PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty rekrutacyjne › Re: testy rekrutacyjne
    From: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: testy rekrutacyjne
    Date: Tue, 12 Apr 2005 15:43:36 +0200

    Użytkownik "Yanas" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d3geg8$6kc$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > PS: a wytłumacz mi proszę co ma kreatywność (bo jest to szerokie pojęcie)
    do
    > budowania obiektów z kartek dla kogos kto zarządza produkcją?
    >
    > nie bardzo widzę związek...

    Na tym to polega, że na ogół nie widać związku :) W tym tkwi siła testu.
    Test, gdzie związki widać, to nie test - jest przewidywalny, więc nie
    obiektywny.

    Do końca nie wiem, czy jest to test na kreatywność. Trochę strzelam, ale mam
    wrażenie, że w teście owym chodzi o umiejętność Twojej reakcji na sytuację
    nową - masz materiał wyjściowy (kartki - kiepski budulec), masz określoną
    ilość czasu - wykaż się skutecznością działania i zbuduj domek. Odnosząc do
    sytuacji w zakładzie - masz partię materiału i masz awarię (czyli
    utrudnienie, podobnie jak utrudnieniem są kartki jako budulec domu)masz
    określony czas, w jakim musisz się zmieścić - wykaż się skutecznością i
    wytwórz produkty. Może to o to chodzi. Choć, jak zaznaczam - nie wiem czy na
    pewno.

    Testy mają to do siebie, że najlepszy test potrafi "zarżnąć" kiepska
    interpretacja (może taka jak moja powyżej :) ), czego dowodem wyniki jednej
    z największych firm prod. samochody luksusowe. Ogólnopolskie testy dla
    kandydatów + ass.center wyłoniły sprzedawców kiepskich jak cholera, z
    którymi (wszystkimi!) firma pożegnała się w kilka miesięcy. To tak BTW
    testów.

    Pozdrawiam
    M.