PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa o zakazie konkurencji › Re: umowa o zakazie konkurencji
  • Data: 2003-07-10 08:24:23
    Temat: Re: umowa o zakazie konkurencji
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > To chyba zależy od roli pracownika, jaką pełni w firmie.
    Owszem, a w zasadzie stanowiska. Z tym, że stanowisko można zmienić, z biegiem
    czasu moze wzrosnąć Twoja pozycja w firmie, możesz awansować i uzyskać dostęp
    do informacji itd, itp.
    > Ja nie wyobrażam
    > sobie sytuacji, gdzie np. po 2 miesiacach pracy u nowego pracodawcy, kiedy
    > odrzuciłem inne oferty pracy i spaliłem sobie mosty u poprzedniego
    > pracodawcy dowiaduję się, że muszę podpisać lojalkę która spowoduje, że po
    > ew. zerwaniu umowy z aktualnym pracodawcą, nie będę mógł podjąć pracy w
    > swoim zawodzie przez - powiedzmy - 2 lata. To co mam wtedy robić ?
    > Handlować pietruszką i pampersami ?.
    Dwa miesiące to na pewno jest przegięcie. ale np. 2 lata już wg mnie nie. Umowę
    o zakazie konkurencji podpisują pracownicy, którzy mają dostęp do szczególnie
    ważnych informacji, a tacy raczej nie zarabiają 2 czy 3 tysiące. Wobec tego te
    25 % odszkodowania to też nie jest 800 zł. Poza tym w końcu zakazana jest
    działalnośc naruszająca dobra pracodawcy czyli szkodząca jego interesom. Nie
    mozna pod to podciągnąć byle jakiej pierdoły. No i to pracodawca ma udowodnić,
    że Twoja działalność szkodzi jeo interesom.
    > Grendel
    Paweł