PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca za granica a renta rodzinna

  • 1. Data: 2005-06-05 20:52:16
    Temat: Praca za granica a renta rodzinna
    Od: "Dominik Jurek" <j...@o...pl>

    Witam,
    Jestem studentem i pobieram rente rodzinna wypadkowa po mojej zmalej matce.
    Aby poprawic swoja sytuacje finansowa chcialbym wyjechac w te wakacje na 2
    miesiace do pracy za granica. Mam w zwiazku z tym kilka pytan, na ktore
    przeszuiwanie archiwum grupy nie dalo mi odpowiedzi. Otoz jezeli znajde
    legalna prace za granica, to bede musial sie rozliczyc z tych dochodow w
    rocznym rozliczeniu. W pouczeniu, ktore Zus przysyla mi co kwartal, napisane
    jest :
    "Na zmniejszenie wysokości emerytury, renty z tytułu niezdolności do pracy
    oraz renty rodzinnej, do której uprawniona jest jedna osoba wpływa przychód
    w wysokości przekraczającej 70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, nie
    wyższej jednak niż 130% tego wynagrodzenia.
    Wysokość tego zmniejszenia uzależniona jest od kwoty osiąganego przychodu."
    Dopuszczalne kwoty limitów w 2005 r.
    70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia
    od 1 czerwca 2005 r. - 1690,90 zł

    W zwiazku z tym nasuwa mi sie pytanie - zakladajac ze miesieczne zarobki
    zagranica przekrocza ten limit, czy renta zostanie zmniejszona/wstrzymana?
    Czy w rocznym rozliczeniu podatkowym bede musial ujawnic przychod
    rozkladajac go na caly rok, czy tez rozliczenie takie musi przybrac forme
    miesieczna? Z gory dziekuje, za odpowiedz!

    Pozdrawiam

    Dominik Jurek

  • 2. Data: 2005-06-06 07:20:55
    Temat: Re: Praca za granica a renta rodzinna
    Od: "Marek J." <m...@j...com.pl>

    --

    Użytkownik "Dominik Jurek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przychodu."
    > Dopuszczalne kwoty limitów w 2005 r.
    > 70% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia

    poczytaj troszkę wcześniej (lub po tym) - wiem że jest tego sporo- tam
    pisze coś w stylu ,
    że trzeba wykazywać dochody ktore przekraczają ww "wdełki"

> [...]
    > rozkladajac go na caly rok, czy tez rozliczenie takie musi przybrac forme
    > miesieczna? Z gory dziekuje, za odpowiedz!

    Z tego co wiem to jak nie ujawnisz wyższych dochodów odrazu to obetną Ci to
    w następnym roku z renty a jak przekroczy to kwote renty to dadzą Ci chyba 2
    tyg na spłate "niesłusznie otrzymanej renty". KUPA :-((

    Dodatkowo weż pod uwage zwrot z podatku jaki otrzymasz w przyszłym roku
    (oczywiście jak się postarasz)

    Proponuję dogadac sie z pracodawcą ;))

    Proponuję również wizytę w ZUS - tam Ci odpowiedzą (na telefon nic nie
    załatwisz - tam pracują "trudni" ludzie)

    > Pozdrawiam
    >
    > Dominik Jurek

    Marek Juszczak