PracaGrupypl.praca.dyskusjezmiana regulaminu płacyRe: zmiana regulaminu płacy
  • Data: 2009-07-27 09:28:46
    Temat: Re: zmiana regulaminu płacy
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 15:00:33 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:h4h14r$jj1$1@sunflower.man.poznan.pl emyo <e...@o...pl>

    > To zależy co dotychczas regulowało kwestie tej premii.
    > Jeśli umowa o pracę, to regulamin nie może stać w sprzeczności z jej
    > postanowieniami bo jest aktem niższego rzędu. Wówczas byłoby konieczne
    > porozumienie zmieniające (które nazywasz aneksem) albo wypowiedzenie
    > zmieniające.
    > Ale to pewnie tzw. premia regulaminowa, więc formalnie raczej nic nie
    > zrobisz.
    > Może to będzie trochę pomocne:
    > http://www.prawo-pracy.pl/regulamin_i_warunki_wynagr
    adzania_regulaminy_premia_uznaniowa-a-38.html

    Regulamin wynagradzania ustala pracodawca zatrudniający co najmniej 20
    pracowników.
    Co do zmiany "na gorsze" - moim daniem nie ma zastosowania, ponieważ trudno
    sobie wyobrazić by w "trakcie gry zmianie ulegały zasady". Z chwilą
    zawierania umowy i akceptacji zapisów regulaminu wynagradzania stają się
    one "związane". Zmiana jest możliwa jeżeli obie strony się na nie zgodzą.
    Przecież gdyby w regulaminie były zapisy ze premia kwartalna się należy za
    coś tam w wysokości 30% brutta, a po np. roku czasu pracodawca sobie zmieni
    zapisy ze premia w zasadzie jest nie do osiągnięcia. Ale zapis z umowy
    deleguje do owego regulaminu i na jego podstawie w końcu zawarłeś umowę o
    pracę.
    Co by było gdyby np. operator kablówki, dostawca internetu czy inny ktoś
    sobie ot tak "nałapał" klientów i potem zmienił regulamin w taki sposób ze
    mógłby nie świadczyć usługi przez np. 20 dni i dopiero po takim okresie
    mógłbyś sobie dochodzić odszkodowania. Przecież każda zmiana
    cennika/regulaminu daje możliwość wypowiedzenia umowy bez "żadnych kar".