PracaGrupypl.praca.dyskusjetest projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe" › Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    From: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: test projekcyjny- "narysuj drzewo owocowe"
    Date: Tue, 28 Jun 2005 11:13:12 +0200

    Użytkownik "Mir" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:663a.00000a64.42c10893@newsgate.onet.pl...

    > Ja już myślałem, że to dowcip, ale to widzę na poważnie... cóż pozostaje
    mieć
    > nadzieję, że nigdy na Ciebie ani kogoś podobnego podczas rekrutacji nie
    trafię.

    Ton Twojego postu sugeruje, że nie wierzysz w skuteczność metody i uważasz
    ją za mało poważną.
    Mnie to w gruncie rzeczy cieszy, bo im badany mniej stara się przekombinować
    metodę, tym lepsze wyniki się uzyskuje. Dziękuję za Twój głos, podniósł mnie
    na duchu.

    > Zawsze dziwiło mnie jak psycholodzy potrafią poznać osobowość drugiego
    > człowieka podczas nawet godzinnej rozmowy, albo co gorsza na podstawie
    rysunków.
    > Ja jako człowiek konkretny na postawione tak zadanie, narysował bym szybko
    > jakieś kontury drzewa, a tu widzę, trzeba się w cieniowanie bawić.
    Rozumiem, że
    > punktują Ci, którzy w trakcie proszą o kredki?

    Trzeba się bawić dokładnie w to, co przychodzi na myśl i nic więcej i nic
    mniej. Instrukcja była podana wyraźnie - nasyruj drzewo owocowe. Koniec
    instrukcji. Rysuje się tylko ołówkiem a nie kredkami. Akurat kompletnie w
    złą stronę idziesz z tymi kredkami, bo to nie assessment center albo badanie
    kreatywności czy umiejętności organizowania sobie narzędzi pracy tylko test
    projekcyjny, który operuje na czymś zupełnie innym.
    Rysunek jest pierwotny w stosunku do słowa, więc jako taki nie podlega
    myślowej obróbce i werbalnym zniekształceniom. W tym tkwi wartość tego
    testu. A jego przydatność została w fazie projektowania przebadana na
    kilkuset osobowej grupie badanych. Ja osobiście w ciągu ostatnich dwóch
    miesięcy miałem z nim styczność 173 razy. Licząc z dniem wczorajszym to 175.
    Na podstawie tych doświadczeń twierdzę, że test jest wysoce wiarygodny.
    Zważ - jest to wiedza, której Ty nie posiadasz, więc nie osądzaj na
    podstawie tylko ignorancji.

    > A te ptaszki to mnie dobiły - to może trzeba narysować cały las i jeszcze
    > miasta, wioski, im więcej dojrzysz otoczenia wokół drzewa, tym szersze
    masz
    > horyzonty, dla mnie żenada...
    Tak jak powyżej - "narysuj drzewo owocowe".