PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Date: Fri, 10 Sep 2010 21:50:38 +0200

    Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:i6drtg$30qn$1@news.mm.pl...
    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomości

    > Zauważ, że za wysiłek, który pracownik włożył w podniesienie swoich
    > kwalifikacji, pracodawca płacił dodatkowo, np. kierując na drogie
    > szkolenia, na które pracownik, jako osoba indywidualna, nie mógłby sobie
    > pozwolić.
    > Rację ma pracodawca, oczekując od pracownika podzielenia się wiedzą, którą
    > nabył, z innymi.
    Nie tak prosto.
    Pracownik uczestniczył w szkoleniu bo skierował go nań pracodawca.
    Pracodawca skierował go na to szkolenie bo ma w tym konkretny i jasno
    opisany interes- panowanie nad jakimś systemem informatycznym.
    Pracownik pozyskał umiejętności bo są one potrzebne jego pracodawcy.
    Pracownikowi jako osobie prywatnej być może ani to szkolenie ani te
    umiejętności nie są do niczego innego poza grzebaniem w bazie aktualnego
    pracodawcy potrzebne.
    A gdyby pracownik umarł lub odszedł, to co ? Firma się zawali bo nie może
    wykonac korekty paragonu.

    Swoją drogą, pracodawca dupa i to na dwóch polach. Nie zorganizował sobie
    PRZED SZKOLENIEM pracownika możliwości przekazania pozyskanej wiedzy - to
    raz. Nie wyrzucił dyscyplinarnie pracownika za niewykonanie polecenia
    służbowego - to dwa. Jak ktoś ma miękkie serce, musi mieć twardy tyłek.
    --
    Jackare