PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-15 15:38:05
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Piotr <s...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    Matrix napisał(a):

    > a kto komu w gospodarce rynkowej kaze pracodawcy tworzyc nierentowne
    > miejsce pracy ??

    Nikt. No to już się pewnie domyślasz czemu firmy nie chcą zatrudniać
    absolwentów bez doświadczenia, którzy na początku swej pracy nie
    generują zysków a stanowią koszty. Im te koszty będą większe tym
    bardziej niechętnie ktoś zdecyduje się zaryzykować w przyuczenie nowego
    pracownika.

    > jakby tak isc dalej tym tobkiem twojego rozumowania to
    > pracodwacom sie nie oplaca nikogo zatrudniac bo najlepeij jakby sie
    > wszystko samo robilo i jemu napychalo portfel przy astronomicznie
    > minimalnych kosztach poniesionych z jego strony

    Dobrze kombinujesz, zagrożeniem dla pracowników, oprócz innych jeszcze
    tańszych pracowników jest też automatyzacja produkcji. Na szczęście
    automatyka i robotyka to jeszcze bardzo drogie zabawki a da się nimi
    zastąpić przede wszystkim niewykwalifikowanych robotników tylko w
    niektórych rodzajach produkcji. Choć zdarzyło mi się już "fabrykę bez
    ludzi" widzieć...

    pozdrawiam
    Piotr