PracaGrupypl.praca.dyskusjeTest na inteligencjęTest na inteligencję
    From: Sławetny Sławetny <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Test na inteligencję
    Date: Wed, 19 Aug 2009 02:18:05 -0700 (PDT)

    Witam, nowego pracownika czasem trudno jest ocenić w warunkach typowej
    pracy jak sprawdził by się w warunkach nietypowych. Chodzi o
    zaradność, generalnie o inteligencję.

    Jako szef mam więc wymyślony test i aktualnie na okresie próbnym dwie
    kobiety na stanowisku mojej sekretarki i osoby od papierów w firmie
    jednocześnie. Pracy jest tyle, że obie mają na razie zajęcie. Obie są
    wykształcone, elokwentne, generalnie wszystko w porządku. Ale jedna
    niedługo musi odejść.

    W firmie (niewielkiej) wprowadziłem zwyczaj, iż idąc po coś do bufetu
    lub sklepu pytamy się czy ktoś czegoś sobie nie zyczy. Postanowiłem je
    więc poddać próbie chcąc coś, czego w sklepie nie ma.

    Jedną poprosiłem o napój i dwa dowolne kołaczyki - wiem, że kołaczyków
    nie ma w sklepie. Idzie - wraca, daje mi napój i informuje, że
    kołaczyków nie było. Kosmos dla mnie, mogła kupić jakiś zamiennik -
    np. 7days, wiem, że są. Ewentualnie mogła puścić drinka na moją
    komórkę. Do odstrzału.

    Druga podobne zadanie innego dnia, tym razem powiedziałem dokładnie
    jaki sok sobie życzę. Przychodzi bez tego soku mówiąc, że go nie było.
    Komórkę zostawiła na biurku (ile komórka waży - 100 gram?), ja nie
    każę im ponosić kosztów, tylko najwyżej puścić tego drinka (zwanego
    strzałką czy sygnałem), mamy swoje numery komórek. Wykazać sę. Ta
    przynajmniej kupiła sobie jakiś sok i zaoferowała, że mnie nim
    poczęstuje.

    Gdybym na interview zadał pytanie opisując taką sytuację, to pewnie
    odpowiedzi byłyby inne od tego, co dzieje się w praktyce. Lubię ludzi,
    którzy kreatywnie podchodzą do najbanalniejszych problemów.

    Jak takich szukać? Może poczekać, aż będzie mnie stać na asystentkę za
    10 tysięcy miesięcznie i problemy znikną?

    Sławetny