PracaGrupypl.praca.szukana › [Wszystkie zawody] Pomocy

  • 1. Data: 2004-04-17 21:33:14
    Temat: [Wszystkie zawody] Pomocy
    Od: l...@p...onet.pl

    Poszukuję jakiegoś sposobu zarobienia 1000zł, potrzebuje tą sumę, aby zapłacić
    za studia mojej dziewczynie, zarówno jej, jak i mi w domu się nie przelewa, ale
    aby to zmienić trzeba się uczyć, a studia kosztują. Pracy nie ma (mieszkam we
    Wrocławiu), zasiłku się nei dostaje, pieniędzy 0 i jak tu zapłacić za studia???
    A przeciesz rezygnacja ze studiów to rezygnacja z marzeń, z celu...taka decyzja
    może zaważyć na całym jej, naszym życiu.

    Jestem zrozpaczony i szukam pomocy od ludzi o dobrych sercach...

  • 2. Data: 2004-04-18 06:49:35
    Temat: Re: [Wszystkie zawody] Pomocy
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    decyzja
    > może zaważyć na całym jej, naszym życiu.

    Się postaraj o kredyt.
    Albo zmień marzenia i cele życiowe.
    Zrsztą co to za marzenie skończyć studia?
    Jakieś 90 % absolwentów studiów nie pracuje w zawodzie wyuczonym.
    Absolwentom jeszcze trudniej znaleźć prace niż fizycznemu pracownikowi,
    który nie ma ambicji bycia kimś więcej niż pracownikiem fizycznym.

  • 3. Data: 2004-04-18 07:57:27
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > Absolwentom jeszcze trudniej znaleźć prace niż fizycznemu pracownikowi,
    > który nie ma ambicji bycia kimś więcej niż pracownikiem fizycznym.

    Nie mogę postarać się o kredyt, bo nie mialbym z czego spłacić, z marzeń nie
    darady zrezygnować. Masz racje, że po studiach nie pracuje się w zawodzie
    wyuczonym, ale przynajmnie ma się to wyższe wykształcenie, a to dużo, bardzo
    dużo pomaga. Sami widzicie, że sytuacja jest patowa:/

  • 4. Data: 2004-04-18 08:34:52
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    bardzo
    > dużo pomaga. Sami widzicie, że sytuacja jest patowa:/

    Muszę cię rozczarować, ale niestety studia nie wiele pomagają jeżeli nie są
    to dobre studia. A takich jest bardzo mało i ciężko się tam dostać.
    Wystarczy pogadać z ludźmi, którzy skończyli studia.
    Ostatnio się spotkałem z kumplem z podstawówki, który skończył w zeszłym
    roku studia na budownictwie. Powiedział, że żałuje, że poszedł na stuida.
    To był czas zmarnowany. Uczył się czegoś co mu teraz w ogóle nie jest
    potrzebne. Pracy nie ma. W chwili obecnej nie potrzebni są absolwenci bo
    jest ich bardzo dużo. Znalazłby prace gdyby miał jakiś fach. Gdyby te pięć
    lat co chodził na studia, przeznaczył na uczenie się jakiegoś fachu, to
    teraz zarabiałby niezłe pieniądze. Wystarczyło tylko pochodzić i popytać po
    zakładach czy nie potrzebują ucznia i zapiepszać jakiś czas za marne grosze,
    a później zarabiać normalną kase.
    Ludzie z fachem są w cenie. Szewc zarabia do 3 tys a czasami więcej.
    Krawcowa do 2 tys. Murarze mają całkiem niezłą kase. A absolwent może co
    najwyżej pójść sobie do pracy do hipermarketu za 700 zł miesięcznie.
    Ja akurat nie żałuję, że na studia poszedłem, bo studiowałem zaocznie. Nie
    musiałem iść do wojska i miałem czas żeby sobie swój interes rozwinąć.
    Obecnie poszukuję do pracy szewca i nie mogę znaleźć. Wszyscy mieli większe
    ambicje.
    Szczerze ci współczuję ale radzę pomyśleć o nauce zawodu, który naprawde da
    ci prace. Chyba, że chodzisz na naprawde dobre studia. Ale zaoczne studia to
    nie są dobre studia. Po takich studiach pracy nie ma bo ci z dziennych są
    lepsi.