PracaGrupypl.praca.dyskusjewarto czasem użyć pipy ;) › Re: warto czasem użyć pipy ;)
  • Data: 2007-08-29 00:32:11
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: A Tennyson <t...@b...pis> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 27 Aug 2007 14:17:04 +0200, Gienek wrote:

    > Przesłuchanie przesłucaniu nierówne. Zależy jako kto jest się przesłuchiwanym
    > Świadek nie może kłamać i musi mówić prawdę.

    To prawda. :-)

    > Świadek podejrzewany może odmówić

    Nie przypominam sobie co to za zwierz "świadek podejrzewany". ;-) Poza tym
    jeśli w trakcie przesłuchania świadka wyjdą na światło dzienne jakieś
    fakty wskazujące, że popełnił on czyn zabroniony, to wykorzytanie
    takiego materiału przeciwko osobie zeznającej w charakterze świadka jest
    mocno utrudnione. :-)

    > zeznań na pytania które mogą obciążyć jego lub jego najbliższych a podejrzany
    > może odmówić całkowicie zeznań lub mówić co mu się tylko podoba. Czyli łgać do
    > woli.

    Odmówić zeznań może, ale nie może "łgać do woli".

    > Warunkiem odpowiedzialności za fałszywe zeznania jest puczenie przesłuchiwanego
    > o tym.

    Nie jedynym, nie jedynym...

    > Chyba tak. Dlatego nic nie grozi dla szwagra badzia chyba że udowodnią mu że
    > zgłosił łamanie praw pracowniczych wiedząc że nikt ich tam nie łamie.

    Falandyzujesz. Dobrze, że nie nie ma tu obowiązku przytaczania konkretnych
    jednostek redakcyjnych z określonych aktów prawnych, do czego z pewnych
    względów czuję obrzydzenie. :-) Zdaję sobie doskonale sprawę z tego, że
    w Polsce, nawet jeśli zapadnie wyrok sądu to jeszcze nic nie znaczy.
    Jeden z przypadków jakie znam, dotyczy osoby z tytułem wykonawczym na
    50 tys. zł od znanego przedsiębiorstwa zajmującego się konserwacją zabytków.
    W tej sprawie nie jest możliwa egzekucja, bo środki znajdują się w bankach
    poza granicami _Waszego_ pięknego kraju. ;-)
    Za to łatwo jest ściągnąć kasę od kogoś kto ma adres, uczciwie pracuje,
    ale nie zarabia na tyle dobrze, żeby kupić sobie papier z okrągłą
    pieczęcią z orzełkiem zawierającą rozwiązanie dotyczącego go zagadnienia
    po jego myśli. ;-)

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson