PracaGrupypl.praca.dyskusjeUdzielanie odmowy zatrudnieniaRe: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Udzielanie odmowy zatrudnienia
    Date: Wed, 07 Sep 2005 12:07:37 +0200

    Re to: Efendi [Wed, 7 Sep 2005 11:51:48 +0200]:

    > Nie wiem jak było w tym przypadku, wiem, że od pół roku firma szuka
    > pracownika (-ów) na stanowisko, które mnie interesuje.

    A to jest watek, ktory kawalek nizej z Krzyskiem poruszylam:
    czasami na dane stanowisko nie idzie znalezc odpowiedniego
    kandydata, z przyczyn roznych. I wtedy rownolegle szuka sie
    go poprzez ogloszenia, poprzez wlasnych pracownikow, ale w tym
    samym czasie probuje sie wyszkolic ktoregos z obecnych tak,
    zeby mogl przejac zadania na nieobsadzonym stanowisku.

    Chociaz rzecz jasna nie musi tak byc, moze to po prostu dla
    tej firmy taka forma reklamy jest. Nie zgadniesz raczej.

    > Można inaczej skonstruować odmowę - "jeśli zostanie pan
    > zakwalifikowany do pracy w czasie takim a takim zgłosimy się
    > do pana". Czas mija, firma milczy - zgodnie z umową jest to
    > odmowa, ale dla kogoś kto ma czas oznacza także nadzieję.

    Tylko jest to bardzo niewygodne dla kogos, kto tego czasu nie ma.
    Niektorzy skladaja jak pisalam dokumenty do roznych firm, i wola
    wiedziec z gory ze nalezy sie zajac tymi innymi.

    > Skoro jednak firma decyduje się udzielić wyjaśnień to powinny
    > one być wyważone i sensowne. Wynajdywanie powodów, które zakrawają
    > na dyskryminację kwalifikuje się do zaskarżenia do sądu.

    Jak najbardziej, chociaz tu akurat nie jestem tej dyskryminacji
    wcale taka pewna. Ale oczywiscie Ty sytuacje znasz lepiej, wiec
    sam ocenisz.

    Ale tez wlasnie dlatego firmy raczej nie wdaja sie w wyjasnianie
    powodow nieprzyjecia do pracy. Po prostu, mniejsze ryzyko ze sie
    "cos palnie", co po drugiej stronie sluchawki zabrzmi zupelnie
    inaczej, niz bylo to w intencjach wyjasniajacego.

    Kira