PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana regulaminu płacy › Re: zmiana regulaminu płacy
  • Data: 2009-07-27 16:14:58
    Temat: Re: zmiana regulaminu płacy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:iz3aqclcl3iu.zjs40erm38ba$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Regulamin wynagradzania ustala pracodawca zatrudniający co najmniej 20
    > pracowników.
    Dokładnie obowiązek ten dotyczy pracodawców spełniających warunki wymienione
    zaraz na początku linku, który podałem.

    > Co do zmiany "na gorsze" - moim daniem nie ma zastosowania, ponieważ
    > trudno sobie wyobrazić by w "trakcie gry zmianie ulegały zasady". Z chwilą
    > zawierania umowy i akceptacji zapisów regulaminu wynagradzania stają się
    > one "związane". Zmiana jest możliwa jeżeli obie strony się na nie zgodzą.
    W podanym przeze mnie linku znajdujemy jednak informacje przeczące twoim
    tezom.
    Wystarczy zadać sobie trud i przeczytać.
    Aha - na samym dole artykułu jest informacja o jego autorze.

    > Przecież gdyby w regulaminie były zapisy ze premia kwartalna się należy za
    > coś tam w wysokości 30% brutta, a po np. roku czasu pracodawca sobie
    > zmieni zapisy ze premia w zasadzie jest nie do osiągnięcia. Ale zapis z
    > umowy deleguje do owego regulaminu i na jego podstawie w końcu zawarłeś
    > umowę o pracę.
    Zapisy w regulaminie mogą być wadliwe. Ale ty tego konkretnego regulaminu
    treści nie znasz. Treści umowy także nie.
    Regulamin wynagradzania może być częścią umowy o pracę. Jednak nie musi.
    Ponadto regulamin podaje się do wiadomości _pracowników_ w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy. Kandydat na pracownika pracownikiem nie jest - pracodawca
    może zawierając umowę warunki regulaminu mu przedstawić, ale nie musi.

    > Co by było gdyby np. operator kablówki, dostawca internetu czy inny ktoś
    > sobie ot tak "nałapał" klientów i potem zmienił regulamin w taki sposób ze
    > mógłby nie świadczyć usługi przez np. 20 dni i dopiero po takim okresie
    > mógłbyś sobie dochodzić odszkodowania. Przecież każda zmiana
    > cennika/regulaminu daje możliwość wypowiedzenia umowy bez "żadnych kar".
    Co by było?
    Nie wiem, oddałem szklaną kulę na przegląd okresowy... ;)
    A w ogóle to mylisz prawo pracy z prawem cywilnym (tu: konsumenckim), zaś
    regulamin wynagradzania z regulaminem świadczenia usług.

    --
    Jotte