PracaGrupypl.praca.dyskusje › Udzielanie odmowy zatrudnienia

  • 31. Data: 2005-09-07 08:38:02
    Temat: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 10:22:19 +0200]:

    > Co to znaczy "nieodpowiedni pracownik"? Jak można stwierdzić,
    > że ktoś jest nieodpowiedni, jeśli nie daje mu się szansy
    > wykazania, albo też nie uwzględnia się jego dokonań w dotychczasowej
    > karierze?

    Wiesz, to jest tak: jesli masz przed nosem 5 CVek niemal idealnie
    odpowiadajacych wymaganiom, i 50 takich pi razy oko odpowiadajacych
    to sie nie bawisz w dawanie szansy wszystkim 50 tylko wybierasz
    kogos z tej 5... Wieksze prawdopodobienstwo trafienia i tyle, a
    sama rekrutacja, nie mowiac juz o okresie probnym, kosztuje.

    Kira

  • 32. Data: 2005-09-07 08:41:25
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 10:15:20 +0200]:

    > To nie jest grupa pl.praca.humor i dziwi mnie, że ktoś chce
    > sobie żartować z przepisów...

    Poczucie humoru wazna rzecz, choc rozumiem ze moze na pewnych
    polach szwankowac -- tam, gdzie Ci bardzo na czyms zalezy. Ale
    tak obiektywnie, to u mnie akurat taki ktoremu glosna muzyka
    przeszkadza, faktycznie moglby miec lekko przechlapane -- bo
    ile mozna to zniesc? A chlopaki lubia sobie posluchac. Moze
    nie non stop, ale na tyle czesto ze zaczalby to byc problem ;)

    Tak samo z innymi czynnikami wystepujacymi w juz istniejacej,
    dobrze zgranej grupie ludzi jest. Prywatnie mozna je po prostu
    omijac, ale jak masz siedziec 8h w pracy to robia sie uciazliwe.

    Kira

  • 33. Data: 2005-09-07 09:22:11
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał :
> [...]
    > kogos z tej 5... Wieksze prawdopodobienstwo trafienia i tyle, a
    > sama rekrutacja, nie mowiac juz o okresie probnym, kosztuje.

    Nie wiem ile firma miała CVek razem z moim. Rozmowę kwalifikacyjną odbyłem
    więc zostałem wybrany. Nie rozmawiamy o dawaniu szansy na rozmowę
    kwalifikacyjną ale o informowaniu kandydatów, że nie zostali przyjęci.
    Pytanie brzmiało - czy i jak informować jeśli informować. Chodzi o to by nie
    lekceważyć ludzi, chodzi o dobre obyczaje i kulturę.

  • 34. Data: 2005-09-07 09:24:00
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]
    > ile mozna to zniesc? A chlopaki lubia sobie posluchac. Moze
    > nie non stop, ale na tyle czesto ze zaczalby to byc problem ;)

    Taki któremu przeszkadza głośna muzyka ma przechlapane, chyba, że to...
    przełożony. :)))

  • 35. Data: 2005-09-07 09:27:25
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał :
    > Na szczęście nie piszą nic o preferencjach muzycznych :)
    > Mozna odmówić zatrudnienia pracownika motywując to tym, że w pracy
    > panuje zwyczaj głośnego słuchania muzyki która kandydatowi nie
    > odpowiada, więc jako pracownik byłby wciąz zirytowany i rozproszony,
    > pogorszając wydajność pracy zespołu ?

    Lepiej odmówić mówiąc, że mu śmierdzi z gęby... :)

  • 36. Data: 2005-09-07 09:28:32
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 11:24:00 +0200]:

    > Taki któremu przeszkadza głośna muzyka ma przechlapane, chyba,
    > że to... przełożony. :)))

    No, mi akurat nie przeszkadza :)))

    Kira

  • 37. Data: 2005-09-07 09:33:12
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 11:22:11 +0200]:

    > Nie wiem ile firma miała CVek razem z moim. Rozmowę kwalifikacyjną
    > odbyłem więc zostałem wybrany.

    To tez troche nie tak jest. Rozmowy przeprowadza sie czasami nawet
    z 20-30 osobami, jesli nadeslane dokumenty mniej wiecej sa na tym
    samym poziomie, ewentualnie jesli ktos nie do konca spelniajacy
    wymogi sprawia wrazenie, ze moze byc lepszy od tych calkowicie lub
    prawie calkowicie spelniajacych. Rozmowa nie oznacze ze zostales
    wybrany, tylko ze okazales sie interesujacy w jakims sensie i ktos
    chcial zweryfikowac papiery w spotkaniu IRL.

    > Pytanie brzmiało - czy i jak informować jeśli informować. Chodzi
    > o to by nie lekceważyć ludzi, chodzi o dobre obyczaje i kulturę.

    Czasami to nie jest proste, bo informujesz jednak czlowieka, ktorego
    osobiscie nie znasz. Nie wiesz jak zareaguje, nie wiesz, co sobie po
    takim czy innym zdaniu pomysli. Dlatego raczej ogranicza sie tylko
    do powiedzenia ze "dziekujemy, ale nie mozemy zaproponowac" i sie nie
    wdaje w szczegoly. Natomiast IMO tak, informowac, bo przeciez ktos,
    kto szuka pracy, sklada papiery nie tylko do mnie, i trzymanie tego
    kogos przez ilestam tygodni w niepewnosci moim zdaniem jest nie fair.

    Kira

  • 38. Data: 2005-09-07 09:51:48
    Od: "Efendi" <f...@r...di>

> [...]
    > wybrany, tylko ze okazales sie interesujacy w jakims sensie i ktos
    > chcial zweryfikowac papiery w spotkaniu IRL.

    Nie wiem jak było w tym przypadku, wiem, że od pół roku firma szuka
    pracownika (-ów) na stanowisko, które mnie interesuje. Ciągle ukazują się
    ogłoszenia. Po udzieleniu mi odmowy znowu ukazało się ogłoszenie.

> [...]
    > kto szuka pracy, sklada papiery nie tylko do mnie, i trzymanie tego
    > kogos przez ilestam tygodni w niepewnosci moim zdaniem jest nie fair.

    Dyskusja dotyczyła udzielania odpowiedzi "nie". Można inaczej skonstruować
    odmowę - "jeśli zostanie pan zakwalifikowany do pracy w czasie takim a takim
    zgłosimy się do pana". Czas mija, firma milczy - zgodnie z umową jest to
    odmowa, ale dla kogoś kto ma czas oznacza także nadzieję.
    Skoro jednak firma decyduje się udzielić wyjaśnień to powinny one być
    wyważone i sensowne. Wynajdywanie powodów, które zakrawają na dyskryminację
    kwalifikuje się do zaskarżenia do sądu.

  • 39. Data: 2005-09-07 09:52:26
    Od: "macko42" <m...@N...gazeta.pl>

    Efendi <f...@r...di> napisał(a):

    > Taki zwyczaj: firma po rozmowie kwalifikacyjnej deklaruje w określonym
    > czasie przekazanie decyzji. Po co informować kandydata, że nie został
    > przyjęty?

    po to zeby kondytat wiedzial na czym stoi.
    wlasnie jestem w takiej sytuacji i bardzo mnie to denerwuje.
    termin podjecia decyzji dawno minal. Dzwonilem do firmy dwukrotnie
    od tego terminu. Sa zapewnienia, ze jestem bardzo interesujacym
    kadydatem dla firmy, ale ciagle potrzebna jest decyzja jakiegos prezesa.
    W miedzyczasie mam inna propozycje i nie moge za bardzo przeciagac
    odpowiedzi. Oprocz tego juz dawno przestalem odpowiadac na inne, ciekawe
    oferty, bo nie chce byc niepowaznym i zaczynac kolejnych rozmow bedac (wg
    zapewnien) bardzo blisko finalu we wspomnianej firmie.

    Nie wiem o co chodzi. Ale takie traktowanie jest dla mnie nie do przyjecia.
    Z kazdym dniem zwloki mam coraz mniejsza chec na podjecie tam pracy.

  • 40. Data: 2005-09-07 10:07:37
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 11:51:48 +0200]:

    > Nie wiem jak było w tym przypadku, wiem, że od pół roku firma szuka
    > pracownika (-ów) na stanowisko, które mnie interesuje.

    A to jest watek, ktory kawalek nizej z Krzyskiem poruszylam:
    czasami na dane stanowisko nie idzie znalezc odpowiedniego
    kandydata, z przyczyn roznych. I wtedy rownolegle szuka sie
    go poprzez ogloszenia, poprzez wlasnych pracownikow, ale w tym
    samym czasie probuje sie wyszkolic ktoregos z obecnych tak,
    zeby mogl przejac zadania na nieobsadzonym stanowisku.

    Chociaz rzecz jasna nie musi tak byc, moze to po prostu dla
    tej firmy taka forma reklamy jest. Nie zgadniesz raczej.

> [...]
    > do pana". Czas mija, firma milczy - zgodnie z umową jest to
    > odmowa, ale dla kogoś kto ma czas oznacza także nadzieję.

    Tylko jest to bardzo niewygodne dla kogos, kto tego czasu nie ma.
    Niektorzy skladaja jak pisalam dokumenty do roznych firm, i wola
    wiedziec z gory ze nalezy sie zajac tymi innymi.

    > Skoro jednak firma decyduje się udzielić wyjaśnień to powinny
    > one być wyważone i sensowne. Wynajdywanie powodów, które zakrawają
    > na dyskryminację kwalifikuje się do zaskarżenia do sądu.

    Jak najbardziej, chociaz tu akurat nie jestem tej dyskryminacji
    wcale taka pewna. Ale oczywiscie Ty sytuacje znasz lepiej, wiec
    sam ocenisz.

    Ale tez wlasnie dlatego firmy raczej nie wdaja sie w wyjasnianie
    powodow nieprzyjecia do pracy. Po prostu, mniejsze ryzyko ze sie
    "cos palnie", co po drugiej stronie sluchawki zabrzmi zupelnie
    inaczej, niz bylo to w intencjach wyjasniajacego.

    Kira