PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Date: Fri, 10 Sep 2010 20:43:26 +0200

    W wiadomości news:i6drtg$30qn$1@news.mm.pl jcm <j...@1...pl> pisze:

    > Zauważ, że za wysiłek, który pracownik włożył w podniesienie swoich
    > kwalifikacji, pracodawca płacił dodatkowo, np. kierując na drogie
    > szkolenia, na które pracownik, jako osoba indywidualna, nie mógłby
    > sobie pozwolić. Rację ma pracodawca, oczekując od pracownika podzielenia
    > się wiedzą, którą nabył, z innymi.
    Moim zdaniem upraszczasz sprawę.
    Po pierwsze - czy szkolenie odbyło się w czasie pracy? A może nie, wówczas
    pracownik także zapłacił - swoim prywatnym czasem.
    Po drugie - po co on go na to szkolenie posłał? Aby mieć wyszkolonego
    pracownika, czy aby wyszkolony pracownik szkolił pozostałych?
    I to są właśnie kwestie umowy oraz gratyfikacji.
    Po prostu trzeba je omówić i ustalić przedtem.

    > A pracownik, jadąc na urlop, mówi - "A figę z makiem, szefie! Róbta co
    > chceta." - Kmiot i burak, jakich mało.
    Mało? Niżej piszesz, że nie brakuje. Zdecyduj się.

    > A tak przy okazji: "kmiotów", które niechętnie dzielą się wiedzą z mniej
    > doświadczonymi kolegami, nie brakuje.
    Co masz właściwie na myśli?
    Jak mnie tępa biurwa pyta jak uzyskać znak EUR inaczej niż przez "wstaw
    symbol" albo półpauzę to ja jej powiem.
    Ale gdy mnie gnojek gotowy robić to co ja za połowę mojej kwoty zapyta jak
    zorganizować właściwą strategię backupu albo przemapować bezpiecznie porty
    na firewallu to myślisz, że mu powiem?

    --
    Jotte