PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zlecenie a ubezpieczenie › Re: umowa zlecenie a ubezpieczenie
  • Data: 2012-04-20 13:03:38
    Temat: Re: umowa zlecenie a ubezpieczenie
    Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ponieważ w powyższym poście wyszła jakaś totalna kaszanka z cytowaniem,
    to redaguję go ponownie.

    Sądzę, że z kimś mnie mylisz, bo wypowiadam się raz na ruski rok i
    zasadniczo tylko wówczas, gdy mam więcej, niż blade pojęcie.

    > O jakimś formularzu RMUA nie ma w żadnej ustawie mowy. Jest to wymysł
    > programistów z Prokomu, choć trzeba przyznać, że ułatwiający życie

    A więc w czym widzisz problem? Skoro ułatwia życie, to przecież właśnie
    o to chodzi.

    > tym, którzy np. wraz z wypłatą wynagrodzenia nie wydają ubezpieczonym
    > innych dokumentów, gdzie zawarte byłyby informacje wymagane ustawą,

    I tak się dzieje w zdecydowanej większości przypadków, bo mało komu -
    mając dostęp do Płatnika - nie chce się generować innych dokumentów.

    > Na chwilę obecną nie istnieje żaden wiarygodny sposób zweryfikowania,
    > czy konkretna osoba jest rzeczywiście ubezpieczona, czy nie.

    No brawo. I co w związku z tym?

    > Stąd i noszenie jakichkolwiek zaświadczeń i potwierdzeń nie ma
    > wielkiego sensu,

    To idź i powiedz to wszystkim tym, którzy pracują w placówkach
    medycznych i mają "nieco" inne zdanie na ten temat.
    A mając to inne zdanie po prostu odmawiają rejestracji osobom, które
    RMUA ze sobą nie przyniosły.

    > są tylko bezpodstawne wymysły sposobów zastępczych i pozornych.

    Oczywiście, tylko co to zmienia, jeśli rzeczywistość wygląda kompletnie
    inaczej i jak wyżej - nikt Cię nie przyjmie bez takiego druku?

    > Do tego czasu, bez względu na wiarygodność, postaraj się u
    > zleceniodawcy o wydruk RMUA po każdym miesiącu
    > i okazując to w rejestracji nie powinno być raczej problemu.

    Pardon? A po co mi takie rady, skoro to nie ja mam problem z
    ubezpieczeniem społecznym? Może jednak przemyśl komu i na co odpowiadasz.

    > Większość społeczeństwa wiedzę o swoich prawach i obowiązkach posiadło
    > z TVN, a tam mówią, że RMUA jest święte i ma wystarczać...

    Do czego niby ma wystarczać? Co Ty teraz wymyślasz?.
    RMUA jest po prostu zwykłą przepustką przez bramę pilnowaną przez
    niereformowalne rejestratorki przychodni lekarskich. Bez tego możesz
    pocałować klamkę albo pójść użerać się przez miesiąc w swoim NFZ,
    udowadniając swoje racje. O to Ci chodzi?
    Legitymacje ubez. nie obowiązują już od dawna, a jeszcze "po wsiach"
    siedzą takie przemądrzałe paniusie, które bez legitymacji nie
    zarejestrują i "co im pan zrobisz"?

    Dyskutuj przez pryzmat_rzeczywistości_a nie marzeń o tym, jak to powinno
    wyglądać, a nie wygląda.

    BTW postaraj się COŚ zrobić z łamaniem tekstu w swoim czytniku, bo to
    jakaś masakra.
    N.