PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
  • Data: 2009-04-23 09:29:14
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Immona pisze:
    > "Wiesław Bicz" <o...@o...pl> wrote in message

    > Te pierwsze trzy cechy, ktore zaliczasz do osobowych, mocno zaleza od tej
    > czwartej. Jesli popatrzec na rankingi innowacyjnosci np.
    > http://www.proinno-europe.eu/admin/uploaded_document
    s/European_Innovation_Scoreboard_2007.pdf )
    > , to wyniki sa silnie skorelowane z zamoznoscia kraju (z ktora sie wiaze
    > dostepnosc kapitalu). Z diagnoza sie zgadzam, ale przypisywanie braku
    > innowacyjnosci glownie cechom charakteru, ktore mialyby byc pierwotna
    > przyczyna, jak sugeruje ich wysoka pozycja na liscie, nie jest IMHO trafne.
    > To zreszta dobrze, bo rozwinac gospodarke jest latwiej niz zmienic narodowy
    > charakter.
    >
    > I.
    A zastanawiałaś się kiedyś nad tym, skąd się bierze zamożność różnych
    krajów. Moim zdaniem nie spada ona z nieba, ale wynika z ludzkich działań.

    Wielu ludzi się nad tym zastanawiało i napisało różne - czasem bardzo
    mądre książki i artykuły na ten temat. Ja jestem zwolennikiem poglądu,
    że z wyznawanej religii, ale nie tak bardzo chodzi tu o oficjalną
    religię (katolicyzm, protestantyzm, islam, itd.), ale o to, co ludzie na
    co dzień uważają za ważne, ciekawe, w co tak naprawdę wierzą.

    W Polsce nie ma wiary w takie rzeczy. bariera mentalności jest - moim
    zdaniem - jedyna istotna.

    W. Bicz