PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Date: Fri, 10 Sep 2010 22:04:55 +0200

    news:i6du84$4e7

    > Moim zdaniem upraszczasz sprawę.

    Trudno tutaj nie upraszczać. To tylko forum usenetowe.

    > Po pierwsze - czy szkolenie odbyło się w czasie pracy? A może nie,
    > wówczas pracownik także zapłacił - swoim prywatnym czasem.

    Prywatnym? Jeśli wysłał i opłacił mu szkolenie, to już nie prywatnym.

    > Po drugie - po co on go na to szkolenie posłał? Aby mieć wyszkolonego
    > pracownika, czy aby wyszkolony pracownik szkolił pozostałych?

    W zaprzyjaźnionej firmie, która serwisuje i sprzedaje, powiedzmy, maszyny
    budowlane, pracownicy-serwisanci odbywają co pewien czas szkolenia, finansowane
    przez dostawców i producentów tego sprzętu, fundowane pracodawcy.
    Z firmy wyjeżdża na szkolenie najbystrzejszy mechanik i po powrocie przekazuje
    wiedzę pozostałym trzem, o ile to konieczne.

    > I to są właśnie kwestie umowy oraz gratyfikacji.

    Z tym się zgadzam. Należy mieć wszystko na piśmie.
    Im więcej na papierze, tym mniej wątpliwości.

    > Po prostu trzeba je omówić i ustalić przedtem.
    > Mało? Niżej piszesz, że nie brakuje. Zdecyduj się.

    Podpowiem: "Cymbalistów było wielu, ale żaden nie mógł zagrać przy Jankielu..."
    Teraz jaśniej? ;-)

    > Co masz właściwie na myśli?
    > Jak mnie tępa biurwa pyta jak uzyskać znak EUR inaczej niż przez "wstaw symbol"
    > albo półpauzę to ja jej powiem.

    To zwykła ludzka życzliwość (która także ma pewne granice).

    > Ale gdy mnie gnojek gotowy robić to co ja za połowę mojej kwoty zapyta
    > jak zorganizować właściwą strategię backupu albo przemapować
    > bezpiecznie porty na firewallu to myślisz, że mu powiem?

    Pewnie, że powiesz, jeśli tylko gościa polubisz, poczujesz "miętę" do niego...

    (Wiesz, taką stawkę, za jaką Ty robisz, trudno już byłoby podzielić na pół...
    ;) )
    [żartuję]

    I skąd jesteś taki znowu pewien, że gnojek za połowę stawki?
    Dzisiejsza młodzież ambitna jest, jeśli o oczekiwania chodzi.

    j.