PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godzRe: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-23 06:33:51
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte pisze:
> [...]
    > Bezpośrednio to ZZ wspiera i chroni swoich członków płacących składki, a
    > czyni to na podstawie UoZZ i swego statutu.
    > Nie oznacza to jednak, że jeśli nawet nie będąc członkiem organizacji
    > zwrócisz się do niej o pomoc to ci z zasy odmówią.
    > Czasem nie odmówią.

    > Nie szafowałbym sloganem, że łożysz i będziesz łożył na policjantów czy
    > nauczycieli z "winy" ZZ.
    > I tak będziesz łożył, bo taki jest system prawny, nie tylko u nas przecież.
    > Ale pójdźmy przez moment tym tokiem rozumowania.
    > Cóż - oni się zorganizowali, stworzyli silne lobby, zawalczyli o swoje

    A skąd wiesz, że właśnie nie zaczyna lobbować w drugą stronę, żebyśmy
    nie płacili kupy pieniędzy tylko dlatego, bo ktoś robi rozróby w
    warszawie, to podchodzi pod wymuszenie....

    > Poza działalnością prowadzoną na rzecz swoich członków ZZ działają (w
    > każdym razie mogą działać) w obszarze globalnym - na rzecz stanowienia
    > przyjaznego pracownikom i sprawiedliwego prawa pracy, zapobiegania
    > próbom pozbawiania pracowników ich praw, pogarszania ich sytuacji.

    Tak - szczególnie takie rzeczy zobaczysz w krajach skandynawskich... W
    Danii np, jeśli nie wstąpisz do jednego ze związków działającego w danym
    zakładzie, to związki postarają się by Cię zwolniono... To jest jak dla
    mnie działalność mafijna, niestety u nas zaczyna iść w tym samym złym
    kierunku.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl