerytury, tym, którzy przez lata pracują na nie - wypłacać część,
    zwalniając jednocześnie z dalszych składek, a dla nowych na rynku pracy
    nie obiecywać emerytur. Pieniądze na wypłaty mogłyby iść z prywatyzacji,
    jako że tam zamrożono dużo pieniędzy ze "składek" z czasów PRL.

    Jako że pieniądze z prywatyzacji lepiej się wydaje na spełnianie
    obietnic wyborczych, przeto realnym sposobem wyjścia z systemu będzie
    fakt jego bankructwa, czyli moment, kiedy państwo stwierdzi, że nie stać
    już je na dofinansowanie systemu. Być może system będzie ratowany
    poprzez dodruk pieniądza, co skończy się hiperinflacją.

    Obecny kryzys, przy kryzysie wywołanym zapaścią systemu emerytalnego
    to pikuś.

    --
    Liwiusz

  • 383. Data: 2009-06-23 12:41:17
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    W wiadomości news:h1qhkf$2ko$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > emerytury, tym, którzy przez lata pracują na nie - wypłacać część,
    > zwalniając jednocześnie z dalszych składek, a dla nowych na rynku pracy
    Ładna teoria, ale to leczenie objawowe.

    > Pieniądze na wypłaty mogłyby iść z prywatyzacji, jako że tam zamrożono
    > dużo pieniędzy ze "składek" z czasów PRL.
    Jest jeszcze wg ciebie co prywatyzować? Za sensowne pieniądze?
    Nie wszystko może być w końcu prywatne.
    Zdemilitaryzować się?

> [...]
    > dofinansowanie systemu. Być może system będzie ratowany poprzez dodruk
    > pieniądza, co skończy się hiperinflacją.
    Można jeszcze podnosić podatki.
    Skończy się wojną domową.

    > Obecny kryzys, przy kryzysie wywołanym zapaścią systemu emerytalnego to
    > pikuś.
    Wątpię. Grupa społeczna dotknięta bezpośrednio zapaścią systemu
    emerytalnego
    (o ile to w ogóle nastąpi) nie ma zbyt wielkiej siły przebicia. Resztę sie
    zmanipuluje i przełkną.

    --
    Jotte

  • 384. Data: 2009-06-23 12:53:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h1qhkf$2ko$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Ładna teoria, ale to leczenie objawowe.

    Leczeniem objawowym jest dotowanie systemu, co odbywa się już teraz.
    Skoro na ten system nie ma lekarstwa, rozsądne jest zatem wycofanie się
    z niego.

    > Jest jeszcze wg ciebie co prywatyzować? Za sensowne pieniądze?

    Dlaczego mnie się pytasz? Ważne, że było co prywatyzować. A że to
    przejedzono, to nie do mnie pretensje.

    > Nie wszystko może być w końcu prywatne.
    > Zdemilitaryzować się?

    Bez związku z tematem.

> [...]
    > emerytalnego
    > (o ile to w ogóle nastąpi) nie ma zbyt wielkiej siły przebicia. Resztę sie

    Jest jeszce grupa chcąca być w przyszłości państwowymi emerytami i ta
    grupa zazwyczaj potrafi głośno krzyczeć i palić wyroby gumowe.

    --
    Liwiusz

  • 385. Data: 2009-06-23 13:10:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h1qj8p$83q$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Leczeniem objawowym jest dotowanie systemu, co odbywa się już teraz. Skoro
    > na ten system nie ma lekarstwa, rozsądne jest zatem wycofanie się z niego.
    Lekarstwo być może jest.
    A jeśli się wycofać to lepiej konkretnym posunięciem, a nie pozorowanymi
    ruchami o niepewnym skutku.

    > Dlaczego mnie się pytasz?
    Przecież to ty zgłaszasz się z rozwiązaniami. To kogo mam pytać?

    > Ważne, że było co prywatyzować. A że to przejedzono, to nie do mnie
    > pretensje.
    To, że _było_ to akurat właśnie teraz nieważne. Było i tyle. Zatem pomysł
    nietrafiony. Pretensji osobiście nie mam.

    > Bez związku z tematem.
    Wręcz przeciwnie. Masz pojecie ile kosztuje nas armia mająca skądinąd raczej
    żartobliwy potencjał militarny oraz dyskusyjna potrzebę istnienia?
    A jakby tę kasę przeznaczyć na okres przejściowy reformy ubezpieczeń
    emerytalnych?

    > Jest jeszce grupa chcąca być w przyszłości państwowymi emerytami i ta
    > grupa zazwyczaj potrafi głośno krzyczeć i palić wyroby gumowe.
    To są z pewnością nieliczne grupy warchołów i awanturników, sterowanych
    przez określone siły wrogie naszemu państwu.

    --
    Jotte

  • 386. Data: 2009-06-23 13:33:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:h1qj8p$83q$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Lekarstwo być może jest.
    > A jeśli się wycofać to lepiej konkretnym posunięciem, a nie pozorowanymi
    > ruchami o niepewnym skutku.

    Uważam, że umów należy dotrzymywać, dlatego jeśli państwo obiecało
    komuś emeryturę, to powinno ją wypłacić.

> [...]
    > raczej żartobliwy potencjał militarny oraz dyskusyjna potrzebę istnienia?
    > A jakby tę kasę przeznaczyć na okres przejściowy reformy ubezpieczeń

    Trzeba by przemyśleć. Może faktycznie lepiej mieć mniejszą armię, ale
    sprawniejszą. Jednakże póki co jest w czym oszczędzać w wydatkach
    budżetowych.

    I "pożyteczni idioci".

    --
    Liwiusz

  • 387. Data: 2009-06-23 14:42:24
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 23, 2:41 pm, Jotte <t...@w...pl> wrote:

    > Można jeszcze podnosić podatki.
    > Skończy się wojną domową.

    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=640

    --
    mihau

  • 388. Data: 2009-06-24 10:15:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:57:55 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > jak ktoś pracuje na śląsku to znaczy że pracuje na sląsku, tak samo w
    > anglii, czy NYC, skumałeś?:O)

    Debilku wtórny.
    Anglia jest regionem a nie krajem jak ci się wydawało do tej pory. Ale może
    już zakumasz w tym pustawym deklu że tak jest :)
    Chociaż .. po coś masz więcej od kury o pół zwoju na mózgu (??!!)
    Żebyś nie łaził po placu i nie srał jak kury :))))))

  • 389. Data: 2009-06-24 10:16:45
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 23 Jun 2009 12:53:07 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > myśleć to ty powinieneś zanim napiszesz, a najlepiej to jeszcze poczytaj o
    > podatkach ZUSowych i KRUSowych!:O)

    W związku z powyższym - nie ma o czym z tobą polemizować - nie rozróżniasz
    składek od podatków.

  • 390. Data: 2009-06-24 18:26:13
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Herald" napisał:
    > W związku z powyższym - nie ma o czym z tobą polemizować - nie rozróżniasz
    > składek od podatków.

    KRUS to z nazwy ubezpieczenie takie damo jak ZUS więc to ty chyba czegoś nie
    kumasz, a podatki to swoją dtogą