PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Date: Fri, 10 Sep 2010 20:01:35 +0200

    news:i6dc8e$p2d$1@news.dialog.net.pl...

    > Jeśli sam się czegoś nauczę kosztem mojego wysiłku i/lub czasu to nic mu
    > do tego, moja wiedza jest moja własnością, przekazywać jej nie muszę.

    Zauważ, że za wysiłek, który pracownik włożył w podniesienie swoich
    kwalifikacji, pracodawca płacił dodatkowo, np. kierując na drogie szkolenia, na
    które pracownik, jako osoba indywidualna, nie mógłby sobie pozwolić.
    Rację ma pracodawca, oczekując od pracownika podzielenia się wiedzą, którą
    nabył, z innymi.
    A pracownik, jadąc na urlop, mówi - "A figę z makiem, szefie! Róbta co
    chceta." - Kmiot i burak, jakich mało.

    A tak przy okazji: "kmiotów", które niechętnie dzielą się wiedzą z mniej
    doświadczonymi kolegami, nie brakuje.

    j.